Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Gallstensoperation!

Av Malin wiper - 14 september 2012 07:00

 

En hästsko med järnvägsparkens blommor vi  fått av Stockarydstjejerna.



I går fick jag en kallelse för min galloperation som kommer att ske på Värnamo sjukhus  10 oktober. Vet inte vilken tid för det står att jag skall ringa dan före för att få den exakta tiden. Det känns lite dubbelt,  jag brukar inte vara rädd för operationer men nu känns det lite kymigt eftersom vården inte är som förr och man blir påverkad av allt elände man läser om.


 


 


Jag vet att jag måste operera mig eftersom jag har så mycket stenar och levervärdena var så höga när jag fick åka in med ambulans då jag fick ett 4 timmar långt anfall. Min kusin i Stocholm har nyss opererat bort gallan och stenarna och han sa att han fick ett nytt liv och var hemma dan efter och var jättepigg. Han hade haft besvär i många år men jag har inte vetat om att jag haft gallsten. Fast min mage har varit dålig länge och jag har fått sluta äta en massa saker som jag ätit förut bl.a sill, surströmming, ägg, paprika, gurka och lite annat.


 



Roligt klipp med Galenskaparna


 


Jag önskar er alla en härlig fredag

 
 
Ingen bild

helena

14 september 2012 08:32

hej,va fina dina bilder blev,operationen kommer att gå bra.trevlig helg kram helena

Malin wiper

14 september 2012 08:51

Jag är jättenöjd med headern jag tog hos er. Tack för din peppning goa du ;) det går säkert bra.

Ha en fin helg själv
kram
Malin

 
Ingen bild

Lambergsfrua

14 september 2012 12:31

Jag gillar också din header, som verkligen visar ditt stora filmintresse - och så fick du använda klappan;)
Jag är övertygad om att din operation kommer att gå bra, som jag skrev på FB. Det är ju bara misstagen som det skrivs om i media, men tänk i stället på så många operationer som går alldeles utmärkt.
Jag håller tummarna för att du kommer att må så mycket bättre sedan.
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

14 september 2012 12:49

Vad kul att du tycker det. Tack för dina peppande ord och som du säger så går det säkert bra. Det är ju ett rutiningrepp som många gjort. Tack snälla du för dina värmande ord

Ha en fin dag
kramar

 
kristina

kristina

14 september 2012 13:37

Din nya header är helt underbar.Jag tycker att du ska känna dig trygg inför operationen. Jag är jätterädd för operationer, men har genomgått två stora två ggr.
De var jätteduktiga som operade mig och jag var i mycket goda händer.
Jag ska tänka positivt på dig. Jag brukar alltid säga om att de som jobbar på operation är mycket duktiga. De har gjort stora framsteg in om vården.
Så mycket har det inte hänt inom läkarvården för övrigt.
Ha en trevlig helg och ta väl hand om dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 september 2012 17:15

Vad kul att du gillar min nya header. Jag är själv nöjd. Jag har slappnat av nu och är inte lika rädd. Jag har själv gått igenom några operationer i mitt liv så det skall nog gå bra. Denna är inte så stor. Tack för dina snälla värmande ord.

Ha en fin helg själv goa du
Varm kram

 
Pisan

Pisan

14 september 2012 15:19

Oj, vilken fin header du gjort! Jättefin. Jaså, det är dags för operation snart. Har tänkt på dig flera ggr ang det och undrat. Hoppas det blir likadant för dig som för din kusin. Ska hålla tummarna. Ha nu en fin helg du och mr T! Kramisar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 september 2012 17:13

Vad kul att du gillar min nya header. Jag är själv nöjd. Det skall bli toppen att bli av med gallstenen och gallan. Mr T opererade sig när han var jätteung. Tack för dina värmande ord.

Ha en fin helg själv

Jag och Mr T skickar kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards