Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Höstpromenad i samhället..........

Av Malin wiper - 28 september 2012 09:15

  

Nu börjar det lysa orange, gult och rött ute. detta inlägg skrev jag i går och skulle sätta in då men jag blev illamående och jättedålig i magen. Sen började jag frysa och kände mig konstig och jag misstänkte att det var ett gallstensanfall som var på gång men hur skall man veta?. Det kändes som jag inte fick luft och så var det sist också än om det då var en hemsk kramp i 4 timmar. Jag kan ha fått i mig nåt som inte magen tålde. Till slut tog jag ändå en kramplösande för det tar ju lite tid innan dom verkar. Fick med mig hem från sjukhuset både tabletter och 3 st suppar. Tur att jag har en operationstid så man förhoppningsvis slipper detta. Det var även lite jobbigt att min man var i Värmamo på sin vattengymnastik precis då och mitt illamående ville inte släppa. Jag har nyss vaknat och är fortfarande lite orolig i magen så det blir välling och te tills det lagt sig.

  

  

På denna torgbänk låg ett knippe med blommor som förut stått i rabatterna.

  

Utanför Ritz konditori börjar hösten synas för utemöblerna är på väg in


  

Lunchen nalkas och på Ritz har dom nu ett bord där man kan ta sina bestick, glas och servetter själva. Maten får man till bordet och dom har rätt många rätter att välja på.



4/10 är det kanelbullens dag. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Kanelbullens dag


 


Tog en tur till min mans arbete också för att krama om honom...   och se hur han har det. Han trivs jättebra och det glädjer mig 


    

  


Hoppas ni har en fin helg att se fram emot

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 september 2012 09:52

Hej Wiper. Ja träden är så vackra nu med höstens sprakande färger och alla löv sov virvlar runt i skyn när vinden är på lekhumör. Usch så jobbigt för dig med den där bråkande gallan. Men snart slipper du det verkar det eftersom du har en optid.
Garaget var ju vackert inklätt i sin höstkappa ser jag,,,Sen skall jag säga att(viskar jag tycker inte om kanelbullar kollar så ingen ser vad jag viskar om) inte värt säga högt det där..fniss.En anfallsfri helg tillönskar jag dig var rädd om dig

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2012 10:26

Det är verkligen vackert nu. Jag har inte vetat att jag har gallsten men har haft besvär med magen nu i flera år och dom har inte hittat nåt utan då har man fått diagnosen IBS. Kanelbulle är inte min favorit heller utom min mammas för hon bakade såna som var utöver det vanliga. Tack för dina värmande ord. Jag skall vara försiktig och äter bara det jag vet inte kan framkalla anfall men man vet aldrig

Ha en fin helg snälla du
kram

 
Annelie

Annelie

28 september 2012 10:06

Härligt för dig vännen att du har en operationstid att se fram emot.
Jag trodde ju att jag hade fått ont av gallan igen, men tydligen är det magkatarr, vart ju bra nu när jag fick öka på dosen av medicinen jag äter mot det. En vanlig åkomma då man gjort GBP-operationen å naturligtvis skulle jag ju få det också.. :o((

Ha en underbar helg ihop med din älskade man.. // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 september 2012 10:23

Det känns verkligen bra för jag tål mindre och mindre nu. Jag har själv haft magkatarr ett antal gånger. Tråkigt att du fick det efter op. Hoppas det blir bättre sen.

Ha en underbar helg själv med din man. Varma kramar

 
Pisan

Pisan

28 september 2012 10:24

Uschanamej! Ingen höjdare att må så dåligt. Själv fick jag nån konstig dipp igår också. Med yrsel, matthet och kramp i magen. Kopplade det till lågtrycket. Låg i flera timmar innan jag orkade resa mig igen.... Hoppas vi får må bättre idag och i helgen. Puss och kram till dig vännen! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2012 10:28

Det var lite traumatiskt för det kändes inget vidare och jag är glad att jag har en väska packad. Det du fick kan nog vara som du säger för vädret är så konstigt. Tack för din omtanke.

Det enda jag skall göra i helgen är att försöka ta mig till stickcafét

Sköt om dig själv

Kramar

 
Paula

Paula

28 september 2012 10:37

Fy för att må så dåligt! Förstår att du kände lite panik när du var själv hemma. Bra att du fått operationstid så att du slipper sånt sen. Önskar dej en skön helg med mycket vila. /Kram!

http://bloggerskan-paula.blogspot.se

Malin wiper

28 september 2012 10:57

Ja du det var ingen höjdare. Det känns skönt nu att jag skall opereras.

Tack för din omtanke

Ha en skön helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards