Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Burning Man!

Av Malin wiper - 30 oktober 2012 08:00

  

Jag har sett filmen "Burning man" som jag inte hört talas om förut. Det är en Australiensisk film drama från 2011 i regi av Jonathan Teplizky. Den har vunnit "Best Music Score" för Lisa Gerrard och bästa redigering för Martin Connor 2011 Filmkritiker Circle of Australia. I rollerna ser vi: Matthew GoodeRachel Griffiths, Bojana Novakovic mfl. 


  

 

Dom två huvudrollsinnehavarna Matthew Goode och  Bojana Novakovic 

  


            


 


Handlingen: 


Det handlar om en engelsk kock som har en fin restaurang på Bondi Beach. Han försöker sätta sitt liv och sin relation med sin son tillbaka på rätt spår igen efter en personlig tragedi. Den tog upp ett allvarligt ämne som cancer och vad som händer med dom drabbade. 



   


Min Recension 


Jag fattade inte nåt i början för det var så rörigt och hoppade fram och tillbaka i dåtid och nutid i ett rasande tempo. Då förstod jag att jag måste koncentrera mig och bara slappna av för jag ville verkligen se klart filmen. Till slut bands handlingen ihop och man började förstå hur den var upplagd och det slutade med att jag satt som förstenad i tårar. Filmen var verkligen annorlunda och bildspråket bra och fängslande. Skådespelarna blev bara bättre och bättre efter att filmen hållit på ett tag och han som har huvudrollen hade en fantastisk inlevelse från mitten av filmen och ända tills slutet. Man trodde i början att den skulle vara ytlig för han var rena sexmissbrukaren men det fick man svar på senare. Allt behövdes för att få en helhet i denna film. Man kan inte bli störd utan måste ha alla sinnen öppna när man ser filmen. 


   

Det var en film som berörde och hade många vändningar och överraskningar. Filmen får av mig 4 eldar av 5 möjliga. 


Må så gott och sköt om er...

 
 
skrivmoster

skrivmoster

30 oktober 2012 08:32

Jag hoppas att du snart blir pigg igen! Det är många baciller som flyger i luften och rätt som det är så fångar man en ...

Ha det gott! Varm kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 oktober 2012 08:55

Det är inte säkert det bryter ut helt för jag har ju nyss varit förkyld. Det känns lite halvdant och det finns dom som är helt däckade. tack för din kommentar goa du
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 oktober 2012 09:14

Hej Wiper. Aj då är du förkyld ja lätt bli det nu tycker det hostas och kraxas överallt just nu. Så du säger den var så pass bra kanske skulle man sätta sig någon kväll och titta då men jag vet inte jag har så attans många kanaler på tvn så jag hinner inte se alla filmer som går där ens . Faktiskt frustrerande jag har spelat in jättemånga men hinner inte dem heller suck. Tid jag behöver minst 3 timmar till på dygnet just nu känns det som. Krya på dig nu

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 oktober 2012 10:03

Jag har nog blivit smittad av min man som haft detta ett tag men ingen feber.Jag har fler kanaler nu också sen vi flyttade. Man ser mest film på tv nu. Filmen är rätt rörig men intressant. Arbetar man hela dagarna så hinner man inte se på film lika mycket.

Tack för omtanken

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

1 november 2012 08:55

Tack för filmtipset! Den har jag inte heller hört talas om. Värt och se om jag hittar den. Krya på Dej också!

Feberkramar från mej!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 november 2012 08:57

Den är en rätt svår och djup film men jag kunde inte sluta att se för den var annorlunda upplagd. Den finns att hyra.

Tack snälla du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards