Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Syntema! Tapeter

Av Malin wiper - 18 september 2012 20:00

I går var vi in på vår färghandel Syntema som har både tapeter, färg verktyg, golv, inredning. lampor mm. Vi var ute efter en bård längst upp vid taket till tapeten vi sätter upp i data/gästrummet för det blev inget snyggt längst upp. Det fanns massor att välja mellan men ingen som passade så vi köpte en tapetrulle på deras reautbud som vi skall rita upp och klippa till själva. Den är i samma färg som tapeten men med glansig metallic och kommer att pryda på ett fint och diskret sätt. När vi ändå var där så ville jag fota lite.  Jag gillar inredning och detaljer.  Det är kul att dela med sig av det man ser


 

Häftigt med tapet i detta retromönster där man även kan köpa tyg till och få både kuddar och gardiner. Jag tror även att tapetmönstret som går igen i klänningen också finns i tyg 


    

Tyget går att få i flera olika färgkombinationer.             



Här får man verkligen 60-talskänsla. Mina föräldrar hade liknande lampa och en fondvägg med svart/vitt liknande mönster när jag var barn 



    

Här på lite närmare håll


   


  

Detta är också lite 60-talet                


I köket kommer vi troligtvis att måla och då blir det en fondvägg i lite mörkare färg ev lite kaffebrunt och övriga väggar ljusare. Vi har sett ett gardintyg som vi skall köpa och går efter det.  Fast först måste vi bli klart med data/gästrummet. Vi skall flytta in köksgardinerna till datarummet för dom kommer att passa jättebra där. Vi kan inte köpa allt på en gång så det får bli lite åt gången. Alla gamla gardiner har vi gjort oss av med för dom passade inte i lägenheten. Det är som att börja om igen och det har jag gjort många gånger så  man har vanan inne....    


  

  

En sån här IKEA pall har vi  och nu ser jag att man kan tapetsera den så blir den lite roligare. Jag är lite osäker på om vi har kvar den efter att vi flyttade från huset för jag hittar den inte. Den kan ju vara i källaren. Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards