Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Malin wiper - 3 juni 2012 14:45


 


Här följer lite mer bilder från Wahlbergs ur & guld. Klicka här för att komma in på deras hemsida



 

  


Dom hade denna stora väggklocka som jag direkt föll för. Den är så elegant och glimmrande på ett tidlöst vis. Sekundvisaren klickar inte till vid varje sekund utan den flyter fram på ett behagligt sätt. Det går inte att få fram riktigt på bild hur snygg den är. Klockan kostar drygt 400 kr och vi är så sugna på den. Får se nästa månad om den finns kvar. Vi har gjort av med lite för mycket pengar nu så jag får hålla hårt i plånboken ett tag.

 


 


 

Här ser man hela väggklocksväggen och det fanns mycket snyggt.



här en riktig tidlös väckarklocka med enkla men eleganta former.



Man vrider av bakstycket så kommer man in i klockan och kan ställa den. Den finns även i svart färg.



Tidlösa snygga tidur  



Roliga tidur 



Klockor som går på soleneri. Det är verkligen framtiden. Dom kommer från Seiko 



Dom har ljushållare också plus en del glaskonst,  bestick, snygga pennor, barnsmycken mm men det får jag ta med i nåt annat inlägg framöver. 

  

   

Klicka på bilderna så blir dom större.



Häftiga klockor från "Gant" 



Klockor från Certina . Det kom inte med några damklockor denna gång men det går fler tåg



  Sist men inte minst så fick vi se deras fina grå Shäferhund. Det är en hane men jag kom inte ihåg namnet. Han satt stilla så länge så jag hann ta detta foto.  Klicka här för att läsa om "Gråshäfer".


 

Här kommer Pink Floyd med låten "Time". Klicka här för att komma in på deras hemsida

 


Här kan ni höra ringningen på den fina tidlösa väckarklockan



 

Av Malin wiper - 3 juni 2012 12:15


 


Här kommer lite fortsättning på mitt besök hos vår guldsmedsbutik. Dom har jättefräcka smycken för herrar från serien "Police".  Här följer lite som jag fotade med Rickards hjälp. Det var svårt att fota genom glaset så han tog fram sånt jag ville fota...  Klicka här för att komma in på Wahlbergs Ur & gulds hemsida


 

 


  Han visade fuktionen på detta häftiga herrarmband. Det är inte bara en magnet som håller ihop bandet utan även en annan infästning som gör att det inte kan trilla av. Han visar här hus starkt det blir



Ytterligare armband från "Police". Kul att det finns såna häftiga och fina smycken för både killar och herrar numera


 



Nägra häftiga hängsmycken


   

 

 


  Ytterligare några fräcka hängsmycken

 


 

 

   

   

 


Dessa ser ut lite som patroner 


 

    



Kraftfull armlänk


 

 

 


              

  

      

 


Läckra läderarmband från Police.


  






Fortsättning följer på detta juveläventyr.......  

Av Malin wiper - 3 juni 2012 11:15

Det var så länge sen vi var in på vår fina guldsmedsbutik "Wahlbergs ur & guld" så vi tog en tur dit också. När vi flyttade till samhället så var det ett par som ägde butiken men nu är det dottern som driver verksamheten och dom har reparerat upp huset och gjort om butiken och det är supersnyggt. Dom har ett bra urval som passar till alla. Dom hade återinvigning 18/8 2011 och då var jag där och fotade. Klicka här för att komma in på det inlägget. Klicka här för att läsa del 2

Klicka här för att komma in på deras hemsida och få lite mer information 


Jag provade denna silverring med en äkta diamant i, den satt som ett smäck på mitt vänstra ringfinger och var precis i den stilen jag gillar. En tidlös ring med en kul form och en härlig känsla att ha på sig. Varken min man eller jag kan ha våra vigselringarna längre förutom på lillfingret för vi är ju mycket tjockare än vi var när vi gifte oss. Jag stod där helt rådvill för ringen kostade över 800 kr men var 10 % nedsatt. Då sa min man att han köpte den åt mig som en tidig present tills vi firar vår 21:a bröllopsdag i mitten på denna månad... Jag blev jätteglad eftersom jag blev så förtjust i ringen och kommer att ha den som vigselring tills vi köpt lika båda två så småningom och då kan jag ha denna på höger hand. Tack min härliga man...                                 

         

Här har jag fotat den från sidan

         


Sen började jag fota lite av vad dom säljer där och jag fick jättefin hjälp av den trevlige killen som är guldsmed och urmakare i butiken och barnbarn till förra ägarparet. Jag har fotat där en gång förut men det var nog mer än ett år sedan. Här ser ni lite större ringar

Här en ring som är formad som en blomma

Tre ursnygga klackringar för män 

  

Här håller guldsmeden upp ett par örhängen som föll mig i smaken.


           

Här ytterligare ett par silverörhängen som jag inte skulle säga nej till

  

Häftigt halsband som också föll mig i smaken 

  

Man vill ju ha allt....   

Häftiga halsband med läderband 


   

Här en hel hög med snygga smycken i en monter   

Här ser ni guldsmeden Rickard som är barnbarn till förra ägarparet. Hon till höger är dotter till förra ägarparet. Det är en välkomnande stämning därinne och man får bra service.

    

Här ser det vackra smycket hon själv hade runt halsen. Jag drar mig inte ens numera från att fota folks smycken...  

 

  

Vackra klassiska pärlor 

    

Så här ser det ut utanför den fina butiken som ligger i en vacker byggnad

 

Jag har även fotat herrsmycken, kockor och annat som kommer i nästa inlägg................     

Av Malin wiper - 3 juni 2012 10:00


Våra fd grannar som vi fikade med har ett barnbarn som är med i denna musikgrupp så vi ställde oss där framför scenen för att lyssna på dom duktiga barn och ungdomarna.

 

 

    


Dom gjorde så att dom sjöng en och en eller två tre stycken åt gången till accompanjemang av piano. Tjejen i svart jacka på vänster sida är mina före detta grannars barnbarn. Vi träffade även deras mamma och hela familjen som är jättefina personer

 


 



Här är hon som arbetar på kulturskolan och leder verksamheten med barnen. Hon är själv operasångerska men jag vet inte vad hon heter

 


  


Här sjunger en liten kille och tjej tillsammans och det var så fint

 

 

   


Vi stötte på ytterligare en svensexa med en kille klädd i gummistövlar och klänning som var som knuten på ena sidan. Han hade tydligen fått i uppgift att locka folk till ett torgstånd...  Han hade lite svårt att stå stilla så jag fick ingen bild framifrån. Våra klädbutiker hade modevisning men den missade vi tyvärr. Förra året fotade jag hela visningen.

  

   


Jag såg två jättefina hundar som är Australisk Shepherd. Eller som den kallas aussie är en hundras som trots sitt namn härstammar från USA. Det är en brukshund med goda vall- och vaktinstinkter. Aussien hör till de populäraste hundraserna i Frankrike och Belgien


 

Jag tyckte jag kände igen paret med hundarna och min man sa då att det är ju Alice Åström i (V) som är en politiker som är väldigt omtyckt i samhället och har gjort mycket nytta för vår kommun. Klicka här för att läsa mer om henne


 

   


Vi vaknade inte förrens 09.00 i morse och min man fixade fika medans hans databesatta fru bloggade och var på fb...  I dag blir det inga nöjen utan vi skall flytta kökslampan så den är precis över det nya köksbordet. Sen skall vi klä om alla stolar med fuskläder så vi kan sitta i köket och fika om vi vill också. I dag är det sol, blåst och lite antydan till mörka moln. Jag tycker det är så skönt att slippa svettas.... Jag är inte klar med mina inlägg än ang "Hjulafton" utan var dessutom in på vår fina guldsmedsbutik i går och fotade. Det kommer i nästa inlägg. Ha nu en skön och njutningsfull dag mina härliga läsare  


Yellow Flowers

DesiComments.com | Flowers | Forward this Picture


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards