Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Malin wiper - 25 juni 2012 18:00

 


I går när vi kom från Jönköping så åkte vi förbi Mimmis Magasin för att kolla hur det såg ut nu när hon stängt sin butik för gott. Det såg verkligen sorgset ut och tomt...   men snart blir det liv där i igen i ny regi.

  


                     

 


 


Lite närmare titt


 

 

 


Titta så fint Mimmi skrivet på en banderoll på ena skyltfönstret...  

 


 

 

 


Nya ägaren heter Martina och öppnar sin butik "Gretas butik" V 31. Jag önskar den nya ägaren lycka till, det kommer säkert att gå bra. Helena arbetar kvar och Mimmi kommer att finnas där ibland också

 


 



Av Malin wiper - 25 juni 2012 13:59


 


Jag skrev för ett tag sen att jag inte kom in längre på blogg.se sen dom gjort om, man måste registrera sig med alla uppgifter och sen logga in. Det är tydligen en inställningsfråga hos er som har blogg.se för jag kommer in på flera såna sidor utan att logga in eller registrera mig. Så ni som har denna bloggplats måste tillåta kommentarer i inställningar. Jag skall fråga min bloggvän Marigit hur hon har fixat detta för jag var nyss till henne och kommenterade och det gick jättebra. Min första bloggvän Cattis har också blogg.se och henne kommer jag in till också.

 


 

Av Malin wiper - 25 juni 2012 10:00


 


Här kommer en favorit i repris. Elvis med Blue Suede shoes


 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Klicka här för att komma in på Elvis hemsida

 


 



Av Malin wiper - 25 juni 2012 08:15

 


Efter maten (Indisk restaurang) åkte vi iväg till A6 köpcentrum för att kolla lite på rea. Vi hamnade på inredningsbutiken Cervera och det var fullspikat med folk och alla tycktes handla så kön var rätt lång. Jag såg detta porslin som hade motiv av skådespelerskan Marilyn Monroe. Eftersom jag har lite filmtema i min inredning mest i hallen så blev jag intresserad. Detta är en kopp som man kan ha både till te, förrättssoppa eller efterrätt. Koppen står på ett avlångt fat med Marilyn på och hennes namnteckning. Till detta en sked med Marilyn på. Allt i kraftigt porslin. Kopparna kostade förut 69 kr, nu fick man två för 69 kr.


Klicka här för att komma in på Cerveras hemsida på A6

 


         



Klicka här för att komma in på Marilyn Monroes hemsida 

 


 



Jag köpte två koppar med Marilyn och så här ser den ut på utsidan.

 


  Insidan av koppen. Kicka på bilden så blir den större

  

 


 


 



Det fanns också en diskmedelsflaska och mycket mer 

  


 


 



Jag köpte även denna höga porslinsburk som hade ett tätslutande lock som råkade glida ur min hand och hamna på golvet i tusen bitar...  Jag hade tänkt använda den till kaffeburk men nu blir den en vas på köksbordet istället. Jag ringde till Cervera och bad dom lägga undan en ny burk  så hämtar jag den till veckan.

 

 


                        

 



    


Det fanns även dessa tallrikar med Marilyn motiv. Dom kostade 99 kr men nu 49.50 kr.

 


 


Sen såg jag att dom på andra sidan bordet även hade med Elvismotiv så jag köpte en sån burk också som jag skall ha te i. Den hade kostat 129 kr men nu 64.50 kr

 


 


Klicka här för att komma in på Elvis hemsida


 


Jag köpte även två av Elvis kopparna så nu har vi två Elvis och två Marilyn. Dom hade inga fler på lager och det var synd för 6 st skulle ha varit lagomt

 


  Så här ser den ut inuti med signatur mm. Klicka på bilden så blir den större

 


 

 


 


Jag har ställt porslinet på vår serveringsvagn i köket som är en extra avställningsplats. Nu blir det alltså lite filmtema i köket också....  Vi kommer att måla köket i en rödlila ton. En fondfärg och en lite ljusare lila.


 

Av Malin wiper - 25 juni 2012 07:27

 



Det är rea i dag på Selmas klädbutik 10.00 och då skall jag åka dit och kolla om det finns nåt som passar mig. Det brukar alltid vara fullt med folk så det gäller att komma i tid. Hon har en bra blandning kläder och det finns nåt för alla. Dom har även stora storlekar upp till xxxL. Dom har även nattkläder, underkläder, handskar, mössor, halsdukar och smycken


Klicka här för att komma in på Selmas klädbutiks facebook

 


           


 


Här går man in till den fina butiken.

 


                        

 


 


Jag såg denna T-shirt i skylten och blev intresserad. Det gick inte att få fram den på bild för det blänkte så. Ha nu en fin början på veckan och sköt om er.

 


        

 



  Här regnar det för fullt och gjorde så även i går. Jag håller på att rensa lite skåp i köket och snyggar till för vi har inte orkat efter vår flytt utan allt har kommit in lite huller om buller. Det blev två påsar med saker som vi inte skall ha längre. Hoppas ni får en fin början på veckan.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards