Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Malin wiper - 1 maj 2012 14:51

       

Just nu mår jag inte så bra så jag blir tvungen att ta en längre blogg och facebook-vila. Ha det så bra allihopa och sköt om er så ses vi igen så småningom.


    


Här kommer ett klipp som vi fick som första majhälsning från min syster och svåger...  Det är svågern och deras katt Pip-Larsson som syns i klippet. Sen kommer även hunden Axa in och vill vara med. Han har kallat klippet för "Sång och dans utan sans och balans"

 

Av Malin wiper - 1 maj 2012 10:45

       


Jag sover så dåligt på nätterna just nu så vi har inte varit ute och kollat på första maj demonstrationerna. När min man och jag träffades för 22 år sedan så arbetade vi fackligt och gick då i en demonstration tillsammans där det stod så här på mitt plakat: Jämnställdhet en självklarhet... Min man kom inte ihåg vad det stod på hans. Jag var jämnställdhetsansvarig i facket så min text passade bra. 2009 var vi ute och gick spontant med i ett tåg men jag kan inte hitta bilderna nu som finns på den externa hårddisken. Jag startade denna blogg i augusti 2009 efter att ha haft 3 bloggar före.


 

 


  Jag har i alla fall sett när demonstrationståget kom förbi vårt hus i dag. Jag stod på balkongen och tog några bilder. Dom var på väg in mot samhället


 

 


Ytterligare en bild men jag ser inga plakat så jag vet inte vad detta är för tåg


 

 


 

Från vårt vardagsrumsfönster såg vi ytterligare ett tåg som stannade här vid Missionskyrkan som ligger bredvid Östra skolan som vi har mitt framför vårt fönster. Folk satte sig ner och det serverades kaffe medans blåsorkestern spelade och sen hölls det tal.


 


Jag önskar att folk kunde samla sig till motstånd mot dom försämringar som är så  vi kan bygga ett samhälle där finns plats för alla och inte girigheten styr allt. Har man levt så länge som mig så ser man väldigt klart alla negativa förändringar och hur svårt det är för ungdomen i dag att hitta sin väg när det blir svårare och svårare att hitta jobb och även att kunna flytta hemifrån till en bostad som inte ruinerar helt så dyrt som det blivit att bo nu. I skolan har dom en utbildningsplan som inte passar alla och det betyder inte att dom är sämre funtade utan att vi är olika individer. Man skall anpassa utbildningen efter människan inte tvärtom. När jag själv som vuxen studerade på AMU så fick jag upp mina bettyg betydligt och märkte att jag inte alls var så korkad som jag trodde. Dom blandade praktik med teori.


 


 



Här kommer låten "Mitt hjärtas fågel" med Björn Afzelius & Mikael Wiehe. Klicka här för att läsa en biografi över Björn Afzelius. Klicka här för att komma in på Mikael Wiehes hemsida

 

      

   

   


Hoppas ni har lika fint väder hos er som vi har här. Ha en härlig första maj

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards