Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Dwight Joakam!

Av Malin wiper - 11 juni 2012 09:45


Annelie på Stockaryds Stationscafé talade om att Dwight Joakam kommer till Sverige och vårt "High Chaparral" 16/6. Dom har en Country Music Festival där från 15-17/6.  Det kostar 350 kr om man bara skall gå den dagen Dwight Joakam är där annars 600 kr för alla dagarna. Vi som bor i Kommunen har gratis inträde till själva parken genom att visa upp vår patientbricka så vi brukar gå dit varje år och ha lite roligt. Dom senaste åren har det blivit mycket större och det händer mer saker och maten dom serverar på saloonerna är jättegod

 

                                                                 


Klicka här för att komma in på "High Chaparrals" hemsida. Klicka här för att läsa om allt som händer i sommar på High Chaparral


Här en bild jag tog på förra årets festival och som ni ser så regnade det då också. Det är ett vuxet par som satt sig på barnläktaren och det såg så kul ut...  


               


Vi var dit förra året på festivalen och såg countryartisten Ernest Ray Everett och jag träffade honom bakom scenen och fick en autograf. Det var en jättetrevlig man och han både sjöng och spelade bra. Klicka här för att se det inlägget jag skrev då. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg där jag även har med ett musikklipp med honom. Klicka här för att komma in på hans hemsida



Här ser ni autografen jag fick förra året av Ernest Ray Everett 


 

    

Här kommer ett klipp med Dwight Joakam som är en av årets countryartister på Country Music Festival på High Chaparral. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1956 i Pikeville, Kuntucky och är en amerikansk countrysångare, gitarrist, låtskrivare och skådespelare.

Yoakam har varit en förgrundsfigur inom den neotraditionella countryn och Bakersfieldsoundet under 1980- och 1990-talet. Han är starkt influerad av Buck Owens och Hank Williams men blandar även in modern rock och pop i sin musik. Källa wikipedia


Här ser ni mig och Ernest Ray Everett. Lite malplacerat med mig i cowboyhatt...     

 

 


 
 
Monica

Monica

11 juni 2012 11:56

På high chaparall har jag nog bara varit ett par gånger och det är väldigt längesen.Vi har ju inte så väldigt långt dit,men det har inte blivit av att vi åkt ändå,bara åkt förbi skylten som visar vägen dit.
Autografer har jag många i mitt autografblock sen min ungdom när man var på olika festplatser och alla dom populära artisterna var och sjöng.Kul att ha detta kvar.
Ha en bra dag...vi hörs!
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 juni 2012 17:33

Vi har också varit där ca 5 gånger på 12 år så det är inte så mycket. Det har blivit mycket bättre där dom sista åren. Kul att du också har en del autografer. Jag ringer dig i morgon istället för det har varit fullt upp i dag

Ha en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

11 juni 2012 12:55

jag tycker du passar bra i cowboyhatt :) vad trevligt att få fribiljetter
kramar och en fortsatt fin dag till dig också

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

11 juni 2012 17:32

Det var snällt sagt ;)) Vi får bara inträdet till parken gratis och det är 160 kr

Ha en fin kväll
kramar

 
Kristina

Kristina

11 juni 2012 14:41

Vilken förmån ni har att få gå gratis. Jag gillar countrymusik mycket.
Jag har gjort ett inlägg idag.
Tack snälla för att dutittade in och för det du skrev, det värmer så gott.
Det är mycket att greja med jämt och när man är klar då kommer tröttheten och det blir inte så mycket dator.
Men jag kommer att göra ett inlägg ibland när andan faller på.
Riktigt goa kramar till dig goa vän

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 juni 2012 17:32

Vi får inte gå på konserten gratis men vi kommer in i parken helt gratis. Annars kostar det 160 kr bara för att komma in i parken.

Kul att du också gillar country. Varsågod goa du, jag saknade dig. Jag förstår precis för jag har själv skador och annat så jag mår dåligt emellanåt. Då kommer jag in och läser så fort du gör ett inlägg

Ha en fin kväll
varm kram

 
Johanna

Johanna

11 juni 2012 17:01

Håller bara på Sverige! Men kul och se dem andra matcherna med :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 juni 2012 17:29

OK! Jag är inte insatt alls tyvärr ;)

Ha en fin kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards