Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Malin wiper - 13 juli 2012 21:00

  

 Min son berättade för mig att dom hittat ett okänt föremål på Östersjöns botten som upptäcktes 2011 av företaget Ocean x-team, det omgärdas fortfarande av mycket mystik, jag hade helt missat detta. Först trodde dykarna att havsbotten formats efter en meteor, men nu är de inte lika säkra längre. Klicka här för att läsa mer

  Detta är Dennis Åsberg och Peter Lindberg från Ocean X-team. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Det skall bli spännande att följa fortsättningen på detta mysterium


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa lite utförligare i Norrtelje Tidning


     

Så här ser föremålet ut och det är onekligen lite UFO över det hela

  

Nu är bilden på min son uppe på väggen. Den får hänga i filmhallen tills vidare.  Han är ju musiker och älskar film. Vi är inte så nöjda med ramen som går i brunt och guld utan ville ha nåt roligare så det dyker väl upp nån så småningom.

Av Malin wiper - 13 juli 2012 16:30

  

Min man tar sig ton på Rådhusparkens fina scen. Det var så fint väder i går så vi fortsatte att gå omkring och njuta. Vi har aldrig på dessa 12 år varit och sett underhållning från denna scen i parken och det ångrar vi. Vi får passa på när det kommer nåt som vi gillar.  

 

 


  

Parken har massor av såna här färgstarka planteringar 


  

Hårt underlag...   


  

En häftig staty i parken som heter: Harpolekaren och hans son. Den är skapad av Stig Blomberg 1947. Han föddes 1901 i Linköping och dog 1970, han var en svensk skulptör. Blomberg studerade vid Konsthögskolan i Stockholm. 1923 erhöll han kunglig medalj och stipendium för resor till Spanien, Italien, Frankrike, Afrika och USA, perioden 1927-30, han vistades bland annat i paris och studerade där på Maison Watteau. Klicka här för att se fler skulpturer han skapat.  Klicka här för att se och läsa om en skulptur han skapat som heter: Mor och barn  


  

När barn sitter och gungar på denna val så sprutar den vatten ur ett hål framtill. Min man visar här


Här syns det att det regnat men resten av dan var idel solsken   


  

I en anslutande park längre ner har dom gjort en stor lekpark för barn med lite nyskapande lekupplevelser. Här ett sagoträd och jag antar att man sitter med barn på bänken runt trädet och nån vuxen läser en saga 



Lite vackert att njuta av. Jag älskar såna här vattenspel som är en lisa för själen. Önskar dom hade mer av sånt runt om i Sverige. Detta är från Linköping som inte ligger så långt bort ifrån oss

  

Av Malin wiper - 13 juli 2012 08:00

  

Nästan varje gång vi varit på Hovrättstorget så har det dykt upp nån slags underhållning och många gånger sån som inte är förutbestämd. Det är så kul och oväntat, det gör det spännande så också denna gång. En dansgrupp med tjejer ställde sig framför fontänen och började dansa till musik och det gjorde dom jättebra


  

Jag tog lite närbilder på tjejerna i den inlevelsefulla dansen dom utförde            



  

Hoppas ni får en fin fredag vad ni än har tänkt hitta på...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards