Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Malin wiper - 13 september 2012 14:00


Amanda Jenssen med låten "Greetings from space". Den har jag inte hört förut och gillar den. Hon har en härlig och personlig röst och utstrålning.


  



 


   


Klicka här för att komma in på hennes hemsida

Av Malin wiper - 13 september 2012 10:00

  

Nu är den lilla gissningstävlingen slut och vi har en vinnare och det är Pisan som svarade rätt först. Det är svansen  på en hund. En pudel som ses på bilden ovan. Jag satt bakom dom som hade hunden och såg bara svansen (såg så lustigt ut) och fick sån lust att fota den men tänkte inte då på att ha den i en täling, det kom sen...  Det kan verka enkelt men därför kan man tro att det är nåt annat.  Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget


  

Här ser ni första priset som är en löpare från Butik Ingelund. Den får Pisan som svarade rätt först med att det var en svans på en hund. Grattis! till dig. Jag skickar ditt pris per post


   


 Jag instiftade ett andra pris i form av en kökshanduk från Gretas Butik. Den går till ansepanse som svarade rätt efter Pisan och hon skrev dessutom svansen på en pudel. Grattis! vinsten skickas per post. Kul att du ville vara med 


  

Så här ser den ut på nära håll.

Vad passar väl inte bättre än att spela en aukustisk låt med gruppen The Poodle...  till vinnarna. 



Av Malin wiper - 13 september 2012 07:00

 


Jag och min man kollade på denna film i förrgår då det regnade ute och var jättemörkt. Då är det mysigt att se en spionthriller som denna " The Double". Den var mycket bättre än jag var beredd på och hade en massa vändningar i handligen så den blev inte förutsägbar, än om den inte var lika bra som dom gamla spionthrillerna som hade en ännu tydligare nerv i både skådespel och handling. Dessutom spelade Richard Gere jättebra som lite hårdhudad agent. Tyvärr blev jag lite besviken på slutet som jag tyckte dom kunde ha lagt ner lite mer krut på.Filmens regissör är Michael Brandt och i rollerna ser vi: Richard Gere, Martin Sheen, Tamer Hassan, Topher Grace, Chris Marquette mfl. Den hade DVD-premiär 15/2 2012


 



                                


 



HANDLINGEN


En amerikansk senator blir mördad och en ung FBI-agent får ta hand om fallet men när det visar sig att det är en sovjetisk lönnmördare så får den unga agenten hjälp av en erfaren pensionerad agent som försökt fånga samma mördare förut.

 


Jag ger ändå filmen 3 agenter av 5 möjliga eftersom den var bättre än jag räknat med

 



     



  Trailern till filmen


Hoppas er dag blir händelserik och bra

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards