Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Malin wiper - 10 september 2012 17:00

           

Här ser ni musikern Cristoffer Escos som uppträdde på scenen och han var verkligen en bra och skicklig musiker. Han höll igång rätt länge, han hade även ställt in musikanläggning optimalt. Härligt att dom tagit dit en sån bra och allsidig musiker 


 Jag famlar lite i blindo när det gäller mina bilder för dom blir olika i Lap topen och min mans stationära data. I min blir dom lite ljusa och i hans karamellfärgade...  Det är mindre bildskärm på lap topen så det är svårare att göra iordning korten. Hur blir dom i era datorer? för mörka eller för ljusa. 


Klicka här för att komma in på Cristoffers myspace. Klicka här för att läsa om honom 


  

När Christoffer tog en paus för att äta lite så passade jag på att fota honom. Han var en jättetrevlig kille.


  

Tuff tjej på sin pappas gamla moped. Det fanns både mopeder och motorcyklar på bilträffen 


  

Här en man på en gammal snygg motorcykel

  

Fint collage som Sibylla Gustavsson skapat. Det hängde inne i stationsbyggnaden  


  

Sibyllas sambo Lasse Björks häftiga saabtröja.  


  



Jag filmade lite när han sjöng en låt. Han verkar behärska alla sångstilar. Han spelade och sjöng 60-talsmusik och även nyare från rock till visor.



Resten av bilarna jag fotade kommer in under dom närmaste dagarna.  Här fortsätter solen att skina och i morgon börjar jag promenera igen för jag har fått en låsning i nacken som jag måste bli av med. Ha en skön kväll


Fortsättning följer...............
  

Av Malin wiper - 10 september 2012 12:00

  

Dom hade lite annat upplägg på denna bilträff så det stod bilar vid scenen. När vi kom stod bara två där men det såg så häftigt ut. Till höger Saab 96 som ägs av Saabentusiasten Sibylla Gustavsson och Lasse Björk.  Bilen till vänster är en Borgward Isabella  


Hade jag varit yngre och inte blivit skadad och fått en sämre inkomst så hade jag skaffat en äldre bil. Har egentligen alltid tyckt att dom gamla bilarna varit mycket finare och nu har dom blivit ett kulturarv som sköts om av bilentusiaster och det känns lovande för framtiden. När vi lärde känna kvinnorna på Stockaryds Stationscafé så fick vi detta roliga med bilträff och annat på köpet. Det är aldrig för sent för nya intressen och att förkovra sig i olika ämnen. Jag fick dessutom vara med lite under raggartiden än om det var hippie och mods som mer var min tidsperiod


  

ade Lasse om jag fick sätta mig i bilen medans min man fotade, och det gick bra. Det känns verkligen annorlunda än dom nutida bilarna och man översköljs av nostalgi


   

Sibylla och Lasse framför sin Saab i en fikastund med tidstypiskt campingbord och annat


Klicka här för att komma in på Sibylla och Lasses SAAB-SIDA


  

Jag fotade västen som Annelie hade på sig. Det är Sibylla och Lasse som står bakom väst och text. "Sibylla och Lasses 2-Taktsteam". Dom var jättesnygga och även Marianne hade på sig en 


  


Det är en jättefin välskött saab som riktigt glänser och gnistrar. Baktill sitter tidstypiska dockor och på takräcket resväskor från den tiden.  


  


Här ser ni paret som vann pris för snyggaste bil och det är en Hudson. Den var urtjusig och paret var passande klädd till sin bil. Klicka här för att komma in på en nostalgisida. Hudson Motor Car Company gjorde Hudson och andra märken av bilar i Detroit, Michigan, 1909 till 1954 


  

Här ser ni den framifrån och den glänste som en diamant

  

Bilvinnaren för snyggaste bil hämtar sitt pris   


är ett klipp med Hudson bilar.


  

 


Nu blir det mycket bilar och nostalgi så fortsättning följer...............................       

Av Malin wiper - 10 september 2012 10:30

  

Det fanns ytterligare en Borgward Isabella som var knallröd med vitt tak och ursnygg. Den stod så fint i början av järnvägsparken och lyste upp.


     

   

Här serverades kaffe med dopp. Mannen till höger på bilden äger stationsbyggnaden

  

Denna var supersnygg och är en Morris Oxford. Det är inte lätt att hålla isär alla bilar och märken så jag hoppas jag gjort rätt annars får ni hojjta till. Jag hittade här en sida med en likadan Morris. Klicka här för att komma in på sidan och läsa om bilen

  

På ena långsidan där det annars står utemöbler fanns nu en massa bilar på rad 

  Här ser ni en Desoto Fireflite som bredde ut sina vackra vingar. Eftersom det är så många bilar jag fotat så kan jag inte gå in och skärskåda alla utan ni kan klicka på länken jag satt in under bilnamnet och läsa om bilen  

   

Vi träffade även på en massa fina hundar och dessa två fick våra hjärtan att smälta. Vi pratade ett tag med den trevlige  hundägaren och den stora är en stövare och den lilla en tax. Dom tittade så fint och var rätt lugna och såg så harmoniska ut. Ägaren sa att dom trivdes så bra tillsammans och det syndes

   

  

 

Fortsättning följer.......................   Jag hade tänkt ha lite lagomt i min blogg ang bilträffen denna gång men så blev det inte.

Av Malin wiper - 10 september 2012 08:00

     

Fint par i tidstypiska kläder från 60-talet. Dom står framför sin läckra Cadillack De ville. Jag önskar  att jag tagit en närstudio på tjejens kläder för dom var så snyggt ihopsatta och hon hade stärkt kjolen. Det är svårt att se alla detaljer på håll. Dom passade så bra ihop i sina kläder. Jag och en tjej, Helena, fick i uppgift att vara jury och utse bästa klädsel och vi valde detta par som sen fick ett pris från scenen. Jag fick gå upp och ta mikrofonen och kalla upp vinnarna på scenen fast jag är lite ringrostig, men jag har några gånger i mitt liv hållit tal för rätt många personer. Klicka här för att läsa om Cadillack De Ville. Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafé 


  

Här deras Cadillack framifrån


  

Här ställer dom upp sitt campingbord med en massa nostalgigrejer. Dom var dessutom jättetrevliga  


  

Bordet är klart och det är bara att njuta av all nostalgi 



  

  

Här står jag själv på scenen och ropar upp vinnarna för bästa kläder. Glömde be min man filma en snutt av detta. Längst till höger står Lasse som är sambo med Sibylla som är Saabentusiast men tyvärr blev hon utkallad på jobb så hon var inte där

  

Här kommer så passande Hep Stars med "Cadillac". Klicka här för att komma in på The Hep stars hemsida

  

Hon som var jury med mig gällande  snyggaste klädsel hade själv en häftig Betty Boop tröja på sig som jag fick fota 



Fortsättning följer.............................


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards