Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Bröllopsdag! 21 årig....

Av Malin wiper - 14 juni 2012 16:45


 


  Här är nu svaret på den lilla snabba gissningstävlingen: Min man och jag firar i dag att vi varit gifta i 21 år. Min bloggvän Maya gissade rätt och kommer att få sig tillsänt ett pris som jag inte vet vad det blir än för jag hade inte förberett nån tävling utan det bara dök upp i huvudet. Tack för att du ville vara med.


        


  


Jag lurade ner min man till Ritz konditori efter hans jobb med ursäkten med att dom hade jubileum där och man fick smörgås och kaffe... . Jag trodde han glömt vår bröllopsdag eftersom vi båda gjorde det förra året.... . Jag reserverade ett bord där vi brukar sitta för det mesta och när jag kom dit så hade personalen satt dit ett brudpar och en flagga och det uppskattades verkligen...  Tack snälla ni. Själv hade jag köpt, blommor på Acleja blomsterhandel och en ljushållare på Mimmis Magasin för att dekorera med.

     


                

 


Min man och jag träffades i Hällefors för 22 år sedan. Vi var på samma arbetsplats men visste inte om varandra förrens vi träffades på en fackföreningskurs. Vi hann arbeta där i 2.5 år innan det blev kris och uppsägningar. Då flyttade vi till Katrineholm där min man kom in på KTH (Katrineholms Tekniska skola) han gick där i 4 år och blev VVS Tekniker, tyvärr så gick luften ur byggbranchen efter att han blev klar. Jag gick också utbildning och vi blev kvar där i 9 år. Sen flyttade vi till Vaggeryd och nu har vi bott här i 12 år och trivs fantastiskt bra och har rotat oss

  


Jag hade förbeställt räksmörgåsar med extra mycket räkor på ett jättegott bröd. Smörgåsen var fantastiskt god. Det visade sig att min man inte alls glömt vår bröllopsdag utan dök upp med en liten ask som innehöll ett par silverörhängen från Wahlbergs Ur & Guld....   Han hade hört mig klaga på att ett par av mina örhängen som jag fått av honom förut gått sönder. Dom var rätt dyra. Jag har så många hängande örhängen men vill ha några mindre på mig ibland. Jag gillar silver mer än guld. Han vill inte säga vad dom kostar så jag antar att dom var dyra... 

  


        


Örhängena passar till min nya ring som jag satt bredvid örhängena. Klicka på bilderna så blir dom större. Tack älskling.... 

 


   


       



Buketten jag köpte hade samma färg på rosorna som jag hade i min brudbukett

 


       


        


Efter räksmörgåsen blev vi bjudna på denna läckra bakelse....  så i dag ligger bantningen på is.... . Tusen tack snälla ni. Det skall sägas att den var otroooligt god...   Det var skolavslutning i dag så dom hade många fina bakverk.   


                                  

 


 


Acleja blomsterhandel      

 
 
Monica

Monica

14 juni 2012 17:09

Ett jättestort grattis på bröllopsdagen! Nu vet jag vad du skulle förbereda....vilka läckra räkmackor ni åt och även bakelsen ser så god ut.Jättefina foton du visar...tack för det!
Ha det så bra...kram

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 juni 2012 17:18

Tack snälla du ;). Räkmackorna var verkligen goda och hade stora handskalade räkor. Ja du vi bara njöt ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Systern och Svågern

14 juni 2012 18:52

Om ni hör något i luften som surrar
så är det vi här borta i Kinna som hurrar :-)
Stort grattis på bröllopsdagen!
kram från Maria, Kent och odjuren

Malin wiper

14 juni 2012 18:54

Tusen tack från oss båda ;) Jag kan riktigt höra hur ni hurrar där i Kinna ;)

Kram till er och djuren från oss i Småland

Ni är för roliga och härliga ;)

 
Maya

Maya

14 juni 2012 19:04

STORT GRATTIS på Bröllopsdagen till Er båda! Vad roligt att få läsa hur Ni träffades :) Och så snygga örhängen Du fick! Längtar till den dag vi också får börja fira vår bröllopsdag ;) Så härligt att få överraska varandra! Vi har oftast glömt den dag vi träffades (vår dag) så det har inte blivit så mycket överraskande. Den 3 Juni hade vi varit tillsammans i 6 år så nu är vi inne på vårt sjunde. Funderar på att fira lite romantiskt ändå, nån dag här framöver.

Vad roligt att jag gissade rätt :) Hellre en smörig låt än ingen låt alls, vi har tyvärr ingen låt :( Det känns konstigt...

GRATTIS till Er båda och hoppas Ni har/haft en underbar dag!
KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

15 juni 2012 09:05

Tusen tack Maya. Jag ville inte skriva för mycket för då hade det blivit en roman ;) Ja jag blev så glad för örhängena. Vi gillar att överraska och än om min man kom ihåg bröllopsdagen så visste han inte att det var det jag lurade dit honom till. Då har ni också firat för ett tag sen. Ja du man behöver fira lite ibland och få känna romantik i luften

Jag mejlar dig så fort jag kan för att få din adress Grattis!

Den låten var den första jag hörde i hans kasettdäck (stenåldern) tiden går fort

Mr T hälsar tillbaka och tackar

Ha en fin fredag
kramar

 
Ingen bild

Rebecka

14 juni 2012 22:50

Åå vad mysigt! Stort grattis på bröllopsdagen. <3

Kram Rebecka

Malin wiper

15 juni 2012 09:01

Tack Rebecka ;) du är för härlig. Vi hade det toppen

Ha en fin dag
kramar från oss båda

 
Pisan

Pisan

15 juni 2012 07:32

♥STORT GRATTIS till er båda i efterskott!!!!♥ Ni ser ut att ha haft det riktigt gott! Och vad gulligt av personalen där att göra så fint för er och bjuda på bakelse :-) Örhängena är jättefina! Jag gillar också silver bäst :-) Kramar från mig till er båda!! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 juni 2012 09:01

Tack Snälla Pisan. Vi hade det toppen för oss själva där och personalen är helt underbar och gjorde att det blev ännu mer minnesrikt. Kul att du gillade örhängena som passar till ringen

Kul att du också gillar silver bäst.

I like you Pisan

Mr T Hälsar så mycket tillbaka

Ha en fin fredag
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

15 juni 2012 08:21

Hej och GRATTIS i efterskott! Jag har totalt missat att "något" var på gång. Så fint du ordnat det för mr T och vilken bröllopspresent du fick! Både ringen (du nyss fick) och örhängena visar på god smak och jag förstår att du blev glad!
Vi önskar er MÅNGA lyckliga år tillsammans! Kram till er båda!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 juni 2012 08:58

Tack snälla du. Jag hade inte pratat om detta före för vi skulle bara fira vi två i lugn och ro. Vi glömde bröllopsdagen förra året. Ja du jag belv jätteglad. Jag bjöd honom på Ritz och han fick lite andra saker som hörde till. Ja du jag hoppas vi får fira silverbröllop för det infaller om bara 4 år. Vi träffades så sent så nåt guldbröllop får vi inte vara med om

Ha en fin dag och tack för härlig kommentar

kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

15 juni 2012 16:31

Stort Grattis i efterskott! Det är så jag får torka tårarna, vad fint de hade gjort för er och vilken fantasi du har! Härligt med långvarig kärlek och ni är så fina tillsammans, hoppas ni får lika många år till <3
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

16 juni 2012 06:58

Tack snälla du ;) Jag ville göra lite extra eftersom vi glömde bort förra året. Vi träffades sent i livet så jag är glad att vi fått så många år tillsammans. Hoppas vi får fira silverbröllop om 4 år. Du är så snäll vännen

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Petra

15 juni 2012 20:55

Ett stort grattis lite i efterskott!! Jag och min man gifte oss den 12/12 1989..Inget romantiskt brölopp men precis som vi ville ha det :)...Kram

Malin wiper

16 juni 2012 06:55

Tack snälla du. Då har ni varit gift ett år längre ;) fast vi är så mycket äldre men vi träffades på äldre dar

Vi hade också ett enkelt bröllop och det ville vi ha

Ha en fin dag
kramar

 
Annelie

Annelie

16 juni 2012 09:13

GRATTIS, Grattis & grattis i efterskott...
Har jag missat att ni hade bröllopsdag,, annars hade jag varit med och "tävlat".. *L*
Vilken mysig dag ni hade och du fick kanonsnygga örhängen.. jättefina.
Ha det nu allra mysigast och ta hand om varandra.. // Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

16 juni 2012 13:26

Tack snälla du. Du har inte missat nåt för jag har inte skrivit nåt i förväg utan improviserat och vi har firat i det lilla bara min man och jag. Kul att du gillar örhängena.

Ha det bäst själv du och din man och ha en fin helg

Varm kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards