Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Filmklappa i form av klocka!

Av Malin wiper - 22 augusti 2012 09:15

  

Väggmålning från Gallerian i Västerås


Nu har jag ätit frukost och det är tyst och stilla men snart vaknar allt till liv utanför vardagsrumsfönstren. Föräldrar dyker upp med sina barn på andra sidan gatan där det finns en gammal skola som nu är ett slags förskola. Det är så härligt att det inte är helt tyst utan händer lite utanför. På andra sidan huset är det emellertid stilla och tyst för det mesta utom när gräsmattan klipps för då låter det som en helikopter skall landa...   Nu är det bara 9 dagar kvar tills min man börjar sitt nya jobb på Museieföreningen. Synd ändå att dom inte fick den hjälp dom behövde för att driva det sociala projektet. Nu kom det första barnet inspringande till förskolan, tänk om man ändå hade så mycket spring i benen fortfarande.

  

Nu har vi fått upp filmklappeklockan vi fick av min son när vi var där. Den hamnade i "Likörhörnan" i slutet av vår hall. Där passar den jättebra. Direkt när jag såg hallen innan vi flyttade in så tänkte jag på filmhall för den är bredare än avlånga hallar brukar vara och därför går den att möblera lite



 


 

Här ser man "Likörhörnan" och klockan syns ända från ytterdörren. Vi har ju även där lite filmtema med lampa och kuddar. Filmhallen är inte riktigt klar än för vi skall byta ut lite så det blir ännu mer filmiskt. Vi har suttit med gäster där 2 gånger och det var bekvämt och mysigt. Den lilla tvådelade soffan i hörnan är ett second handfynd för under hundralappen. Vi hade den på altanen förut. Vi hade tänkt klä om den och måla benen men det är inte så bråttomt för den är inte slit

  I går fick vi tapeterna från vårt bostadsbolag VSBo. Vi skall tapetsera vårt data/gästrum som är avlångt och inte så stort, därför tog vi en ljus tapet som gör rummet lite ljusare och större. Vi vill inte kosta på nåt själv eftersom det är en hyreslägenhet. Just nu är det en smutsgrön tapet som är fläckig och sliten

  Så här ser den ut på nära håll och har lite glans i sig. Vi tror att det blir en enorm skillnad för det blev det när vi tapetserade sovrummet. Sen har vi köket kvar som skall målas men vi tar detta rum först eftersom det inte luktar så fräscht där    


Jag önskar er alla en härlig dag. Sköt om er


       

 
 
skrivmoster

skrivmoster

22 augusti 2012 09:23

Ni har så fint och smakfullt hos er! Jag tror det blir jättefint med tapeten. Den är så snygg!! Nu känns det roligt att se allt när man varit där en gång. "Klappan" pryder verkligen sin plats och har en bra funktion dessutom!

Skickar många varma hälsningar och kram från oss som förbereder resan!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 augusti 2012 09:41

Tack snälla du. Vi har ingen lyx utan helt vanligt och har inte klart allt än för vi måste fixa med foton som vi skall rama in på familjen. Thorleif sa att ni hade det så fint hos er.

Tapeten är diskret men syns ändå eftersom det är bommor och lite glansig. Ja du det är bra att ha en klocka i den hörnan

Ha en fin dag goa du

Det låter bra att ni kommer ner igen och jag hoppas vi kan träffas

kramar från oss till er

 
helga

helga

22 augusti 2012 09:30

Din son vet vad du gillar det märker man. Klappan var läcker och passar bra i er fina likörhörna. Jag gillar även den nya tapeten - superfin. Ska ni själva tapetsera eller får ni hjälp med det? Ha en mysig dag :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 augusti 2012 09:39

Ja du det var toppen för jag älskar film men har inte gått på bio så mycket som förr men det blir ändring i höst. Kul att du gillar tapeten. Det var inte mycket att välja på hos bostadsbolaget. Vi hade velat ha en annan men den var fondtapet. Min man skall tapetsera för han är jättebra på sånt och noga. Han tapetserade sovrummet förut

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Monica

Monica

22 augusti 2012 11:52

Vilken annorlunda, men fin klocka ni fick av sonen. Ert hem ser så smakfullt ut.
Här regnar det idag!
Önskar dej en fin onsdag/Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 augusti 2012 13:58

Jag har det lite filminspirerat i hallen och denna hörna så den passade perfekt. Tack snälla du, vi har det inte så märkvärdigt men vi trivs.

Här regnar det också

Ha en fin onsdag du också varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards