Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Möblera om!

Av Malin wiper - 3 oktober 2012 12:00


I går placerade vi ut  möbler som förut stod på andra sidan rummet men står nu mycket bättre här som en förlängning av garderoberna. Vi har inte fullt i hyllorna än för min man måste sortera upp papper och sätta i pärmar innan.  Vi skall köpa en matta så småningom som passar in. Det är inte så märkvärdigt därinne men ser bättre ut nu än innan då det kändes som ett kyffe med den fläckiga tapeten som gav en svag röklukt och lite andra odörer....  När vi flyttade in så såg vi inte hur väggen såg ut för det stod möbler för

 

Lampan på hyllan går även att använda som extra sittplats.

 


Bäddfotöljen köpte vi på IKEA för rätt många år sedan och dom finns fortfarande men i lite annan tappning och överdrag. Vi har även ett överdrag i jeanstyg med fickor på sidorna som vi kan byta till. Jag skall spara till en golvlampa som ser lite kul och snygg ut. Min man behöver också ett nytt databord som är mer praktiskt. 



 


Denna  tavla köpte vi på Gallerix för ett antal år sedan.  Det är en Spitfire by Barrie Clark. Den är rätt stor så den fyller ut lite av väggen. Supermarine Spitfire var ett jaktplan från tiden under andra världskriget. Det är främst känt för sin insats under slaget om Storbritannien. Det ritades av Reginald Joseph Mitchell, som dog några år senare i cancer, så han levde inte tillräckligt länge för att skåda framgången. Klicka här för att läsa mer. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om planet 

   


Denna tavla vann vi när vi bodde i Katrineholm. Gjord av en skulptör från Finland som bodde där med sin fru som också var konstnär. Gjord för Konstnärsföreningen i ett exemplar . Vi har glömt bort om det är ett kopparstick eller etsning även vem konstnären är men vi har papper nånstans som kommer fram när vi kollar igenom.

Mannen som han avbildat så fint finns i verkligheten och vi såg honom en gång när han klev på en buss vid torget. Han var så böjd så han gick med huvudet ner vid knäna så jag tror han antingen hade benskörhet eller nån skada i ryggen. Min man säger att han inte var så gammal så han kan mycket väl leva nu. Vi flyttade därifrån för 12 år sedan


    

Syrran och svågerns förra hund Fia-Lotta har nu fått en egen vägg  mot dörren ut till vardagsrummet. Det är bara hon som skall hänga på den väggen och bilden är så fin som svågern eller syrran tagitHon var en blandning mellan Berner Senner och Golden Retriver. Jag tänker ofta på henne.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards