Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Malmborgs Lilla!

Av Malin wiper - 21 oktober 2012 08:00


Vi åkte sen till Malmborgs Lilla för att ta en fika (i går). Vi såg att dom fått nya stolar som var jättefina och lite lättare. Dom passade så bra till borden. Victoria vill ju sätta sin egen prägel på stället och hon har ändrat rätt mycket redan. Det var så kul att hon var där också och hon blev så glad när vi kom för det var rätt länge sen vi var där nu. Hon är så spontan och härlig och sprider värme och glädje omkring sig. Hon har alltid så bra och trevlig personal också. Klicka här för att k

omma in på Malmborgs Lilla på facebook 


 

Dom hade så fina tekakor som verkligen låg där och frestade. Jag köpte med mig 4 st och tog den femte till tet. Sen köpte vi två ankarstockslimpor och en surdegsbröd 


         


Här ser ni min tekaka som smakade ljuvligt. Jag tog ett milt rooiboste av sorten Kusmi för jag hade ett illamående som gjorde att jag valde bort kaffe             


    


Min man tog ett lite grövre bröd med ost och skinka. Sen åt han upp nästan hälften av min smörgås också för jag orkade inte hela...           


 

En tårta som jag inte sett där förut


 


Dessa såg otroligt smaskiga ut men jag ville bara ha smörgås. Vi äter inte lika mycket sött som förut och det är ju bra

 

beautiful life


Häftiga kaffe och temuggar  



Önskar er alla en givande och skön söndag

 
 
Pisan

Pisan

21 oktober 2012 08:41

Oj vad mkt gott de har där! Har precis kommit upp men blir jättesugen *fniss*... :-)
Önskar er båda en fin söndag! Här kan man se solen idag, härligt. Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 oktober 2012 09:45

Ja du det blir bara mer och mer och dom har jättefina smörgåsar av alla de slag

Jag har också nyss stigit upp. Är jättetrött i dag.

Ha en fin söndag själv och hälsa dina fina döttrar
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

21 oktober 2012 09:23

Hej och tack för att jag fick följa med på besöket på Malmborgs Lilla. Mysigt!

Ha en härlig söndag och må så gott!
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 oktober 2012 09:44

Varsågod! ;)

Ha en härlig söndag själv
kramar

 
Annelie

Annelie

21 oktober 2012 09:57

Mums vad goda dessa småpajerna såg ut.
Tycker ni är fantastiska som orkar låta bli allt det goa kaffebrödet som finns på bagerierna.
Men, det är som jag, när vi fikar ute så köper jag mig också oftast en smörgås istället. Utom igår,, då köpte jag en minibakelse på Ikea,, en kopp thé och en sådan minibakelse för endast 10;-.

Ha en jättefin söndag.. // Kramar om

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 oktober 2012 10:12

Jag är inte så sugen på sött längre men vikten står stilla för jag rör mig för lite och magen är just nu så svullen så jag ser tjockare ut än på länge. Skönt ändå att slippa sötsuget

Du är ju så smal nu och då kan man ta en bakelse ibland. Om jag lyckas gå ner lite tills jul så tar nog jag också nåt sött

Ha en jättefin söndag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards