Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Malin wiper - 7 juni 2012 14:45


Innan vi gick till järnvägsparken för att vara med på firandet så njöt vi av Mariannes goda bakelse som hon komponerat speciellt för denna dag och den var supergod.

 


Här har det börjat samlas lite folk framför scenen och det bjöds på både tal, sång och spel av ungdomar på saxofon och flöjt.


          


 


Här sitter ljudteknikern som fixade bra ljud men lite för låg volym. Själv vill jag ha lite tryck så man rycks med och inte tappar intresset.


 

 


Dett bjöds på massor av spel i parken och här testar min man nåt slags dart där man slänger käglor istället för pilar. Det fanns lite av varje att testa på


  


Klicka här för att komma in på en sida med magnetic dartspel

 


Det var fullt med folk även bakom dammen och många barnfamiljer så det blev lite levande och livat som det skall vara en sån gång


 

 


Här har nån placerat ut solstolar

 


Flaggan hissades först innan dom kom igång med musiken


                 

3 D flags plus           

 


Här ser ni dom duktiga ungdomarna som spelade instrumental musik.


  



Min man var glupsk som vanligt vid grillen....  Annelie som driver stationscafét stod vid griller och såg tuff ut.  Hon och Marianne hade fullt upp hela dan och vi tackar dom så mycket för att dom gjorde dan minnesvärd.

 

Här ett litet filmklipp jag tog när alla sjöng nationalsången och min man som stod närmast mig överröstade alla....  

 


   
Min man och jag har nyss sett senaste filmen om "Hamilton" som vi hyrde i går kväll. Nu skall vi se ytterligare en spionfilm och jag hoppas den blir bättre. Skriver om filmerna i ett inlägg. Vi är så trötta och slöa i dag så vi orkar knappt ta oss ur soffan, fast min man har arbetat sina 4 timmar. Jag har inte hunnit bloggvandra än för inläggen tog så lång tid. Ha en fin eftermiddag


    

Av Malin wiper - 7 juni 2012 09:16

    

 


I Stockaryd i går på Nationaldagen så fanns även lite äldre bilar med såsom denna Saab 96 och vid bilen ser ni dess ägare som vi nu fick tillfälle att träffa live. Sibylla Gustafsson och hennes sambo Lars Björk. Dom var jättetrevliga och deras bilar är så välskötta så man bara njuter av att få ta del av dess skönhet


 


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på Sibylla och Lars i tidstypiska kläder framför sin Saab


 


Jag har skrivit om henne förut så klicka här för att komma in på det inlägget. Där kan ni se klipp från Tv 4 nyhetsmorgon där hon medverkat med sin fina saab 96. Klicka här för att komma in på Sibylla och Lasses hemsida. Klicka här för att komma in på Sibyllas facebook. Gillar hennes namn som också klingar nostalgi.

 

 



Klicka här för att komma in på en Saabsida 

 


   


Tidstypiska dockor var placerade inne i bilen

 

 


Det var så kul för hon har en hel campingutrustning som är tidstypiska. Känner igen allt från min egen barndom.

 

   

        


Klicka på bilderna så blir dom större 


Klicka här för att komma in på en nostalgiblogg där jag hittade denna bild 

                      

         


  Här är deras andra bil som är en välskött Saab 99.

    



Klicka här för att se vart jag hittade denna bild för att läsa om det evenemanget 

 

Av Malin wiper - 7 juni 2012 07:50


 

Vi kom i alla fall iväg till Stockaryd i går för att vara med på nationaldagsfirandet. Det är inte ofta vi varit med på nåt sånt men sen vi lärde känna Marianne och Annelie på Stationscafét så är det kul att åka dit på dom evenemang som bjuds och det är så mycket runtomkring som lockar. När vi kom dit hade det inte kommit så mycket folk än men det blev ändring på det längre fram när firandet började. Alla verkar ha gått man ur huse och alla åldrar var representerade. Stationen och dess  järnvägspark är sevärdheten och i samhället och man njuter av att gå omkring där

            


 


 


I parken hade nån parkerat sin cykel och det såg så festligt ut med den stora flaggan som stod ut från pakethållaren


   

 


Tåg vill man ju gärna se när man är i Stockaryd också. Det går rätt många tåg förbi av alla de sorter

 


Dom har börjat servera lunch på Stockaryds Stationscafé och det har blivit väldigt populärt och dom har många gäster. Den serveras mellan 12.00-14.00 och kostar endast 55 kr. Dom är så duktiga på både matlagning och bakning. Vi skall åka dit själva och äta nån dag

 

 


Flera gånger så susade motorcykelgäng förbi och det var så mäktigt och häftigt. Tyvärr missade jag en hel parad med gamla raggarbilar som dom såg ut när jag var i 14-15-årsåldern. Än om jag är snabb så hann jag inte fota bilarna.

 

   

 


Här håller dom på att förbereda inför det som skulle ske på scenen 16.00

 


               

 

Här ser ni Erik Andersson som höll tal inne på Stationscafét 15.00 i går. Han är Trafikutvecklare på Länstrafiken. Han höll tal om utveckling och vad dom åstadkommit under dom sista åren. Det var smockfullt på cafét när han pratade. Vi träffade honom efterråt och han var en energisk glad och trevlig person

 


                      

 

   


Trafikverket bjöd på kaffe och kakor....  

 


 


När vi sen kom ut så träffade vi på ett trevligt par med tre fina hundar av en ras jag aldrig sett förut. Rasen är Bedington Terrier. Vi fick klappa på dom rätt länge och det verkar vara en jättefin hund och ägarna sa att dom följde med dom överallt och är en kärleksfull, behaglig och snäll hund att äga. Dom hade tre olika nyanser i pälsen. En var lite chokladbrun, en mot det grå hållet och den sista lite vitare.  Hunarna heter Julia, Isa och Smulan. Dom är 6, 8, och 9 år gamla. Bedingtonterrier är en hundras från Bedington, Northumerland i nordöstra England. Klicka här för att läsa mer om hundrasen


                            


 


Min man fick ta upp en av hundarna i famnen. Synd att kortet blev så mörkt. Det gick inte att ljusa upp helt i fotoprogrammet. Tänk vad glad man blir av djur, man glömmer sig själv och känner bara glädje.


Klicka här för att komma in på sidan där detta förkläde finns med tryck på i form av en Bedingtonterrier 

 

   

        

Klicka på bilderna så blir dom större

 


Jag har mer att visa så fortsättning följer i nästa inlägg..............................

    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards