Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Malin wiper - 4 juni 2012 15:00


I fredags då vi var till Jönköping och fick tag på ett köksbord (second hand) så fikade vi naturligtvis på Malmborgs Lilla. Det har kommit så mycket emellan så jag har inte hunnit färdigställa inlägget förrens nu. Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook

 


Dessa ser verkligen smaskiga och inbjudande ut


 


Här ser ni deras nya glass som kommer från "Grenna glass". Victoria har dom i dessa tre sorter och vi tog varsin kula för att testa. Klicka här för att komma in på "Grenna glass" hemsida


                        

       

Dom har glassfest på Malmborgs Lilla på tisdag 5/6 15.00-18.00 Passa på att gå dit och njut av den goda glassen.


 

 


Min man tog Farbror Lennarts chokladfantasi och jag tog Lilla Ellens enkla vanilj. Dom är fria från tillsatser och konsistensgivare. Vi tyckte båda att glassen var supergod och kändes verkligen äkta med rena smaker, god konsisten, väldigt fräsch


          

 


Vi fick en chokladkaka av Victoria.... att ta med oss hem och den har jag aldrig smakat förut. Den heter "Guido Castagna. Jag kan ge denna choklad 3 plus i betyg av 5 möjliga


 


Klicka här för att komma in på chokladens hemsida. Klicka här för att komma in på en sida för att läsa mer om chokladen

 


Så här snygg såg chokladen ut och den smakade rätt bra men lite för söt för att ta mycket av. Den har inte så hög cacaohalt utan bara drygt 30%. Jag har van att äta mellan 45%-70%. Ända sen vi gick på "Chokladprovning" Hos Maria Lakatos så har vi fått en större förståelse för hur riktig god choklad smakar. En sån kurs ger mer än man tror.


 


Här kommer ett klipp från Guido Castagnas chokladtillverkning.

    

   

   


  

Av Malin wiper - 4 juni 2012 08:00

 


     Jag måste ändra beteende när det gäller bloggen. Mina inlägg är för långa och dom innehåller flera olika händelser i samma inlägg för det mesta. Min son sa till mig att det är omöjligt att följa min blogg genom mobilen. Han har en avancerad ny men det går ändå inte och numera så används mobil mer och mer istället för datan. Dessutom är sidorna för långa hos bloggplatsen innan det blir sidbyte, närmare bestämt 7 inlägg. Nu kommer jag dessutom att ha musiken för sig i ett eget inlägg och inte blanda hej vilt. Hoppas jag klarar av detta för ingen orkar se alla mina bilder och långa inlägg i längden. Sist jag kollade så hade jag 39.000 bilder på bara 3 år och det håller inte. Det tar tid för bloggen just nu att ladda in och jag tror det är många som inte tar sig in här.  Jag känner att jag måste göra det lite lättsammare för min egen skull också. Jag hinner inte med att sköta min kropp som jag ska för att må så bra som möjligt för bloggandet tar sån tid.  Det är ju så roligt att blogga också så det är svårt att sluta.


 


Av Malin wiper - 4 juni 2012 07:00


Nu har vi klätt om två av våra gamla matsalsstolar och det blev jättebra med fusklädertyget från Mimmis Magasin. Min man håller nu på att borra nytt hål i taket för att flytta lampan över nya köksbordet (second hand).  Det kommer att gå i lila och vitt med några andra inslag i köket. Det var inte lätt att få till kanterna eftersom tyget var rätt tjockt motför ett vanligt tyg


                



Så här ser det ut på nära håll. Det finns i färgerna vitt, svart, rött och lila.

  

 

 


  
Välkomna till Wipers Kvarterskrog... . Beställ i god tid för det finns endast ett bord...  

  

Nu är är alla stolar omklädda och det är bara en rund matta under bordet som fattas. Ingen idé att hänga upp nåt på väggen bakom bordet för vi skall ändå måla så fort som möjligt. Det känns inte fräscht i köket och luktar lite rök i väggarna 

   

 

Om man har en liten lägenhet så finns det mycket av "Compac living" möbler numera. Jag har haft sånt inne på bloggen ibland och man häpnar av hur mycket det går att hitta på. Här ser ni två exempel vad man kan göra med ett litet bord för att få det stort när så behövs. Klicka här för att komma in på en blogg som min man brukar följa som heter "Kvadratsmart" som handlar compact living

 



 



Goodmorning
click to get More goodmorning Comments & Graphics


Dom inlägg som kommer in i dag skrev jag i går för vi skall få besök 12.00 av en kusin till mig som bor i Skåne. I morgon får vi besök av en bloggvän och hennes man så jag vill vara ledig i dag och fixa lite hemma. Hoppas ni får en bra början på veckan.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards