Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Malin wiper - 28 april 2012 11:15

Här ligger parkeringshuset vi brukar stå i när vi är på östra sidan om ån i Jönköping


Utanför parkeringshuset såg vi denna läckra Harley Davidson

 Utanför Malmborgs Lilla stod denna häftiga Corvette. Klicka här för att komma in på Club Corvette Swedens hemsida 

Sen var vi över till Malmborgs Lilla för att njuta en stund av fika i går. Det var ingen som satt ute just då trots att det vart jättevarmt på deras uteservering. Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook   

   

Nu har dom fått text på sin nya fint inramade griffeltavla. 

I går hade dom även croissant. Klicka här för att läsa om Croissant

Nu börjar det verkligen grönska och knoppas ute så sommaren är inte långt borta 

Av Malin wiper - 28 april 2012 10:45

Det blev lite sovmorgon i dag för vi kom hem rätt sent i går efter att ha varit hos våra vänner. Solen skiner även i dag och det ser så lungt och fridfullt ut ute.  Min man står just nu och diskar för hans fru måste ju få blogga lite....  . Vi har inget speciellt på agendan i dag men känner vi för det så åker vi ut en sväng.


När vi kom in i våra vänners hus så hade dom gjort så mysigt med tända ljus och denna lykta, det var så ombonat, varmt och gott. Deras hus är jättefint och vardagsrummet är så där öppet och stort. Det är verkligen trivsamt 

 

Bordet var så fint färdigdukat så det var bara att slå sig ner.


A-G har gått i keramikkurs för flera år sedan och då gjorde hon dessa servettringar med en ros på. Dom var jättefina.


Vi blev bjudna på denna fantastiska kycklingpaj som var så god så det blev inget kvar... . Jag har testat att göra paj för många år sedan men misslyckades men nu måste jag försöka igen för det är en höjdare att bjuda på så jag har bett om receptet. Till pajen fick vi en sallad, pain ricé och dessertostar.

Efter maten satte vi oss i deras soffhörna och njöt av att dom tänt i öppna spisen. Vi hade verkligen trevlig och njöt som bara den. När vi senare gick hem så kollade vi på klockan och fattade inte att vi varit där över 4,5 tim. Tiden gick så fort.


Helt plötsligt dändes porslinsfoten på denna lampa av sig självt och det såg så snyggt ut. Vi pratade om allt mellan himmel och jord.


Sen fick vi en jättegod läskande efterrätt bestående av vaniljkesella, krossade digestivekex och hallon på toppen....   Det var supergott. Inte nog med det utan lite senare fick vi även kaffe och hennes hembakta kakor men dom glömde jag tyvärr fota för vi pratade så mycket. Hon hade bl.a bakat hallongrottor som har blivit min favorit dom senaste åren, kolakaka och en slags chokladkaka med pärlsocker på. Det märks att hon gillar att baka.


Kolla in vilken kudde hon hade. Det är som muddar man stoppar in händerna i och det känns mysigt och varmt inne i kudden. Den är bra om man sitter och fryser eller har problem med händerna på nåt vis. Den såg jättekul ut så jag måste naturligtvis testa...   Jag får hela tiden kämpa med att inte fota för mycket när jag är hemma hos folk än om jag frågar så kan det inte vara kul att ha en paparazzi hemma som går omkring med kameran som en galning. Sen jag började blogga och fota så är man lite för mycket på när det gäller sånt men det är så roligt när man ser nåt man vill fota. Man kan säga att dom har vackert och trivsamt hemma. Jag som varit så diskret, blyg och försiktig jämt när det gäller såna saker.  kanske klampar på lite för mycket numera när jag ser nåt jag bara "måste" fota....   


Kuddar som ser ut som resväskor. Klicka här för att komma in på sidan  


Dom hade en sån här stearinlök som finns att köpa på Acleja blomsterhandel. Min väninna var så fiffig att hon satt den i ett högt glas och la stenar under, jättefint. Jag har skrivit om dessa ljus i bloggen förut 



Nu önskar jag er alla en härlig lördag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards