Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

John Sebastian!

Av Malin wiper - 8 november 2012 08:30


När jag letade klipp på Youtube så dök jag på John Sebastian som jag lyssnade på mycket förr. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1944  i Greenwich Village, New York City, USA. Han är en amerikansk sångare, gitarrist, munspelare och låtskrivare. Han var sångare och förgrundsfigur i the Lovin´Spoonful åren 1965-1967, men hade erfarenhet av musik innan. John Sebastian skrev  de flesta av gruppens låtar, som exempel Daydream och Summer in the city. Efter att ha lämnat Lovin´Spoonful var han aktiv som solo-artist och fick i maj 1976 en listetta med singeln Welcome Back som var signaturmelodi till TV-serien Welcome Back,  Kotter. 


  

På lördag är det loppis på vårt Folkets hus kl 09.00-13.00 Då skall jag gå dit och kolla lite, och egentligen så hade vi kunna stått där också och sälja av lite. Så fort vi är i bättre form så skall vi gå ner i källaren och rensa bort allt onödigt. Vi fick en storrensning när vi sålde huset men det är lite för mycket kvar ändå.

 

Ute är det grått och trist så lite snö och lite kallare skulle inte skada. Ha nu en fin dag och sköt om er.

    

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan" title="http://tiln.se]Filifjonkan[/url]" target="_blank">tiln.se]Filifjonkan[/url]

8 november 2012 08:52

Godmorgon på dig. Hm näe det där en en som jag har missat känner inte igen honom skall plocka upp honom på Spotify och se hur han låter de är kul med nyagamla så att säga med! Såg att du varit duktig och stickat dig en härlig halsduk kan man behöva nu till vintern men jag har fullt i lådan med halsdukar så jag kan inte fixa en till alltså hm kanske skulle man rensa ur den och lämna på röda korset så kan man fixa lite nya finns ju så maffigt garn man blir alldeles sjuk ibland på en del nystan.Torsdag idag skall skriva lista till butiken har en del tomma platser i skåpen just nu så det får bli affären senare idag. Ha en bra torsdag då.

http://filifjonkan-se.bloggplatse detsamma tiln.se

Malin wiper

8 november 2012 10:04

Godmorgon själv. Det är mer en artist från min generation och han var väldigt populär med sin grupp. Jag är ingen stickare men dessa var så lätta att göra och det gick fort för stickorna var 15 mm. Man samlar på sig mycket.

Ha en fin torsdag
kramar

 
Helga

Helga

8 november 2012 11:13

Den där låten gillar jag!!!!

Loppis är alltid kul både att gå till och att stå och sälja själv... Kram kram :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

Malin wiper

8 november 2012 12:03

Kul att du gillar den. En tidlös låt tycker jag. Den spelades sönder på skivtallrikarna på min tid ;)

Ha en fin dag kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards