Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Malin wiper - 9 juni 2012 13:45


Här ett klipp med Chuck Berry & Keith Richards (Rolling Stones) med låten "Nadine" Det känns svindlande att jag har en autograf av Chuck Berry.


 

Klicka här för att komma in på Chuck Berrys hemsida


 


 

Klicka här för att komma in på Keith Richards hemsida

 


  


Jag har bara förskrivna tidsinställda inlägg i dag för vi har fullt upp och har varit ute på samhället och handlat och även fikat lite på Ritz...  . Nu är det bara några timmar kvar  tills vi får lördagsbesök då vi skall njuta av mat och dryck och bara umgås och slappna av. Vädret har varit så upp och ner med både reng och sol och väldigt tryckande så jag fick huvudvärk och det är inte så ofta numera.  Hoppas ni alla får en jättefin lördagskväll. Kram på er...    

Av Malin wiper - 9 juni 2012 12:00

    


 

  I går eftermiddag ringde en arbetskamrat till min man och ville att jag skulle komma ner och fota en bil som dom fått av en kompis pappa mot att dom fraktar bort den. Tyvärr så var jag för trött och gick omkring i myskläder så min man åkte iväg och fotade bilen istället så här fortsätter min bilnostalgi....   Det är en DKW junior från början av 1960-talet, mer vet dom inte. Antingen rustar dom upp den eller också blir den till reservdelar

 

 


Så här fin kan bilen bli om dom rustar upp den. Klicka här för att se vart jag hittat bilden. DKW Junior var en liten framhjulsdriven Salongen tillveras av Auto Union AG. Bilen blev positivt mottagen när den kom ut först som DKW 600, vid Frankfurt Motor Show i mars 1957. Klicka här för at fortsätta och läsa på Wikipedia. Klicka här för att komma in på en blogg och se ytterligare en fin DKW Junior



  Klicka här för att komma in på en nostalgiblogg ang detta med gamla bilar. Den heter "grandprix63". Det har blivit mycket nostalgi och bilar i min blogg och det är därför att jag dyker på sånt när vi är ute och åker. Sen har jag sett som många andra att dom gamla bilarna är mycket snyggare än dagens bilar som man knappt ser skillnad på. Dom äldre är som som konstverk och då kan man inte låta bli att tjusas av dom.



 

Så här ser motorn ut och den gick faktiskt igång när dom testade 

 



Klicka här för att se vart jag hittat denna bild. Min pappa har haft både DKW och Austin när jag bodde hemma

 


   


 Klicka här för att läsa om denna gamla bensinstation som byggdes 1953 i Skålan, Klövsjö.



Av Malin wiper - 9 juni 2012 09:00


Det blir stickcafé i morgon 10/6 15.00 hos Mimmis Magasin. Det blir det sista i Mimmis regi. Butiken stängs till midsommar och nya ägaren öppnar 1/7. Just nu är det mycket som förändras här i samhället. Det är tidens gång och inte nåt att göra åt men saknad känner man allt av ändå.

 

 

 


 

Här ett klipp med lite saker som är tillverkade i filttyg

  

Av Malin wiper - 9 juni 2012 07:30



I dag har vi lite högtflygande planer för vi  skall träffa våra fd grannar och äta en god bit mat på eftermiddagen. Vi är så ringrostiga så det är alltid problem när man skall bjuda hem folk numera. Jag brukar låta min man laga maten för det mesta då för han har ingen rädsla och får alltid till nåt gott. Jag får stå för dukning och andra förberedelser. Det blir antingen en kycklingrätt från(Matsafari) eller nåt med fläskytterfilé eller fläskfilé. Vi har fortfarande kvar av rabarberpajerna som vi köpte på Stockaryds Stationscafé så det får bli efterrätten. Jag såg sen när vi kom hem att det kommit till några extra....    . Jag har ett recept på en god pannacotta som jag fått av min svägerska i Piteå men den har vi bjudit dom på förra gången vi träffades.



Snart skall jag ta ett tag med dammsugaren och dammtorka lite. Det blir dammigt fortare här än i huset för vi bor vid en rätt så trafikerad väg. Ha en fin och skön lördag mina härliga bloggläsare

 


Spring morning - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Vi brukar ha kul när vi träffas och det blir nog liten drickbart i vår "Likörhörna" också....  Det är så härligt att bara sitta och smutta lite och prata med lite dämpad musik i bakgrunden. I går eftermiddag började det regna och höll på hela kvällen men i dag ser det ut att ha lugnat ner sig.

 


    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards