Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Ernst Billgren och lite till..................

Av Malin wiper - 31 juli 2012 11:00

 

Här kommer lite bilder som jag tog i Borås. Vi åker ofta över Borås när vi skall hälsa på mamma, syrran och svågern. Jag har kommit att tycka om den stan.


     


Dom har många fina och lite annorlunda blomdekorationer på gator och torg i Borås. Denna bild visar inte hela blomgruppen men bilden blev bättre än dom andra



  


Borås är bl.a kända för att ha många skulpturer och utsmyckningar och det känns fantastiskt att gå omkring och kolla på allt. Nu har dom köpt in en ny som heter "Översnöad kyrka" skapad av Ernst Billgren. Den står framför stora Torget placerad lite snett över vägen. Det är i betraktarens öga och känsla man känner som gör vad man tycker om konst och för mig känns denna bara som en stor "skitklump" och liknar mer en snigel i mina ögon...  så egentligen så fick jag i alla fall en reaktion på skulpturen än om den inte var positiv. Jag är inte emot modern konst och gillar även surrealism men denna gav mig lite rysningar.

 



                         

 

Klicka här för att komma in på Ernst Billgrens hemsida. Där visar han just nu konst som han haft utsällda  på Galleri Boman och många av dom gillar jag verkligen. Klicka här för att komma in på ytterligare en sida med konst av Ernst Billgren. Han har även skapat "Sångfågeln" till Melodifestivalen


  

  

Här ser man den i en annan vinkel och hur dom har placerat ut den. Ernst Billgren föddes 1957 i Danderyd och är en svensk konstnär och författare. Han började med konst först 1982, då han började studera på Valands konsthögskola där han stannade i fem år. År 1997 blev han medlem av Kungliga Akademien för de fria konsterna


  

På sidorna om stora torget har dom så fina ovanliga träd som står på parad. Jag måste ta reda på vad det är för sorts träd


  

På en mindre tvärgata från torget gick en  ung duva omkring sakta och brydde sig inte om folk hur nära man än kom. Jag hade svårt att gå därifrån för man undrade ju om duvan var skadad. Då sa min man att den såg ju så frisk och frodig ut  så den var nog bara väldigt tam. Jag har inte kunnat släppa detta än för duvan borde ju ha flygit iväg när vi var så nära.


  Duvan var fantastiskt fin och såg kry ut men man vet aldrig. Den brydde inte ens om att folk kom cyklande mot den med rätt hög fart


I dag har vi sovit till 09.30 och känner oss rätt utvilade. Vi skall försöka ta oss ut på samhället och fika på Ritz som nu öppnat igen efter semestern. Ute regnar det för fullt men det gör inget för då är luften lättare att andas för en allergiker. Ha det fint och sköt om er

 

 
 
ansepanse

ansepanse

31 juli 2012 13:08

här kommer det rejäla skurar lite då och då, emellan är det lite sol, jo, Borås är en fin stad
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

31 juli 2012 13:24

Det gör det här också. Har försökt kommentera igen på din blogg men jag får hela tiden att det är fel lösenord så jag har skickat förfrågan och testar igen senare

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Helene

31 juli 2012 22:57

Hoppas att ni har haft en mysig dag i regnet! Här är det sol och värme som gäller, vi har 30-35* i skuggan nu och så kommer det att var hela augusti ut! Håller med dig om klumpen, men som du säger det får en att reagera!
♥ Helene

Malin wiper

1 augusti 2012 08:51

Vi har haft många regndagar denna sommar men det har varit några dagar med sol förut och i dag ser det ljust ut. Härligt att ni har det så fint over there my friend. Ja du den klumpen väcker reaktioner ;) man blir lite full i skratt också

Have a nice day over there
Hugs to you and your husband from us in Smaland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards