Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Malin wiper - 7 maj 2012 20:00



När vi var på Malmborgs Lilla sist så hade ägaren Victoria en ny tjej vid sin sida och hon heter Ida, dom har kännt varandra länge men är ny för oss. Jag fick lov att fota dom in action. Vi köpte lite kakor för infrysning så man har nåt hemma om nån dyker upp. Just nu orkar jag inte baka och då är det tur att det finns såna fina goda hembakta kakor.


 

Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook

 

 


Klicka här för att komma in på Malmborgs Konditoris hemsida. Klicka här för att komma in på Malmborgs konditori på facebook

 


En liten titt mellan bok och kvarn ut på gatan


 

 


  Vi blev så frestade när vi såg deras smörgåstårtbitar så det var självklart att vi beställde in varsin sån. Här blir vi serverad av härliga sprudlande Victoria.  Smörgåstårtan var försvinnande god...  



  Hon säljer såna här små fina tekannor men jag glömde kolla priset

 


Nu kan man köpa det fina kvalitets tet Kusmi i små tepåsar per stycket eller som här ett antal i en påse. Kusmi Tea grundades 1867 i St Petersburg i Ryssland av Pavel Michajlovitj Kuzmitjov, som blev berömd för sina teblandningar till den ryske Tsaren. Grundaren avled 1908 och rörelsen togs över av en av hans söner, Vjatjeslav, när den ryska revolutionen bröt ut 1917 flyttade man huvudkontoret till Paris. Källa wikipedia


 

 


Här ser man ena sidan av deras uteservering


Bilden hittade jag här 




Ytterligare en bild på Victoria och Ida i en annan posé


 


 



Den dan såg vi samma bil som våran men en gul som vi själv hade före denna röda Suzuki Wagon R+. Jag saknar den bilden för färgen var så fint gul och vi kallade den "Gulan" Bilen i den färgen finns det inte så många av i Sverige och den väckte uppmärksamhet. Så fort man såg ett barn så vinkade dom....   


 Break Time Scraps

Scrapbookecards.comâ„¢ | Click here for more Break Time Scraps

Av Malin wiper - 7 maj 2012 16:00


Här ser ni ingången till Mimmis Magasin. Nu kan jag gå ut med att butiken är såld från 1/7, det känns trist för den har funnits sen vi flyttade hit för 12 år sedan,  före det så ägde Mimmis mamma butiken. En tröst i det hela är att Mimmi kommer att arbeta där ibland och Helena hennes dotter kommer att fortsätta arbeta åt nya ägaren. Butiken kommer att få ett nytt namn och man måste acceptera att allt har ett slut och det kommer nytt än om jag numera har svårt för förändringar. Härligt ändå att det inte läggs ner helt och blir nåt annat där utan vi får ha kvar butiken men i annan regi.


Mimmi stänger butiken till Midsommar och nya butiken slår upp sina portar 1/7 

 


Mimmi och Helena gav oss denna hjärtliga anslagstavla i present.... Det var jättesnällt av dom och jag har faktiskt kollat in den flera gånger. Man kan fästa saker på såsom vykort, recept, bilder mm under gummibanden

 

Här ser ni Helena och Mimmi på avslutningen av stickcafét 2011. Vi höll till i byarums hembygdsgård. Jag tycker så mycket om dom och det gör min man också. Vi är så glada att ha fått lära känna dom och njutit av deras fina butik som även kännts som en stimulerande träffpunkt. Skönt att dom inte försvinner helt från butiken och det kommer säkert att bli bra. Helena fick lugna ner oroliga damen (jag)...    


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida 


 

 


Jag har satt upp lite för att visa men jag kommer att ändra om på tavlan som är i trämaterial


 



Vi tyckte den var så fin så vi satt den i vår filmhall. Jag har lite autografer som skall sättas på anslagstavlan också. Nu fattas det bara en sak emellan filmklappan och anslagstavla och det kommer att bli en snyggt inramad  filmaffisch av en film som min man nog sett om 100 gånger...  En komdi som heter "Notting Hill". Klicka här för att komma in på en filmaffischsida. Klicka här för att komma in på sidan där filmaffischen över Notting Hill finns. Den finns i konsttryck för 835 kr och det är den vi vill ha.


                            


    


Klicka här för att läsa om filmen som är en romantisk komedi från 1999.

 


Vi köpte denna plåthylla på rea hos Mimmis, den skall vi hänga upp och ställa våra mobiler, kameror och annat när dom skall laddas. Det blir mer och mer saker som skall laddas och just nu är det huller om buller och det håller inte. 


                    


 

    

   

Här kommer ett av soundtracken till filmen Notting Hill som sjungs av Ronan Keating. Klicka här för att komma in på hans hemsida   





 
Av Malin wiper - 7 maj 2012 13:00

Tidigare skrivet inlägg som är tidsinställt


  Den här låten hade min bloggvän Stevie delat till min sida på facebook. Jag har hört låten för länge sen men inte i denna version med en Fransk sångare. Han heter Michel Delpech och låten heter på Franska "Pour un flirt avec toi" Jag kommer att fundera  på vilken som sjöng in den svenska versionen. Är det nån som vet det så får ni gärna höra av er. Han föddes 1946 och är en fransk sångare och låtskrivare. Klicka här för att läsa mer om honom



 



Så här ser han ut numera 

Av Malin wiper - 7 maj 2012 08:00


 


  Antik & Samlarmässan i Stockaryd firar 30-årsjubileum. Samlarmässan går av stapeln på marknadsplatsen i Stockaryd 27 maj 0.800-16.00


 


 

 

    

Första gången jag fotade dammen i Stationsparken. Det är otroligt vackert och grönskande där på vår och sommar. Det skall bli spännande att se vad dom satt för blommor i år 

Vi besökte Stockaryds Stationscafé första gången 13/7 2011. Jag blir så förvånad när jag ser det för jag tycker att vi kännt dom längre än så. Klicka här för att läsa första inlägget om cafét. Det blir snart ettårsjubiléum för vår del...  


 


Av Malin wiper - 7 maj 2012 07:30


Detta är ett förskrivet tidsinställt inlägg. Min bloggvän Vicke skickade en ny omgjord header till mig där han lagt in några häftiga animeringar... Tusen tack. Klicka här för att komma in på hans animeringsskola. 

 Nu har Ritz Konditori börjat sälja glass igen så GB gumman och GB gumman står därutanför och lockar. Det har varit fint väder för det mesta men i lördags blåste det kallt här men solen har ändå tittat fram. Hoppas ni får en fin dag och en bra vecka att se fram emot

 


Klicka här för att se lite glassnostalgi     



Malin på Ritz Konditori hade så fina fjädrar i sin hästsvans så jag kunde inte låta bli att fota... Jag har själv haft häftsvans i omgångar i mitt liv när jag var långhårig,  man hade olika spännen och även pannband mm. Detta såg så fint ut och hon har så snyggt hår och färgen går lite mot rött. Vi har samma namn hon och jag fast det är flera generationer mellan oss


 


  Utanför City skor har dom satt en liten utemöbel och det förhöjde stämningen. Dom är otroligt bra på att göra det lilla extra här i samhället. Klicka här för att se galna skor  

 


Lite rekvisita utanför Mimmis Magasin. 

 


  Sist jag var till Acleja blomsterhandel så stod dessa krukor på disken. Dom finns för flera kryddor            

    

   


Klicka här för att se fler "Transformers shoes" 


Solglasögon från 50-talet sk (Kattögon) 

    


Här kommer ett klipp med häftiga glasögon från 50-talet. Klicka här för att se lite glasögon från 40-60 talet



Skådespelerskan Yvonne Lombard har varit sina vita kattögon (glasögon) trogen i alla år


     

Hon var reklampelare för Marabou förr i tiden.     

 

Yvonne Lombard, född 28 maj 1929 i Stockholm, är en svensk skådespelare. Hon är dotter till professor Alf Lombard, sedan 1953 gift med författaren Lennart Hellsing och mor till författarinnan Susanna Hellsing, konstnären Petter Hellsing, Johanna Hellsing, Jöns Hellsing samt Karolina Hellsing. Källa wikipedia

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards