Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

The Woman In The Fifth!

Av Malin wiper - 17 oktober 2012 13:00

  


Jag såg denna film för ett tag sen "The woman in the Fifth" i regi av Pawel Pawlikowski. Det är ett sorgligt drama från 2011. På franska är titeln "La femme du Véme". I rollerna ser vi Ethan Hawke, Kristin Scott Thomas mfl

 

kristin Scott Thomas och Ethan Hawke  


Handlingen   


Den amerikanske författaren Tom Ricks reser till Paris för att få ordning på sitt liv och försöka vinna tillbaka sin fru som lämnat honom tillsammans med deras gemensamma dotter. Men saker och ting går inte riktigt som planerat. Tom hamnar istället på ett sjabbigt hotell i en förort till Paris och får försörja sig som nattvakt  


Detta är verkligen ett sorgligt drama som har lite överraskande vändningar som gör den intressant. Ethan Hawke spelar bra som den sorgsna författaren som endast lyckats skriva en bok men den blev en bestseller. Kristin Scott Thomas gör en liten men betydelsefull roll som mystisk kvinna på en bokträff. Jag visste inget om filmen när jag såg den och därför blev jag överraskad och det är en sån film som man bara skall sätta sig ner i lugn och ro och kolla på. Filmen är lite annorlunda men rätt långsam. Jag njöt av dom parisiska miljöerna och önskar att man hade möjlighet att resa dit. Min bror och hans familj har varit dit 2 gånger och njutit av både god mat och härliga miljöer. Det är en mer djuplodad film som kittlar lite för författaren gör en massa knasigt på grund av sin sinnesstämning. Filmen slutar på ett sätt man inte kunnat lista ut och sånt gillar jag.



Filmen får av mig 3 böcker av 5 möjliga i betyg för att den var lite annorlunda och hade ett djup

 


            


   




Trailern till filmen 


Jag sminkade mig och fixade håret för att kunna antingen ta en promenad eller åka ut med bilen en sväng efter lunchen. När jag fått på mig dom enda byxorna som går på nu på grund av svullen mage så satt det åt på det onda stället en bit till höger från naveln så det vände sig i magen och trots att jag sen tog 2 värktabletter så funkade det inte. Känner mig som en fånge härinne än om jag kom ut i går så var jag kallsvettig av den konstiga värken på höger sida och illamåendet i mellangärdet. Jag tål inget som sitter åt just nu så jag känner mig lite frustrerad. Det har ju bara gått en vecka så jag hoppas det börjar släppa nästa vecka.  Besvär med magen påverkar hela kroppen och psyket. 



 
 
Helga

Helga

17 oktober 2012 21:10

Jag tror jag skulle gilla filmen - det låter som min smak. Dessutom särskilt är jag förtjust i skådespelerskan... Hoppas du börjar känna dig lite bättre!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 oktober 2012 08:47

Det tror jag också. Det är verkligen bra skådespelare

Jag hoppas också att det illamåendet och annat snart är slut

Ha en fin dag goa du

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards