Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Röda Korsets second hand!

Av Malin wiper - 22 november 2012 08:00


Vi åkte även ner till Tändsticksområdet och tittade in på Röda korsets Second hand.


 

Jag hittade detta rödvita tyg för endast 40 kr. Det är flera meter långt. 


 

Ett jättefint keramikäpple stod och lyste upp på ett mörkare bord, tror det är en vas. Det kostade 75 kr och jag ångrar nu att jag inte köpte det. Märket är Gabriel Sweden. Det är en keramikfabrik belägen i Timmernabben i Småland. Godset därifrån är vanligtvis märkt med ordet Gabriel eller ett stiliserat G med treudd. Gabriel keramik skapades 1925 av konstnären och grafikern Gabriel Burmeister då han köpte upp lokalerna från den då precis nedlagda keramikfabriken Tillinge. Under 2000-talet har Gabriels Keramik alltmer kommit att fokusera på nytillverkning av Kakelugnar.

 

 

Lustiga figurer som fanns där också i form av älgar.

 

Vi köpte faktiskt denna kaffebryggare av märket "Melitta" för 90 kr som såg helt ny ut. Den rymmer 7 små koppar och 5 stora koppar kaffe. Vi har mest använt presskanna men nu kände vi för en bryggare men dom som finns ute att köpa är så stora och vi har inte så mycket plats på bänken i köket.  Den är grå och vit.


 

Vi gick även in på Röda Korsets second hand på Klostergatan som förut varit vår favorit men numera har höjt sina priser och det kommer inte fram lika mycket nytt som förr. 


    

Vi såg denna grej som vi var nåt vi aldrig sett förut. Som tur var så stod det på saken vad den används till men hur man använder den vet vi inte. Den skall användas till pasta och skålen är rölig så man skall dra den fram och tillbaka, och vi såg nu på nätet att det är en pastamandolin.


Pointer Sisters med låten "Fire". Klicka här för att komma in på The Pointer Sisters hemsida.


The Pointer Sisters är en amerikansk musikgrupp från Oakland i Kalifornien bestående av systrarna Anita, Bonnie, Ruth och June (död 2006) Pointer. Gruppen hade sin storhetstid som en discogrupp i början på 1980-talet, men fanns redan på 1970-talet som ett funk-inspirerat band. Gruppen hade stor spännvidd musikaliskt och inkluderade genrer som pop, disco, jazz, elektronisk musik, bebop, blues, soul, funk, dance, country och rock.

Bland gruppens kända låtar kan nämnas "I'm so excited", "Automatic", "Slow Hand" och "Neutron Dance". Under senare delen av 1980-talet minskade populariteten och man slutade nästan helt göra musik. Källa Wikipedia


DesiComments.com | Good Morning | Forward this Picture



Nu har vi snart helg igen och det känns som ett framrusande snabbtåg. Ha nu en fin dag och sköt om er

 
 
Helga

Helga

22 november 2012 08:25

Det var kul att få följa med er på loppistur... Jag älskar ju sånt! Bästa fyndet på ett tag var ett par nya Pertti Palmroth skor som jag har som uniformsskor. De kostade 10% av vad jag brukar betala för nya skor.

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

Malin wiper

22 november 2012 09:04

Vilket fynd du gjorde, skor som är så dyra. Vi fick inte tag på mer än 2 fynd i går men ibland kan man hitta fantastiska möbler till ett lågt pris

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards