Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Malin wiper - 8 juni 2012 18:15


 

Här kommer Shakira med låten "Underneath your clothes" som jag nyss hörde på WWR internetradion där min väninna ia spelar musik.

  

                       


Klicka här för att komma in på Shakiras hemsida

  

Av Malin wiper - 8 juni 2012 18:00


  Min man åkte iväg till Skillingaryd där det finns ett system. Vi hade endast 2 vinflaskor i detta vinställ för vägg som vi köpt på second hand. Vi har ytterligare ett liknande vi köpt hos Mimmis Magasin men en plupp (plastgrej) saknas som vi inte hittar efter vår flytt. Den kommer nog fram när vi tar upp en kartong i sänder för att rensa i källaren. Nu är stället nästan fyllt, vi såg att det ryms 2 flaskor till.  Vi har börjat träffa mer folk igen och då vill man ha lite dricka hemma än om inte alla dricker. Vi dricker inte så ofta men ibland är det gott med ett glas vin, likör eller nåt annat.


 


    Jag bad min man kolla efter detta vin som heter så lustigt "Arrogant" men det fanns inte på vårt system.  Klicka här för att komma in på en sida och läsa om vinet "Arrogant". Det får man införskaffa när vi är i Jönköping. 


 

 


  Just nu har vi bara en whiskeyflaska och en likör i vårt skåp så vi skall fylla på. Vi har ju en likörhörna och den lär vi sitta i i morgon när vi får gäster. Männen lär dricka en whisky medans vi kvinnor tar antingen likör eller ett glas vin



Korkskruv för vägg. Klicka här för att se vart den finns. Det är nog nåt för dom som har en riktig bar 

 

   


Min man köpte några olika sorter av starköl också


Skål på er och ha en fin kväll.....    

Av Malin wiper - 8 juni 2012 13:00


Nu har min man och jag sett nya "Hamilton i nationens intresse" Klicka här för att komma in och läsa en recension hos Moviezine som jag kan skriva under på. Tacka vet jag Stellan Skarsgård som Hamilton, han var bäst och trovärdigst i sin rolltolkning. Jag tycker Persbrandt är en överskattad skådespelare. Jag hade hellre sett Dan Ekborg i rollen som Hamilton för han kan både spela komiska roller och seriösa med den äran. Han blir bara bättre och bättre med åren. Han hade en liten roll i filmen också och den gjorde han jättebra och med verkligen känsla. Filmen var väl inte direkt tråkig men inget man lägger på minnet och vill se om. När Persbrandt skall vara lite romantisk och mjuk i denna film så  så känns det bara konstlat och stelt nästan lite teatraliskt pinsamt. Klicka här för att se ett klipp från när Stellan Skarsgård gestaltade Hamilton.

  


 


För regin står Kathrine Winfeld och i rollerna ser vi: Mikael Persbrandt, Stefan Thunberg, Seba Mubarak, Pernilla August, Lennart Hjulström, Dan Ekborg, Gustaf Hammarsten, Alexander Nosik mfl


  


  HANDLINGEN


Carl Hamilton lyckas infiltrera en internationell liga som stulit avancerade
svenska GPS-styrda raketvapen. När ligan plötsligt utsätts för en dödlig attack
av en grupp legosoldater överlever Hamilton, men raketerna är spårlöst
försvunna. Vapnen dyker upp i samband med ett attentat där en somalisk
fredspolitiker dödas av terrorister. Detta blir upptakten till ett livsfarligt
uppdrag för Hamilton

 


       


Av mig får filmen bara två trötta pistoler av 5 möjliga i betyg


          



Av Malin wiper - 8 juni 2012 09:34



Vad passar väl inte bättre än att sätta in ett klipp med sångerskan Caterina Valente efter förra inlägget. Låten heter Granada och är min mans favorit med henne. Hon föddes 1931 i Paris, Frankrike av Italienska föräldrar. Hon är en tysk sångerska och hennes far var en berömd dragspelsvirituos, hennes mor uppträdde som clown. Caterina Valente förekom mycket på tv när jag var liten. Klicka här för att läsa mer om henne. Klicka här för att läsa en längre biografi över hennes liv

 


 


Klicka här för att komma in på hennes hemsida

Av Malin wiper - 8 juni 2012 08:16

  Färgstarkt tåg utanför Stockaryds Station


Nu har jag klivit upp och fikat och mannen är på arbetet. I morgon har vi bjudit hem fd grannar som vi bodde bredvid när vi hade vårt hus. Dom har också flyttat till lägenhet fast för några år sedan. Dom kommer på eftermiddagen så det blir kvällsmat och jag håller på att luska ut vad vi skall bjuda på och det är inte så lätt. Till hjälp har jag en blogg som heter "Matsafari" som har massor av fina recept. Jag har redan testat två rätter som hon lagt ut på sin fina sida och dom båda var goda. I dag har vi i alla fall lite sol och 17 grader varmt än så länge.

 


 


Min första bloggvän Cattis skrev i en kommentar till mig att på tal om Saab så finns det en som heter Saab Catherina som är en prototyp från 1964 som byggdes på beställning av Saab. Den designades av Sixten Sason och tillverkades vid Aktiebolaget Svenska Järnvägsverkstäderna (ASJ) i Katrineholm (därav bilens namn) Det är en röd tvåsitsig sportbil med targa-tak. Källa wikipedia

 


             



Klicka här för att läsa mer om bilen på Saab Museum. Tack Cattis för att du gav mig uppslag till detta inlägg. Jag tycker bilen är tjusig.

 


 


 

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild på Saab Catherina



Klicka här för att läsa om Sixten Sason som var en Svensk industridesigner som designat bl.a Saab Catherina.  

 


Nu önskar jag er alla en härlig och händelserik fredag i glädjens tecken


En vy från Järnvägsparken mot Stationscafét i Stockaryd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards