Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Malin wiper - 20 september 2012 18:00

GÄSTBLOGGARE: Mr T



    


Hej allihopa!

 

Eivor hälsade på i Magnisa stuga idag. Hennes far byggde villan vi bodde i innan vi flyttade till lägenhet i december. Hon hade med sig ett vackert paket med en hälsning på rim. I paketet fanns ett fantastiskt förkläde med "väst" och grytlapp. Mönstret var älgar i massor. Passande för en norrlänning, ellerhur. Önskar jag får vara så ung i sinnet som Eivor när jag når den åldern.  

 

Tack Eivor, Malin blev imponerad och förtjust.  


  

Skåda "västen" som den proffsiga sömmerskan Eivor sytt på.    




               


  

  

Här syns grytlappen som hänger i sin egen knapp...

   


  

Poesi i den högre skolan. Matnyttigt...


Av Malin wiper - 20 september 2012 13:45

 


Mr T här. Detta är ett filmtips som min fru skrivit i förväg. Publicerar det nu.


Detta är en Varg Veum film som heter "I mörkret är alla vargar grå".  Jag har sett den sista Varg Veum men missat denna. Den är regisserad av Alexander Eik och i rollerna ser vi: Trond Espen Seim, Björn Floberg, Ane Dahl mfl. Det är en thriller från 2011



 


Handlingen:


Ett dån skakar bergen när en vapenarsenal exploderar. Varg Veumsbästa vän dör i dådet och pekas ut som "bombmannen". Men varg får inte detta att stämma så han börjar gräva i vapenindustrins mörka hemligheter. Då dras han med in i ett livsfarligt spel, i nåtot som kommer att bli hans största och farligaste fall någonsin


 

 


    


Det är inte så mycket att säga om filmen för den är i samma anda som dom andra Varg Veum men lite mer action än i den sista filmen. Fast här dras hans fru in också med ödesdigra konsekvenser.  Dessa filmer tycker jag alltid är spännande och bra men i dom två sista filmerna så är Varg Veum mer städad och har ett mer ordnat liv. Dom förra var det lite mer mörker i och han var lite mer ensling.

 


Jag ger filmen 3 vargar av 5 möjliga

 


     



Trailern till filmen

  

Av Malin wiper - 20 september 2012 09:00


  


Dead Flowers med The Rolling Stones. Klicka här för att komma in på deras hemsida


  


 


 


Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild. Så vissen som på bilden känner jag mig nu...   så jag orkar inte blogga nåt mer just nu så min man säger att han kan gästblogga lite. Ha det bra och sköt om er så hörs vi så snart förkylningen lagt sig

  


 

Sweet Day

DesiComments.com | Good Day | Forward this Picture

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards