Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Benabar!

Av Malin wiper - 5 oktober 2012 08:00

  

Ja då var helgen i antångande igen och man undrar vart veckorna tar vägen. I dag tar vi upp vår bäddsoffa från källaren för vi har bestämt att ha den i datarummet istället för bäddfotöljen. Vi kom på att nu när vi ändrat om så kommer den att passa ypperligt och sen skall jag fixa snygga kuddar till den ev själv sy kuddfodralen. Min man började med underarbetet i köket i går efter vattengympan. Det tar tid eftersom han inte kan göra så mycket på en gång utan måste vila emellan. 


Detta är det enda inlägg jag skriver i dag för jag skall vila mig från bloggen och har en del att göra. Det kommer in två inlägg till som är förskrivna och tidsinställda



Här är ytterligare ett musiktips jag fick av filifjonkan. Har aldrig hört talas om denna Franska sångare som heter Benabar här med låten "A la Campagne".  Klicka här för att se den svenska texten till låten. Klicka här för att läsa mer om honom 


Han föddes 1969 och är en fransk låtskrivare och sångare som kan jämföras med Vincent Delerm och andra sångare från sin generation. Jag sökte upp Vincent Delerm på Youtube och han var ännu bättre tycker jag.


  

Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Vincent Delerm. Han föddes 1976 i Evreux och är en fransk singer-songwriter, musikalisk arrangör, dramatiker och fotograf. Han är son till författaren Philippe Delerm och Martine Delerm, illustratör romaner för ungdomar

Här kommer en sång med Vincent Delerm som heter "Il Fait Si  Beau". Klicka här för att få den svenska texten till låten. Jag tycker han har lite djupare och bättre röst  


Tack för att ni tittar in på min blogg...  Trots regn och rusk så hoppas jag er helg skall bli givande och rolig.

 
 
Helga

Helga

5 oktober 2012 08:14

Bra tips! Kul att läsa om era inredningstankar också. Jag önskar er en skön och vilsam helg!

Jag ska iväg och träffa folk som jag inte sett på ca 35 år...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 oktober 2012 08:39

Vi har svårt att bestämma hur vi skall ha det på andra sidan rummet ;) Vilka Ilandsproblem.


Ha en härlig helg själv

kramar

 
Cattis

Cattis

5 oktober 2012 08:52

Jag älskar att promenera i skogen bland fallna löv och skulle det vara en sådan här fin bro så hade jag njutit ännu mer.
Så den här bilden älskar jag som du lägger ut för den ger en sådan ro i sinnet.

Ni är så duktiga du och din man, pysslar och grejar.
Jag skulle vilja göra massa saker och har det i tankarna men ingenting blir gjort.
Men en sak har du fått mig till genom ett inlägg häromdagen.
Sticka!
Jag har varit och köpt garn för att sticka mig en grå mjuk halsduk.
Det är tur man har bloggvänner så man får något gjort. :)))

Kram vännen och jag önskar dig en underbar helg i höstens tecken.
Idag skiner solen lite grann och det blir längre och längre tid mellan varven som den gömmer sig bakom molnen. ;)

http://jagmenjag.se

Malin wiper

5 oktober 2012 17:31

Det gör jag också det är sanslöst vackert och rogivande. Kul att du gillar bilden. Det finns flera såna broar efter gångvägen och det är så fint där.

Vi är tvungna att fixa här för tapeterna var under all kritik. Det luktade osunt och var fläckar överallt. Du har det säkert så fint där du bor så det behöver nog inte göras nåt i först taget

Vad kul att jag inspirerat dig att sticka igen du som verkligen kan den konsten. Jag har uppehåll nu för nacken tog stryk efter ett tag.

Ha en härlig helg själv goa första bloggvän som jag ser fram emot att träffa nån gång ;) det blev inte i sommar heller, jäktlar!. Nån gång skall det väl lyckas ;)

Stor kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 oktober 2012 10:59

Hej Malin. Vad du är duktig som tänker sy grejor till soffan så skönt att få köket i skick som nytt med ser att han börjat jobbet med det. Åh så du testade Benabar den andra killen har jag inte hört skall lyssna in den med. Han låter käck. Trevlig fredag

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 oktober 2012 17:28

Jag har sytt kuddar förr men det var ett tag sen så vi får se ;)

Det var så fläckigt och fult på tapeterna så vi är tvungna att göra nåt och bolaget står för färg, tapeter och allt annat

Jag tycker dom båda var bra men den nedre lite bättre i den låten i alla fall. Tack för dina bra musiktips

Ha en fin fredag själv
kram

 
ansepanse

ansepanse

5 oktober 2012 11:28

visst går veckorna fort, önskar dig en superfin helg
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

5 oktober 2012 17:26

Dom går med raketfart

Ha en fin helg själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards