Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Klädnypeklänningar och lite köksbestyr.....

Av Malin wiper - 24 november 2012 08:00


I går blev det rätt mycket gjort i köket, och här står min man och försöker få upp en våd medans hans fru fotar honom i hemlighet...  


 

Här sätter han upp sista väven ovanför köksskåpen. Det skall bli härligt att få börja måla så det blir nåt slut på detta.


 

Här är det nu helt klart 


    

Nu är det bara detta kvar men då måste vi först dra ut kyl och frys för att komma åt. Det gör min man i dag och då kan vi börja måla i eftermiddag eller på söndag.


  

Själv har jag sytt ihop 8 klädnypeklänningar varav två i detta tyg som ser lite "Picasso" ut. Köpte det för halva priset hos Gretas Butik. Förklädena är i svart lakansväv. Jag sydde lite mönster på maskinen framtill på förklädena sen skall jag pynta ut dom lite mer. Nu håller jag på med 6 till i andra tyger som snart är klara.  Jag skall kanske ha dessa klänningar till ett visst tillfälle så det är därför jag syr så många. Jag hade tänkt sluta sy såna och hitta på nåt nytt men jag har inte kommit på nåt än.      


Vi kämpar på för fullt just nu för att få ordning på köket så det blir prioritet ett i helgen. Fast lite uteliv måste vi unna oss ändå så vi skall gå på en långpromenad och ev ta en fika på Ritz....  nåt roligt måste man unna sig också. 


Ni mina kära bloggläsare önskar jag allt gott med förhoppning om att ni får en njutningsfull dag...  


 
 
Cattis

Cattis

24 november 2012 08:33

Godmorgon. Jag tycker ni har kommit jättelångt och det ser ut att bli ljust i fint i ert kök.
Ni har ju mer jobb att göra än mig med att få bort fläckar och så väv och sen målning.
Underarbetet i köket hos mig var inte så mycket och sen har jag ju bara halva väggar. Men det är inte klart än. Gubben har några lister kvar att sätta dit i hall och kök och medans han gör det så börjar jag lite i sovrummet.
Hyllor och lampor har inte kommit upp än för jag har lite svårt att bestämma hur de ska sitta.

Du är så duktig med dina klädnypeklänningar och jag hade också så gärna velat sy men det går inte. Inte ens 10 min vid maskinen för då säger ryggen till direkt. Synd, för jag tycker det är kul att sy. Nu kan jag inte ens sy nya gardiner utan måste köpa färdiga.

Ta det nu lugnt än en gång med köket och stressa inte. Vad gör det om det inte är klart till 1:a advent? Det finns ju 2:a också. ;)

Kram vännen och så en kram till din man som är så duktig.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

24 november 2012 10:32

Det kommer ju att bli vitt men med en mörkare fondvägg. Jag kan inte heller sitta vid symaskinen så länge så det blir många pausar. Jag har både fått ha nackkrage och isgelé. Nu skall vi gå ut och promenera så det släpper nog. Tråkigt att du har så besvärligt nu med rygg och nacke. Vet hur jobbigt det är. Ni får jättesnyggt och det var festligt att vi håller på samtidigt och fixar i kök.

Vi tar det lugnt för det går inte annat. Vi har sovit tills 10.15 så vi har nog tagit ut oss båda två.

Tack snälla du´;) detsamma till dig och din man. Min man hälsar till er. Vad kul det skall bli att få träffas så småningom. Det är ju inte klokt att jag inte träffat dig min första bloggvän än men det har ju kommit så mycket emellan.

kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

24 november 2012 11:55

Så duktiga ni är båda två! Det kommer att bli så härligt när det är klart i köket. Jag kan se framför mig hur det såg ut där. Med vitt och fond blir det toppenfint!

Du syr så fina klänningar och jag är så stolt över min som jag har i sommarstugan som prydnad. Den är så beundrad!!

Ha en skön stund på promenaden och fikapausen på Ritz. Där kan jag också se er sitta! Mysigt var där!

Kram till er båda!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 november 2012 13:13

Tack snälla du. Vi har inte samma ork som förr men tids nog är det klart. Vi var tvungna för det såg inget vidare ut med alla fettfläckar och osund lukt. Kul att du gillar klänningarna och att du har användning för din.

Jag glömde att fika när vi var på Ritz ;).

Ha det härligt själv i dag
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

26 november 2012 16:50

Vad kul det ska bli att se köket när det är helt klart sedan. Även dessa klänningarna är jättefina! Till jul kan du ju sy adventskalendrar (jag hade ställt mig först i kön) :D
Det kan vara skönt att komma hemifrån när man håller på och renoverar och sitter och syr också kan jag tänka mig.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

26 november 2012 18:58

Det kommer i alla fall att bli rent och fräscht. Sydd adventskalender var ingen dum idé men i år hinner jag inte ;)

Ja du man måste komma ut lite varje dag

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards