Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Malin wiper - 15 september 2012 11:00


Den här låten "One more cup of coffee" finns i hur många versioner som helst och här hör ni den med Calexico and Roger McGuinn. Ett soundtrack från filmen "I´m not there" som är en film om Bob Dylans liv som jag själv har sett när den gick på bio. Den var fantastiskt bra och den regisserades av Todd Haynes. Den hade internationell premiär 31/8 2007 och i Sverige 8/2 2008



 



Klicka här för att höra orginalsoundtracket till "I´m not there" som just heter I´m not there". Klicka här för att läsa om filmen



 

Reign on me. Kolla på bilden vad lik Adam Sandler är Bob Dylan


Klicka här för att se trailern "Reign on me" som är en film där Adam Sandler spelar Bob Dylan. Den var otroligt bra också. Adam Sandler som man nästan bara förknippat med komedier gör sitt livs roll här och den är dramatisk och nu när jag tänker på filmen så måste jag bara se om den

 



 


  


Trailern till filmen I´m not there

 


 

 


I filmen spelar Marcus Carl Franklin, Ben Whishaw, Heath Ledger, Christian Bale, Richard Gere och Cate Blanchett alla karaktärer baserade på Dylan under olika perioder i hans liv, ingen av dem dock med namnet Bob Dylan. Blanchett, som spelar Dylan under hans storhetstid på 1960-talet, tilldelades en Golden Globe för bästa kvinnliga biroll, och blev nominerad till en Oscar vid samma kategori. källa wikipedia




 


Vi kom inte upp förrens 09.30 i morse för vi var ute på äventyr i går. Skördefesten i Erlandstorp. Det inlägget kommer in lite senare i dag. Jag har nämligen lite yrsel från nacken och det var ett tag sen. Passar på att behandla mig lite extra på förmiddagen och har just nu "Valdemarskrage" (nackkrage) på mig som han i Beckfilmerna...   Här skiner solen i motsatts till regn och storm i går. Ha nu en toppenlördag och sköt om er

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards