Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin wiper - 1 juli 2012 20:30

  

Det var ett folkliv med allt från små barn till äldre som besökte Stockaryd denna soliga dag. Det var så många läckra och vackra bilar så man hade velat ha mer tid att fördjupa sig i olika märken. 


  

Här på uteplatsen på sidan om Stationen samlades mycket folk och man ser utescenen längst bort



Det serverades Bullens Pilsner Korv och det är verkligen nostalgi. Klicka här för att läsa historien om bullens korv. Korven är uppkallad efter skådespelaren Erik (Bullen) Berglund.  


   


Karl Erik "Bullen" Berglund, född 30 juni 1887 i Stockholm, död 27 april 1963, var en svensk skådespelare, regissör och matskribent.

  

Här bakom parasollen står Annelie och säljer korv, dricka och grilltallrik. Hon var också tidsenligt klädd och jag tog en bild av henne inne i stationsbyggnaden men misslyckades kapitalt. Hon hade en rosa skir halsduk knyten över håret och en kort utställd kjor och gympadojor och hon var jättesnygg.


  

Här ser ni utomhusscenen


  Dom här två kvinnorna uppträdde live. Deras reportoar var svensk musik från 60-talet. Mellan spelningen strömmade 60-talspop ut ur högtalarna

  

En jättefin Volkswagen cab

  

Detta är en Volvo valp (militärt fordon). Klicka här för att läsa om bilen              


  

Även Volvo 164 har blivit ett veteranfordon och denna var väldigt välskött och fin. Hade även en taklucka. Det blev lite fel när jag pratade med killen som äger bilden för jag sa att jag haft en likadan själv men sen när jag kom hem så kom jag på att min var en Volvo 145 som jag köpte på ÖB i början av 70-talet. Det var en bil som använts som polisbil så jag hade en massa finesser i bilen med bl.a larm sen var sidorna på dörrarna klädda med plåt.

  

En lastbil hade också letat sig dit och det var jättekul. Det är en Volvo 154 TX från 1948     


  

Här ser ni mig bakom en Opel Rekord som var i toppskick


 


Man såg en del häftiga gamla campingmöbler och en av grupperna fick pris.


Fortsättning följer......................................

Av Malin wiper - 1 juli 2012 20:17



Här ett exempel på en av 60-talslåtarna som strömmade ut ur högtalarna på Bilträffen. Det är låten "Mrs Brown you got a lovely daughter" med Herman´s  Hermits. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom var en brittisk popgrupp från Manchester, England som bildades 1963. Gruppens målgrupp var tonåringar. Deras mest kända låtar är: No milk today, I´m into something good. Gruppen var omåttligt populär särskilt under åren 1965-1967. Klicka här för att läsa mer


 



Fortsättning följer från bilträffen.............. 


Av Malin wiper - 1 juli 2012 18:15

  

Vi hade det verkligen jättekul på Bilträffen i Stockaryd i går. Det var en otrolig uppsluning av bilar och folk så man kan verkligen säga att det blev lyckat. Tyvärr så hade jag tagit så många bilder så jag hade ett sjå att ta ut dom jag ville ha och när jag fixat hälften i fotoprogrammet så var jag så uppspänd så min man fick ta över. Det har tagit tid att bara få in detta inlägg så jag tar ett i sänder. Det stod bilar runt hela parken och ovanför dubbla rader.  Allt från väder, mat och alla dessa intressanta personer med sina fantastiska bilar var njutbart. Jag beundrar dom som ser till att ett viktigt kulturarv bevaras så vi andra får njuta av detta. Tack även Annelie och Marianne på Stationscafét som försåg oss med förtäring och annat. Sen blev vi så överraskade och glada när våra vänner från Vaggeryd Mrs A-G och Mr L-G dök upp. Vi gick omkring och myste och drack sen kaffe ihop. 


  

Jag börjar med det härliga paret Sibylla Gustavsson och hennes Lasse Björk som var otroligt snygga och tidsenligt klädda. Här står dom framför en av sina bilar en Saab 99. Dom var även medarrangörer tillsammans med Järnvägsföreningen. Dom är är jättetrevliga och behagliga.


Klicka här för att komma in på deras hemsida 


  

Deras andra bil en Saab 96 stod framför Stationsbyggnaden och här står dom framför sin fina välskötta bil.

 


  

Här står dom framför sitt tält från 60-talet. Jag har själv legat i ett sånt tält många gånger under min uppväxt. 


  

Det var så häftigt för dom hade hängt lite kläder på en tvättlina och det är just så det gick till på den tiden. Bror Andersson äger stationshuset och han har denna skylt på tomten


  

När dom åker ut på sina bilträffar så ligger dom i detta tält på tidsenliga tältsängar och tillhörande sovsäckar mm. Det är så intressant att få se allt detta som man själv upplevt en gång i tiden.


     

En docka fick symbolisera en baby liggande utanför tältet på en bilfilt. 


        


           

Det var en fröjd för ögat och här kommer mer runt tältet. Klicka på bilderna så blir dom större



Fortsättning följer............................

 


 


Pick-nick väska från 60-talet. Klicka här för att se vart jag hittat bilden


Ha en fin kväll


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards