Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Malin wiper - 22 maj 2012 18:00




Detta är ett av mina favoritfoton på min son. Han blev tillfrågad om att agera hårmodell på en mässa och dom både färgade och klippte honom i denna frisyr. Eftersom det är ett svartvitt foto så ser man inte den snygga lite rödbruna hårfärgen med lite slingor i. Han var blond som sin pappa under hela barndomen men sen övergick det mer mörkt som min naturliga hårfärg var. Min son säger att fotot är taget ca 1998-1999 då var han 25-26 år gammal. Han blev tillfrågad om han ville vara hårmodell på en hårshow på Folkets Hus. Han var supernervös och ovan men allt gick jättebra trots att det var jättemycket folk.

 


 



Denna fotoram fick jag av min son när vi var där och nu har jag satt in mitt favoritfoto på honom och fixat det lite gammaldags i färgen i fotoprogrammet.



Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild på en gammal kamera.  



Nu har jag ställt fotot i ett av vardagsrumsfönstren som en kontrast mot dom stilrena och moderna krukorna för att få lite balans. I det andra fönstret har jag två gammaldags porslinsdamer för att även där få lite mjukhet i det stela. 



Klicka här för att komma in på en fin sida där jag hittade denna bild på gamla fotoramar. 


Här ett klipp med en antik fotoram med klassisk musik till 

 

 

Av Malin wiper - 22 maj 2012 15:30


I Västerås i fredags så åt vi på Sushi Yama som ligger i Erikslunds köpcentrum. Det är en kedja som finns i några städer men håller på att breda ut sig mer. Hoppas vi får den till Jönköping också för det visade sig vara ett toppenställe med riktig kvalitets sushi. Stället var fräscht, rent och trevlig seriös personal. Det var min mans bror som tipsade om stället och han bjöd oss alla på sushin
 

Klicka här för att komma in på deras hemsida



    

        


Här arbetar kockarna öppet ut mot matgästerna och dom var snyggt klädda och dom var rätt många plus en tjej.


Klicka här för att se "Funny sushi"


 

 


Här ser man hur det ser ut bakom disken



Detta är bestick med inbyggda ätpinnar. Klicka här för att komma in på sidan 



Här står min man och pratar med dom som jobbade där och som ni ser är det ståltrådsstolar som var otroligt bekväma

 


Denna bild hittade jag på en sida som heter "Form55" dom går att använda till sushi. Klicka här för att komma in på sidan men man måste scrolla ner en bit innan man hittar dom.  


   


Det fanns många olika ställen att sitta på i baren och här är ett. Även soffor som stod på sidorna men där satt folk så jag kunde inte fota

 

            

       


Klicka här för att se vart man kan få tag på en sån här häftig T-shirt 

     



Här tar jag ett foto när min son, min man och hans bror njuter av maten. Nån av dom fotade mig också men jag har inte fått bilden än


                   



Så här ser min mans bror Jannes sushitallrik ut.



Så här ser min sons mat ut och det var väldigt fint upplagt och supergott. Det är viktigt att riset är bra för annars förstörs hela anrättningen. Det var många goda tillbehör på sidorna såsom smalt skuren rödbeta och annat gott

 

                                                     

        


Jag själv tog bara lax och avocado för det är mina favoriter

 


                  



Min man tog en rätt som heter "Bento" det är ris och varmrätt samtidigt som några bitar sushi. Han tyckte köttet smakade som renskav och det är en av hans favoriter. Vi var nöjda allihopa och njöt verkligen. Jag kan varmt rekommendera dessa sushiställen

   

Av Malin wiper - 22 maj 2012 10:30


Vi gick förbi en blomsterbutik som hade jättefina blommor utanför på gatan i Enköping så jag passade på att ta lite bilder till detta inlägg. Vi åkte sen till Västerås efter att min son slutade jobba 14.00 Där mötte vi upp min mans lillebror som bott i Västerås i många år



Här ser ni min mans lillebror Janne precis när vi träffades utanför ett köpcentrum. 



Vi åkte ner till småbåtshamnen och där ville jag att Mr T skulle ta ett knäppt foto på oss...  och här är resultatet.... Det regnade till och från därför paraplyerna. Vi hade en toppendag tillsammans och i nästa inlägg så skall ni få se en sushibar som ligger i ett köpcentrum och är en fin kedja med kvalitets sushi.  Vi åt där och njöt som bara den.




Vi såg denna fina välskötta bubbla på en parkering och alla ryckte upp sina kameror. Volkswagen Typ 1 är en klassisk bilmodell från tyska Volkswagen. På Svenska kallas den ofta "bubblan".


    


 


Ett skepp nere i hamnen med namnet "Bore" Vi var till en hel del småbåtshamnar eftersom min son älskar båtar och segling och har varit ute och seglat med sin pappa hela sin uppväxt. Det finns så mycket att titta på nere vid hamnen i Västerås och även ett fint ställe att både äta och fika på


   


Restaurang och Café i hamnen Västerås 

    




En liten bild från småbåtshamnen i Västerås. Där hade man behövt en hel dag för att gå igenom och kolla alla fina båtar av olika slag


                   



Snyggt på en vägg i Enköping utanför en blomsterbutik



En herrbutik som har det passande namnet Fridolf och en slips under namnet.


Klicka här för att se vart denna slipsask finns 



  

   

        


Jag blev så förvånad när jag såg min son för sist vi sågs så hade han inget skägg och jättekort hår. Nu hade han nästan helskägg och en liten hästsvans baktill...  Det är roligt att ändra sig lite ibland. Han är alltid så fin.       

Av Malin wiper - 22 maj 2012 08:00

 
 

Nu finns det bara en medlem kvar i Bee Gees för Robin Gibb har avlidit i cancer efter lång tids sjukdom endast 62 år gammal. Jag visste inget om detta förrens jag var inne på fb där min blogg/fb vän Stevie delat ett klipp på gruppen till mig. Jag har knappt läst tidningen eller lyssnat på nyheterna på fyra dagar för vi har bara roat oss och haft det kul hos min son. Varje kväll har vi kollat på film hos sonen och det är filmer jag inte sett förut, kommer att tipsa om dom i ett inlägg senare. Det är så trist att många artister man följt genom åren försvinner och vad ensamt det måste vara för brodern Barry Gibb som är ensam kvar. Klicka här för att läsa mer om detta. Klicka här för att komma in på Bee Gees hemsida


 

  

Klicka här för att läsa i Aftonbladet ang detta. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på en sida med både text och bilder på honom, gruppen och familjen

 



Barry Gibb ensam kvar i gruppen. Han föddes 1946 i Douglas, Isle of Man. Han är sångare, låtskrivare och producent. Han startade gruppen med sina bröder. Klicka här för att komma in på Barry Gibbs hemsida 


 


Robin Gibb 


 




Hoppas ni har en fin dag att se fram emot...

Av Malin wiper - 22 maj 2012 07:00


Sen gick vi och åt på sushibaren Lilla Japan, här sitter nu mín son och jag beredda för fotografering... . Det kommer att ta tid att få in alla inlägg för så mycket som vi hann på nästan 4 dagar tar tid för korten skall fixas till i fotoprogrammet också. Inte undra på att man är helt slutkörd nu....  Vi har även träffat min mans lillebror som bor i Västerås och sen min sons tjejkompis dit vi var bjudna på kaffe med hembakt. Jag tar en sak i taget



Sushi som USB minne. Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade bilden  

 


Här beställer man och dom som jobbar där är två killar som ursprungligen kommer från Indien så det finns lite indisk mat också



Sushi i form av godis. Klicka här för att komma in på sidan  

 

 



här ser det ut utanför sushibaren. Hela gatan är full av Caféer och restauranger av olika slag


          


 


 

  


 

   

   

Jag tog bara med lax och avokado men min man och son tog lite mixat. Dom har alltid god sushi där så det är ett säkert kort   

   


På en gata längre ner finns detta riktigt gamla hus som inhyser en del butiker.


    



En dörr på huset som jag tyckte var snygg och såna här hantag ser man inte ofta numera


Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna gamla dörr 



Jag behöver ju inte ta med allt vi gjort i Enköping men det är så mycket så än om jag gallrar så vill jag ha med rätt mycket och det får ta lite tid och spridas ut. Hoppas ni får en fin tisdag. I går var det 23 grader i skuggan men jag var inne hela dan för jag måste vila efter att jag varit bortrest, det tar på skadat gods....  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards