Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Malin wiper - 2 september 2012 19:15


Jag är väldigt förtjust i deckarfilmerna med Varg Veum och denna är inget undantag som är från 2012. Här ser vi en mognare och mer städad Varg Veum som skall bli pappa i filmen. Det finns inte så mycket att berätta utom att man  aldrig blir besviken av att se dessa filmer. För regin svarar Trond Espen Seim som också gör huvudrollen som Varg Veum. Övriga skådespelare är: Björn Floberg, Lene Nyström (gruppen Aqua), Ingrid Olava, Mads Ousdal, Thor Blekkeflat mf





    


HANDLINGEN



Privatdetektiven Varg Veum ska bli pappa men när han letar efter ett försvunnet syskonpar i prostitutionsmiljö tar hans liv en ny riktning. Varg inser att fallet har samband med ett mord som undersöktes av Hamre. Spåren leder till en hänsynslös knarkliga och hoten mot Varg ökar i takt med Karins växande mage.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Filmen får 3 kalla hjärtan av mig i betyg av 5 möjliga
 
   
 
 
 
 
     
 
 
 
 
 



Förskrivet tidsinställt inlägg

Av Malin wiper - 2 september 2012 15:00


En ny bra låt med Sarah Dawn Finer "Nu vet du hur det känns". Mauro Scocco har skrivit hennes nya låt  och hon sjunger på svenska för första gången. En utlämnande ballad om att bli lämnad, man blir berörd av låten och hennes ljuvliga sångröst



 



Klicka här för att komma in på hennes hemsida



 



Klicka här för att komma in på Mauro Scoccos hemsida

Av Malin wiper - 2 september 2012 11:00

 


Jag har sett en film som heter "Laxfiske i Jemen" som är regisserad av Lasse Hallström och jag tycker det var en härlig film med nerv, känsla och kryddad med lite humor. Dessutom bra foto och skådespel.  Filmen har fått blandad kritik men jag och min man njöt av filmen än om jag hade velat ha ett lite mer utförligt slut. Det är en komedi, drama som hade biopremiär 4 april 2012. I rollerna ser vi: Evan McGregor, Emily blunt, Kristin Scott Thomas, Conleth Hill, Amr Waked mfl.



 



Klicka här för att läsa om filmen på MovieZine


  



             



Handlingen:  


Fiskeriexperten Alfred Jones lever ett liv i tyst frustration. Hemma ignoreras han av sin karriärinriktade hustru och på jobbet har han en slavdrivare till chef. Hans liv tar en ny vändning då en stenrik flugfiskebesatt shejk kontaktar de brittiska experterna för att kunna förverkliga sin dröm – att plantera in lax i Jemens tidvis uttorkade flodbäddar




 

Amr Waked och Ewan McGregor, en scen ur filmen


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild från en scen ur filmen


  


 



Filmen får av mig 3 flugfiskare i betyg av 5 möjliga


           


 

           

             


        


Trailern till filmen


Förskrivet tidsinställt inlägg

Av Malin wiper - 2 september 2012 07:00


Hoppas ni slipper få en sån stressig dag som på detta klipp där dom speedat upp handlingen. Det är rätt kul ändå...  





 



Drejning är en teknik där lera formas till runda föremål såsom vaser, krukor, muggar, skålar och tallrikar. En lerklump placeras på en drejskiva som försätts i rotation. Genom att trycka med händer och fingrar i den mjuka, roterande leran formas kompakta eller ihåliga former. En yrkesman som drejar kallas krukmakare eller keramiker.


 


Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna drejade kopp


Vi skall åka ut på utflykt i dag och ha matsäck med oss. Vi vet inte vart vi hamnar och det är det som är kul. Hoppas ni får en fin och skön söndag


 


Klicka här för att se vart jag hittade denna kylväska i vaxduk

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards