Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2012

Av Malin wiper - 27 september 2012 12:00

     

I går när vi var in till Jönköping så tog vi en tur till Sam-Hjäps second hand i Huskvarna som är öppet onsdagar och lördagar. Det är en av dom bättre ställena och dom har alltid nåt nytt och omsättningen är hög. Dessutom har dom inte höjt priserna så det går verkligen att göra fynd där. Fast vi köpter numera bara det vi verkligen behöver så det inte blir en massa impulsköp som hamnar i källaren. Dessutom är dom som arbetar där så härliga och glada så det är en bra stämning.


  

Dom hade två såna här sekretärer som inte är så där jättegamla men fina och billiga. Dom går ju att fixa till än om det inte är min stil


  

En liten översiktsbild. Den svarta tygstolen är en sk "Läderlappen" fotölj som jag tror bl.a såldes på IKEA för många år sedan. Denna kan man få för 50 kr



  

Här har min man hittat en gammal vägg-kaffekvarn som dom vill ha 300 kr, som jag passade på att fota


  

Dom sålde burkar med marmelad och sylt som var hemgjorda för 35 kr. Min man köpte en burk med lingonsylt och den får han ha för sig själv för jag tycker inte om lingonsylt


  

En riktigt gammal pigtittare på ett gammalt skåp. Den såg otroligt oförstörd ut. Det är inte min stil  men många gillar såna möbler och man kan ju även blanda in en gammal detalj i ett modernt hem


  

Så här såg en pigtittare ut när jag var barn. Jag önskade mig en sån i julklapp en gång och blev överlycklig när jag fick en sån. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. En pigtittare eller lådspegel är en liten möbel som består av en spegel och en eller flera utdragbara lådor, och som är avsedd att ställa på en byrå eller ett bord

  

Lite bokhyllor som andas lite 60-tal


  

Dom har även ett litet café och hembakt bröd


  

Jag köpte dessa gardiner som består av två längder och är jättetunna och hör och häpna endast 20 kr för båda längderna, dom har som böljande tulpaner i rött, gult och orange och är helt oförstörda. Dom såg moderna och fräscha ut och vi har tänkt att ha dom i köket tills vi  målat där. Gardinerna som hänger där nu skall vi ha i datarummet. Vi har inget ombyte för alla gardiner vi hade i huset passar inte in där vi bor nu så vi får börja om lite. Det viktiga är nu att få datarummet helt klart och sen får vi ta köket som vi tror att det blir i lite mer cappuccinofärg. 

  

Så här ser köksgardinen som skall in till datarummet tills vi köpt nya dit. Dessa köpte jag på Mimmis Magasin innan hon stängde


  

Här en liten överblick längre in i lokalen där det finns kläder, skor, gardiner, mattor mm


Unusual modern mirror design

 


Jag gillar regn men nu känns det som det aldrig skall ta slut...  

Av Malin wiper - 27 september 2012 08:00

 


  


Jag skrev för ett tag sen att jag köpt ett jätte-garnnystan hos Gretas Butik som jag skulle sticka en halsduk av. Nu har jag stickat en bit och det funkar bra för nacken med att sticka med stora stickor och löst stickat. Man lägger upp 15 maskor och stickar bara räta tills  nystanet är slut och sen syr man ihop ändarna. Efter det har  man den två varv runt halsen. Jag är inte så intresserad av att sticka men gjorde det ändå när jag arbetade inom arbetsterapi. Jag tyckte bättre om att sätta upp vävar och annat. Detta var så lagomt mycket att sticka och det tar inte sån tid. Jag skall fortsätta sticka på halsduken som blir som en jättepolo på stickcafét hos Gretas Butik på söndag 15.00.  Jag kan inte länka till Gretas Butik för hon har ingen hemsida men kommer på facebook så småningom. Tyvärr är det svårt att få fram alla gröna färger på garnet i bilden


             


 


        

Klick här för att se vart jag hittade denna bild  



 


  


Så här kommer det att se ut. Går det bra så köper jag ytterligare ett nystan med andra färger. Nu vill min man också ha en halsduk stickad men en vanlig. Stickorna är jättetjocka men lätta. Det var svårt i början för jag drog åt för hårt men efter lite träning så stickar jag löst nu.


           



Good Morning Graphic #2

DesiComments.com | Good Morning | Forward this Picture


  


Have a wonderful day



 



             



Tusen tack Helena, du vet för vad....      

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards