Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Kanelbullens Dag!

Av Malin wiper - 4 oktober 2012 10:45

  

När jag var ute och promenerade så gick jag in till Ritz Konditori för att fota lite kanelbullar. Åsa höll fram plåten med nybakade godsaker. Själv hade jag bara tänkt ta en smörgås men vad tror ni hände?

  

Just det! Kunde inte låta bli att smaka på en av dom nygräddade bullarna...  Bullen var försvinnande god...   Ute regnar det för fullt så det var så mysigt att sitta därinne med en tidning och bara mysa. Själv har jag inte bakat kanelbullar på länge och jag skulle i alla fall inte kunna baka så fina som min mamma gjorde. Dom var sanslöst goda och jag kan fortfarande känna doften och smaken av dessa. Jag tror att hon satt i extra av allt...   


  

Jag köpte även dessa två surdegsbröd som föll mig i smaken när jag köpte såna sist. Jag brukar inte gilla surdegsbröd men dessa var lite mer som vanlig konsistens med lite knapriga kanter.  


  

Så här grått och blött ser det ut på torget. Jag hälsade även på min man på hans jobb som bara ligger ett kvarter därifrån och lämnade några kanelbullar till deras kafferast

 



 

y umbrella 


  

I dag har färgen och allt annat för målning av köket kommit.


Det var ett roligt och bra klipp av en som heter Wadis 


HA EN NJUTBAR KANELBULLENS DAG

 

 
 
Hebbe

Hebbe

4 oktober 2012 11:49

Hej Malin..Jag har nog samma skitvädertyp som du,,jag är i Vreta,,Loke är lite hostig så vi myser medans Moa är på dagis,,Ja du det är bättre med sent än aldrig,med tanke på textremsan,,svar kommer i morgon kväll.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

4 oktober 2012 12:37

Det verkar vara samma väder överallt. Det verkar vara många som är hostiga nu. Hoppas du snart är bättre. Då skall jag kolla upp i morgon ;)

Härligt att du träffar barnbarn

Ha det bra
kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 oktober 2012 12:22

Hej Wiper, Jaha så du åkte dit på kaffe och kanelbulle direkt. Snäll du var som lämnade bullar till makens arbete med det förgyllde nog deras kafferast med, Regn och grått ja samma hos mig man vill inte ut men måste till butiken skåpen tomma. Trevligt paraply med text skrattar..Härligt få lite ommålat i köket det piffar upp du skall se att du åker på nya gardiner med då fniss..kanske lite annat med. Målat hat jag med fått gjort fast utsidan å huset det vita knutar vindskivor karmar och sånt du vet.Såg att du har mist en trevlig dam också ja det är så ledsamt när de lämnar en man sörjer det bli som ett stort tomt hål som man inte kan fylla med något. Du vet"sorgfågel bor i mitt hjärta , den kom för månader sen,Den flyger ett varv över länderna så kommer den igen! Ha det så bra som det går.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 oktober 2012 12:42

Jag har i alla fall inte fått nån känning i magen än men jag kunde inte låta bli ;) det luktade så gott. Ja du på min mans arbetsplats så njöt dom. Dom är så snälla där och han trivs.

Det verkar vara samma sitväder överallt. Vi flyttade från hus till lägenhet och trodde vi skulle slippa reparera men så är det tyligen inte nu förtiden. Nu är i alla fall 2 rum tapetserade. Vi åker på att köpa både nya gardiner och annat så du har så rätt så ;))

Härligt att du fått lite gjort på husets utsida, det låter snyggt. Vi orkade inte med vårt hus för utsidan var så hemsk så nu har yngre tagit över och gjort rätt mycket redan

Hon var jättefin person och alltid rolig att umgås och prata med. Det har gått bort 5 st som vi känner redan i år. Vad tråkigt att du också mist nån nyss. Vad fint du skrev

Ha en skön dag
kram

 
kaffehörnan

kaffehörnan

4 oktober 2012 12:49

De är min kompis som har dom, fräckt och prova dom
Vad gottigt de ser ut
kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

4 oktober 2012 13:05

OK! Kul att få låna dom. Ja du dom var helt nybakade.

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

4 oktober 2012 13:55

Hihi,, på bageriet runt husknuten fanns inte en endaste bulle kvar av dessa 250 de hade bakat i morse,, de var slut vid 10-tiden.
Så, bagaren höll på med nya när jag & "M" var där och frossade på en varsin Pepsi Max & fylld baguette.
Men oss spelade det ingen roll,, var ändå inget vi skulle ha.

Nähäpp,, här är det "bara" mulet och ganska så gött ute.

Ha det bäst goa du.. // Kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 oktober 2012 13:59

Det var ju en höjdare för bageriet men inte för dom som blev utan ;)) Kul att det går åt så många i alla fall och att det finns intresse.

Vad gott ni åt där.

Här är det också mulet och regnigt. Jag skall gå och behandla nacken nu för jag sträckte mig när jag tog i lite för mycket nyss i köket.

Ha en fortsatt fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards