Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Second hand!

Av Malin wiper - 21 oktober 2012 18:00

    

Vi gick igenom 2 second hand i går och ett loppis. Dessa ätpinnar som är instuckna i tygservetter fanns på Tändsticksområdets Röda Korset.          


  

Där fanns även detta solarium som kostade endast 400 kr. Jag tror att solariernas tid är förbi för nu kan man spraya på sig solbränna istället och det är nog mindre farligt. Klicka här för att se vad Strålsäkerhetsmyndigheten skriver    


           

Denna stol stod så fint bredvid en fotölj         

        


Denna välskötta Singer trampmaskin fanns på Sam Hjälp i Huskvarna. Den ville dom bara ha 100 kr för och orginalboken fanns kvar plus alla tillbehör. Den går ju även att ha till bord genom att fälla ner maskinen. Vi blev så sugna på att köpa denna men vart i hela friden skall man ställa den så den passar in?. Deras priser på allt är så lågt medans andra second hand höjt sina priser.    

    

Liten interiörbild från Sam Hjälp. Det är rätt stort därinne och mysigt  


Detta fina gamla dragspel av märket Hohner stod så fint på en hylla. När vi kom dit så var det nån som spelade på dragspelet. Klicka här för att komma in på Dragspeloteket  

Den här gången hade dom fått in så mycket riktigt gamla möbler bl.a denna träsoffa       


 

Denna byrå var helt oskadad och för dom som gillar såna är det rena fyndet med 600 kr. Det är stor omsättning på Sam Hjälp så det är alltid en massa nytt varje gång man kommer dit.

    

Ytterligare en möbel som nog är ett litet skåp. Hos oss passar inte sånt in.  

  

Den här gungstolen var lite mer stilren och mer i min smak. Endast 300 kr och väldigt väl bibehållen. Kolla in sofforna bakom stolen nästan lite "too much"....   

  

  

Ett rätt fint bord med mosaikskiva som fanns på "Bra och Begagnat" i Huskvarna. Tyvärr har dom möblerat om där och ökat styrkan i belysningen så all mysfaktor är försvunnen. Det var mycket finar där förut                


  

I kartongen ligger en datorhållare som min man köpte för 55 kr. Vi köper inte mycket numera för det är risk för impulsköp och man står där med nåt som åker ner i källaren eller tillbaka till second hand. Nu granskar vi kritiskt och köper bara sånt som vi verkligen använder.

Nancy Sinatra med låten "My beautiful baloon". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon är född 1940 i Jersey City, New Jersey, USA. Hon är en amerikansk sångerska och skådespelerska. Nancy är dotter till den legendariska Frank Sinatra och dennes första fru Nancy Barbato. Hennes karriär lyfte i mitten av 1960-talet genom ett flertal lyckade poplåtar. Den mest kända "These Boots Are Made for Walking", skrevs av Lee Hazlewood som hon samarbetade mycket med och spelade in tillsammans med trummisen Hal Blaine och gitarristen Billy Strange.

 
 
Annelie

Annelie

21 oktober 2012 20:59


WOW,, vilken billig loppis.
DÄR skulle jag ha velat varit.. *L*

En solhimmel har jag (bara själva himmelen), men använder den mest för värkens skull,, UNDERBART gôtt att ligga där under när jag har som jobbigast värk.
Fick den gratis av en vännina här i stan.. sen står den bara och tar plats, men värt det ändå.
Den och badkaret slänger jag nog aldrig ut.. *L*

Ha en jättemysig kommande vecka.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 oktober 2012 22:09

Ja du dom är bäst av dom alla. Att sola i solarium är tydligen bra för värk har jag också hört. Jag skulle dock inte klara av det för jag skulle få klaustrofobi ;) har testat en gång och fick panik ;) sen har jag rödhåriga pigment och måste akta mig mer och mer för solen.

Badkar är nåt jag saknar enormt och vi blev besvikna att det inte fanns nåt där vi bor nu för badrummet är så stort

Ha en fin kommande vecka själv
kramar

 
kaffehörnan

kaffehörnan

22 oktober 2012 00:32

Hej hopp hur är de med dig
kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

22 oktober 2012 08:20

Det börjar bli bättre

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

22 oktober 2012 02:24

Hamnar man i en sådan rolig och billig butik är det nog lätt att inpulsköpa. Men man kan ju inte samla på sig allt och det är skönt när man kommit på det.

Ha en fin vecka
Kram ♥

Malin wiper

22 oktober 2012 08:20

Jag är inte lika sugen på att handla på samma sätt längre än om det slinker ner nåt impulsköp ibland som man sen kommer på att man ändå inte hade behövt

Ha en fin vecka själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards