Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Malin wiper - 25 april 2012 13:00


  

  

Jag orkade inte laga lunch i går så jag bjöd min man på mat hos Ritz Konditori. Jag tog bakad potatis med kycklingspett och tatziki. Det har jag inte ätit förut och det var supergott. Min man tog en paj med kyckling, broccoli och bacon och den var också fantastiskt god


 


  

Dom hade mycket att fota som vanligt men jag misslyckades med bilderna för dom blev helt gula och man brukar kunna åtgärda detta i fotoprogrammet men dom var för gula. Jag måste lära mig att ställa om kameran när jag fotar kaffebröd bakom glas. Fick en bild i alla fall på dessa bananbakelser som hade massor av grädde och såg så frestande ut så tandvattnet rann...  


  

Åsas dotter med son var på fiket i går. Det såg så häftigt ut för sonen var klädd i turkos och hon hade själv en häftig blank väska i just den färgen. Hon arbetade ett tag där och gör så ibland nu också. Det är en toppentjej precis som dom andra som arbetar där.


  

Här tittar lilla Melker fram och man fattar inte att han blivit så stor och går mot ettårsåldern. Han har så häftigt namn och är så söt så man står där som en galning och gullar med honom men han tycks behålla lugnet och tittar bara lite gulligt  så man smälter som smör i solsken....  


  

I går såg vi att dom satt ut en bänk utanför vårt hus, det såg så mysigt ut  


  

Här kommer Traveling Wilburys med "End of the line". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa om gruppen som var verksamma fram till 1990. Jag gillar varenda låt dom gjort och det var verkligen en härlig sammansättning av höjdarmusiker.


Av Malin wiper - 25 april 2012 08:00

 



Den här bilden hittade jag på facebook och jag fick direkt ett skrattanfall som inte ville ta slut...  Det känns som dagens samhälle i ett nöt (ägg) skal...   När min man såg denna så sa han: Snart så har man väl USB navel och kopplas in direkt vid födseln....  


 


Min man började arbeta redan 07.00 i dag och kommer hem 11.00 och då åker vi till min mamma i Skene.  Innan vi åker hem igen så tar vi en tur till syrran och svågern. Jag skall köpa nya skor till mamma för nu är dom enda hon kan ha utslitna och jag brukar få låna hem från en skobutik som heter Viskos. I dag har jag vaknat pigg första gången på länge och jag känner mig helt klar i knoppen. Då är det lika bra att passa på.


Ha nu en riktigt fin dag. Det ser ut att bli ett soligt och fint väder här


Tupp sjunger opera, ganska irriterande....     

 


Av Malin wiper - 25 april 2012 07:45

  

Här kommer nu wipers lilla anslagstavla med lite nytt som händer i närområdet och även lite längre bort. 

  

När jag kom ut från lägenheten i dag så satt det såna här affischer på många av lyktstolparna som skrek ut att nu är det dags för "Cirkus" Det är Cirkus Olympia som kommer hit 2/5 18.00 Plats slättens förskola. Klicka här för att komma in på Cirkus Olympias hemsida



Det var år och dag sen jag själv besökte en cirkus och då var det mest Cirkus Scott som gällde. Då var det pappan Bronett som stod för tyglarna men han är ur tiden för länge sen och sönerna tog över. Efter 9 års uppehåll är nu cirkus Scott tillbaka. Klicka här för att komma in på deras hemsida. När jag var på cirkus så fanns det både elefanter, tigrar, lejon och till och med sälar och sjöelefanter.


 



Jag kan verkligen rekommendera er att gå och se Göran Engman som är Elvistolkare och även skådespelare. Jag och min man  var och såg honom i Åkers kyrka  och det var en upplevelse. Nu kommer han till Värnamo söndag 29/4 18.00 Det har gått ofattbara 2 år sedan vi såg honom. Klicka här för att se vad jag skrev då. För ett tag sen gjorde dom bloggarna bredare på bloggplatsen så alla bilder från 2010 och bakåt är lite otydliga.


Klicka här för att komma in på Jazzens Museum där Göran Engman också är representerad 


    

Nu finns min frissa på facebook. Klicka här för att komma in


  


Klicka här för att se vart denna frisörsax finns


  

Det blir sommargympa i sporthallen framöver


  

5 maj är det dags för Skillingaryds stora välbesökta vårmarknad igen att slå upp sina portar. Den pågår från 08.00-15.00


 


Här kommer Viva Elvis med Cirque Soleil. Klicka här för att komma in på deras hemsida 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards