Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Ingegerd Råman och lite fika på Ritz...................

Av Malin wiper - 16 oktober 2012 11:45


Jag kom i alla fall ut i dag och promenderade in till samhället. Utanför Ritz Konditori stod en utegrupp kvar och det såg så mysigt ut med lyktan på bordet. Det var så länge sen nu jag var ute och fikade och jag behövde en paus eftersom jag var helt kallsvettig. Nu har jag i alla fall ringt till sjukhuset och dom ringer upp mig 12.40 så jag får lite rådgivning.                    




  

           


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna fina ljuslykta. Lyktan heter Sarturno och är designad av Ingegerd Råman för Skrufs glasbruk. Hon är född 1943 i Stockholm och är en svensk konsthantverkare. Råman utbildades vid konstfack, men har även studerat vid Instituto Statale d ´Arte per la Ceramica i Faenza i Italien. Hon verkar som krukmakare och glasformgivare. Hon har under åren arbetat för glasbruk som Johansfors glasbruk, Skrufs glasbruk och Orrefors glasbruk. Hon har vid flera tillfällen tilldelats utmärkelsen "Utmärkt svensk Form". Hon är representerad på bland annat Nationalmuseum i Stockholm, Victoria & Albert Museum i London och på Röhsska museet i Göteborg. Regeringen tilldelade 1995 Ingegerd Råman professors namn. 2008 designade hon "Rosa Bandet" för cancerfonden           



Klicka här för att se lite mer som hon skapat. Henne alster är tidlösa. Klicka här för att se fler bilder på henne och hennes konst

 

Ingegerd Råman  


 

Dom hade dessa fina tårtor i lite Halloweenstuk.

 

Jag tog själv en sockerfri hallongrotta. Det kändes ändå så bra att jag tog mig ut och fick se lite folk.   


 

Jag var helt ensam i denna del av Cafét. Hade jag kommit närmare lunch så hade det varit fullsatt

  

Jag gick även en sväng till min mans jobb men när jag kom in där så hade dom en studiecirkel så det var fullt med folk och Mr T var med där också så jag kunde inte prata med honom mer än nån minut             



    

Jag håller på att rensa lite då och då på min externa hårddisk och då hittade jag denna bild från ca 2 år sen. Vi var antagligen ute och åkte på småvägar och då träffar man på så många fina djur. Denna häst böjde upp benet precis när jag lutade mig framåt

 
 
ansepanse

ansepanse

16 oktober 2012 11:51

en liten go´fika fick du i allafall
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

16 oktober 2012 11:56

Ja du det var gott och mysigt

Ha det bra kram

 
Sussi

Sussi

16 oktober 2012 13:02

Trots allt det här gråa och regnandet så är det rätt skönt att komma ut en sväng. Goda tårtorna såg ut. Älskar choklad :)
Jättefin bild på dig och hästen. Perfekt kodakmoment :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 oktober 2012 13:18

Vad härligt att se dig igen. Ja du man måste ta sig ut annars blir man helt slö och stirrig. Jag älskar också choklad. Jag har tänkt så mycket på dig.

Sköt om dig goa vän
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

16 oktober 2012 21:05

Härligt att du kom ut idag och jag "minns" när jag ser Ritz! Där var så mysigt och trevligt!!
Ser att du fått råd om ditt tillfrisknande och jag tror att du snart känner dig betydligt bättre. Skickar varmaste tankar och kramar till dig!

Som sagt ... här har snöat idag så det är vitt på marken - tyvärr!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 oktober 2012 21:11

Ja du det kändes skönt men jobbigt. Kull att du tyckte om Ritz. Tack snälla du för dina fina ord. Jag kommer nog att må bättre så småningom.

Jag vill också ha snö ;) bättre än evigt regnande

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards