Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Åtta Glas! Bloggträff...

Av Malin wiper - 20 juni 2012 08:30


 


Jag är lite bättre nu på morgonen men fortfarande lite dimsyn på vänster öga så jag får anstränga mig för att skriva, läsa och se på tv därför gick jag och la mig tidigt i går. Min man fixade detta inlägg åt mig medans jag talade om vad han skulle skriva och sätta in för bilder. Går detta inte över inom några dagar till så måste jag gå antingen till akupunktören eller läkaren för det var rätt länge sen det var så här besvärligt. Det syns på ögonen för dom är spända och jag är skelögd.  Det gäller att hitta en balans när det gäller datan så jag inte sitter för länge och spänner upp mig. Tack för era kommentarer som jag skall svara på nu. Ha en fin dag och sköt om er


  



Här ser ni gänget från blogg och fb träffen. På grund av dimsynen så fick jag sämre bilder men det kan inte hjälpas. Jag borde ha bett min man fota men så klart tänker man inte med dessa besvär. Det var en ovanligt varm och solig dag och vi står utanför 8 glas för att bekanta oss med varandra. Jag var inte med på denna bild och det är jag glad för eftersom vi alltid hamnar i förgrunden där man blir dubbelt så stor....  Min man ser ut som en jätte så jag skulle ha tagit mer framifrån så alla stod på samma linje. 


 


På luncherna där så får man beställa sin mat vid baren men sen kommer dom ut med maten till borden. Dom är otroligt trevliga och denna gång var inget undantag.  Här ser ni Lasse som är sambo med Margit som står bredvid honom. Klicka här för att komma in på 8 glas hemsida

 


 



Tyvärr så kunde jag inte fokusera så bilden blev lite rörig, men här sitter vi i alla fall och väntar på maten.

 

 

 


 


Innan maten så delades det ut gåvor. Här ett kuvert från Monica där hon gjort scrapbooking. Alla fick vi olika. Det var jättefint och hon är jätteduktig och har nyss börjat med scrapbook.

 


         


   


Så här såg mitt ut inuti, jättefint. Min  man fick med en rosa fjäril och lite annat men jag fotade inte allt så här är ett exempel 

 


 



Monica som organisert träffen och varit initiativtagare gav mig en ansiktsmask från "Orflame" Hon säljer sån och jag fick en för att jag hjälpt till lite med tips om restaurang. Det var väldigt snällt gjort av henne.... Tusen tack! Jag skall testa den så fort som möjligt för det var ett tag sen jag la en ansiktsmask.   





Av Margit fick vi såna här fina hjärtan som en väninna till henne tillverkat. Dom var i olika färger och jag tog ett grönt och min man ett rosa. Jag skall hänga mitt på min anslagstavla ovanför datan. 

 


       

   


   

         


Min man beställde skomakarlåda som var jättegod. Alla var nöjda med maten som är otroligt fin för att vara lunch. Känns mer á la carte.

 


                                       


 


Jag och en till tog Rödtungsfié med nån slags fyllning och jättegod sås. Några tog fläskfilé och Margit tog Pasta penne med kyckling. Sen har dom ett  fantastiskt fint salladsbord där allt är fräscht och gott



Här äter vi och njuter. Det var en trevlig stund och sen ville Margit att vi skulle åka nånstans där vi kunde sätta oss ner för hon hade med sig dragspelet och sånghäften med religiösa sånger. Jag var tvungen att avstå för jag hade för mycket problem med nacken och dimsyn. Fast vi lotsade dom till "Vattenledningsparken" som vi tipsade om,  där det är lugnt och vackert 



Hon ville att vi ändå skulle stanna några minuter när vi kom dit men det gick inte så bra och jag försökte ta bilder men borde ha bett min man eftersom det inte funkade

 


           

 

 


En vy över Vattenledningsparken fick jag ändå med.  Klicka här för att komma in och läsa om Vattenledningsparken

 
 
Maya

Maya

20 juni 2012 08:59

GLAD MIDSOMMAR! Hoppas Du kryar på Dej och att Du får njuta av en skön midsommarhelg med Mr T!

Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

20 juni 2012 09:08

Jag är lite bättre i dag men synen på vänster öga är inte helt ok än. Min man skickade vinsten till dig i går så jag hoppas den kommer i dag.

GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR VI ER OCKSÅ

kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

20 juni 2012 09:21

Vilken trevlig träff ni verkar ha haft! Synd att du skulle drabbas av dina besvär ... det var väl ändå ...

Vattenledningsparken är vacker och jag antar att det blev en fin stund där med dragspelsmusik och sång. Jag önskar jag varit med!!

Sköt om dig och ha sen en fin och skön Midsommar båda två!
Vi är i den lilla röda stugan och det blir sparsamt med bloggande.
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 juni 2012 09:32

Jag hade haft besvär några dagar men man vill ju inte jämt skriva om jämmer och elände utan jag hoppades att det skulle bli bättre. Lunchen gick jättebra men sen tog det stopp. Det är verkligen en fin park som känns avslappnande för själen att besöka

Tack för din omtanke. Ha en skön midsommar du och din man också

Härligt att ni skall vara i er stuga och njuta. Det verkar bli fint väder också. Kommer in till dig under dagen för jag sitter bara en kvart åt gången

kramar

 
Lillemor

Lillemor

20 juni 2012 12:07

Hej vännen!

Har inte varit inne hos dig på jättelänge.
Det har varit så mycket med flytt ut och flytt tillbaka
till huset. Kartonger ska packas upp och det ska städas
och fixas iordning.
Du, om någon, vet ju hur man blir då. Jag har mått jättedåligt.

Nu är det litet bättre och jag ser fram emot att få fara ner
till mon och fira midsommar med goda vänner ute i Höga Kusten.
Jag kommer att stanna där nere i 5 veckor och sedan kommer jag hem igen för vi ska måla fönster här hemma. Inte så trevligt göra men eftersom vi snart ska sälja vårt hus vill vi ha det gjort medan det går att hålla på med sånt.

Ni verkar ha haft det jättetrevligt på träffen :)

Ha nu en riktigt trevlig midsommar!

kram ♥♥♥

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

20 juni 2012 15:22

Jag har inte heller bloggvandrat så mycket på sista tiden för jag har inte orkat. Förstår att du har fullt upp. Vi verkar ha samma problem och då förstår man precis.

Skönt att det känns bättre nu och du kan fira en härlig midsommar. Jag längtar till höga kusten där jag varit mycket genom åren.

Ser att du har en del jobb framför dig. Vi hade en kul träff

Ha en fin midsommar själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards