Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Beteende som inte håller!

Av Malin wiper - 4 juni 2012 08:00

 


     Jag måste ändra beteende när det gäller bloggen. Mina inlägg är för långa och dom innehåller flera olika händelser i samma inlägg för det mesta. Min son sa till mig att det är omöjligt att följa min blogg genom mobilen. Han har en avancerad ny men det går ändå inte och numera så används mobil mer och mer istället för datan. Dessutom är sidorna för långa hos bloggplatsen innan det blir sidbyte, närmare bestämt 7 inlägg. Nu kommer jag dessutom att ha musiken för sig i ett eget inlägg och inte blanda hej vilt. Hoppas jag klarar av detta för ingen orkar se alla mina bilder och långa inlägg i längden. Sist jag kollade så hade jag 39.000 bilder på bara 3 år och det håller inte. Det tar tid för bloggen just nu att ladda in och jag tror det är många som inte tar sig in här.  Jag känner att jag måste göra det lite lättsammare för min egen skull också. Jag hinner inte med att sköta min kropp som jag ska för att må så bra som möjligt för bloggandet tar sån tid.  Det är ju så roligt att blogga också så det är svårt att sluta.


 


 
 
ansepanse

ansepanse

4 juni 2012 11:18

det gäller att bloggandet inte tar överhanden, jag vet, det måste vara en balansgång, jag vill ju också mycket men det får som sagt var inte ta FÖR mycket av dagen
Sv: och vet du, jag har fått vänta mycket längre än så, för remissen skrevs i april
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

4 juni 2012 12:13

Det är ju så roligt att blogga så man blir lätt besatt men jag skall försöka skärpa mig.

Så trist att du fått vänta så länge, Man skall inte behöva bli så dålig innan dom gör nåt

Ha en fin dag

Kram

 
kaffehörnan

kaffehörnan

4 juni 2012 12:01

Tack så mkt
kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

4 juni 2012 12:12

Varsågod ;)

Ha en fin dag
kram

 
Johanna

Johanna

4 juni 2012 14:47

cool presentations bild... :)

du får satsa på flera inlägg istället och dela upp dem :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 juni 2012 15:04

Kul att du gillar bilden. Precis som du säger så skall jag dela upp inläggen så dom blir mer lättlästa.

Ha en fin dag

 
Ingen bild

skrivmoster

4 juni 2012 19:20

Allt är en balansgång ... det man tycker om tar gärna överhand. Du har en fin blogg och många fantastiska bilder. Men som du säger så kan det bli mycket att ta in för läsaren. Jag har begränsat mig till ett inlägg per dag när jag skriver. Det blir för jobbigt annars. Din blogg är intressant och jag fortsätter att läsa även om jag inte alltid kommenterar allt.

Kul att vi snart ses! Det ser vi fram emot.
Kram från oss båda till er!

Malin wiper

4 juni 2012 19:27

Hej vännen!

Vad kul att du tittade in ;) Tack för dina snälla ord. Jag säger detsamma om din blogg. Jag är ju i alla fall medveten om att jag tar i för mycket, alltid nåt ;) Man behöver ju inte skriva mer än ett inlägg/dag.

Det skall bli jättekul att träffas.

Välkomna och kram från oss också

 
Ingen bild

systern

4 juni 2012 20:32

Om du ska ändra på något så gör det för din egen skull, inte för någon annans! Din blogg är Du och du ska göra det du tycker är roligt. Det är många som gillar din blandning, det blir ju aldrig trist eller långtråkigt :-)
Läsarna kan själv välja vad de vill läsa eller ej. Jag kan följa din blogg på mobilen utan problem...
Sen är det ju en helt annan sak om du inte orkar med att göra så många inlägg men det handlar ju inte om hur inläggen är uppbyggda.
Jag har heller inga problem att komma in på din blogg. Om någon har det så ligger nog problemet i deras egen dator och inte i din blogg.
Bara du inte glömmer bort att ta det lite lugnt så säger jag bara: You Go Girl!
/Maria

Malin wiper

5 juni 2012 16:40

Du är väl för härlig syrran ;) så omtänksam och fin. Det är jag själv som är less på mina långa inlägg så luften har gått ur mig. Vad bra att du inte har några problem att komma in. Fattar inte vad sonen har för konstig mobil. Inte ofta man blir kallad "Girl" nu kände jag mig ung ;)

Tack snälla syrran
varm kram

 
Cattis

Cattis

4 juni 2012 21:32

Jag har trott att det är min dator som är slö och inte klarar att ladda din sida med animeringar men så är det tydligen inte.
Nu behöver jag inte köpa en ny och snabbare dator när du skriver att andra med har samma problem. :)))))

Jag har också mycket bilder och min dotter brukar säga att min blogg tar lång tid för att kunna läsa men själv märker jag inte av det.
Sen är det som du säger, det är svårt att stoppa när man väl har börjat blogga.
Nu bloggar jag oftast bara en gång om dagen och knappt det men jag måste också lära mig att korta ner inläggen.

Korta nu inte ner för mycket för jag väntar gärna så jag kan titta på dina bilder.
Alla ser jag ju inte på FB. :)))

Kram vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

5 juni 2012 16:36

Du behöver verkligen inte köpa en ny data för det är segt ibland och det är inte säkert att det är för att vi har många bilder utan det kan vara så ändå. Ibland behöver bloggplatserna öka kapaciteten. Det är verkligen inte lätt att stoppa och välja ut bilder när man tagit många ;) Ja du vi har båda långa inlägg men jag tycker det är så intressant själv att kolla på dina bilder och njuter. Man får nog inte korta ner för mycket för då är det ju inte vi. Tack för din härliga kommentar vännen.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards