Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Malin wiper - 23 april 2012 17:22

När vi var på IKEA i går så köpte vi två CD ställ att ha på ena väggen i vardagsrummet. Dom är väldigt avskalade och i vitt. Dom passar till det andra vi har i just Tv-delen. Vänder man på ställen så funkar dom till DVD också


Roligt cd-ställ. Klicka här för att se vart det skall finnas   


Vi hittade bara en låda med CD-skivor så jag skall ner och leta efter fler i morgon. Vi har så mycket så dessa två ställ räcker inte till men vi vill inte ha mer än så här så resten får vi sätta in nån annanstans.

  

Så här ser det ut på långt håll och dom passar in till dom andra möblerna. Vi skall köpa till ytterligare en del till dvd hyllan som står på höger sida om tv:n så vi får plats med alla DVD filmer, nu har vi en tavla där men den kan vi flytta på


Av Malin wiper - 23 april 2012 13:30

 

      

  

Min bloggvän Stevie har en speciell födelsedag i dag. Den 23/4 2011 fick han ett nytt hjärta. Det är ju verkligen som att bli pånyttfödd,  han är en riktig kämpe som fått gå igenom en hel del. Klicka här för att komma in på hans blogg och läsa det fina han skrivit



 Stevies nallar som han hade på sjukhuset i Lund. Han är bra på att arrangera bilder med kramdjur så dom blir både roliga och häftiga.

 


  Ytterligare en bild jag fått av honom.  


  Grattis till dig Stevie! Så skönt att allt gått så bra och att du njuter av livet i nuet.


Här kommer låten Total Eclipse of the heart med Bonnie Tyler till dig Stevie. Har aldrig sett denna version av låten och tycker den är vackert suggestiv

 

 


                   

Av Malin wiper - 23 april 2012 12:45


 

Jag såg detta i tidningen Värnamonyheter "I veckan"

Om allt går vägen så kan Folkets Hus bio i Vaggeryd få 3D-bio. Det vore en höjdare. Vi måste gå mer på bio här för det har bara blivit några gånger. Det kostar endast 60 kr och det är skillnad motför i storstäderna. Det vore tråkigt om biograferna på våra Folkets Hus runt om i sverige skulle få lägga ner. En del biografer såsom Skene Folkets Hus kan visa digitalt och jag har själv varit dit och sett direktsänd opera och annat. När jag varit dit så har dom haft servering i pausarna och man har fått både champagne eller annan dricka och jättegoda snittar med olika pålägg. Digitalsända evenemang på bio är nog en av räddningarna och det har även varit direktsända konserter och matscher av olika slag. Det finns även en biografanläggning i vårt grannsamhälle Skillingaryd på Skillingehus men den är inte i bruk. Vad gäller vår Folkets Husbio så vill Kultur- och Fristidsnämnden anslå 400.000 kr för ändamålet att digitalisera biografen. Det utgör hälften av den totala kostnaden resten står Folkets Husföreningen själv för. Hoppas det blir så för i Skene har det blivit väldigt lyckat och för det mesta så kommer det rätt mycket folk på dessa direktsända evenemang.  

Klicka här för att komma in på Folkets Hus hemsida i Vaggeryd 

    

Klicka här för att läsa om 3D teknik. Klicka här för att läsa om digitaliserad biograf. Klicka här för att läsa om 4D bio          


Denna hade jag som header ett tag för några år sedan. Det är vårt Folkets Hus bio (Centrum). Jag står med min gamla filmklappa som min man gjorde till mig då. Nu är den trasig men dom har gjort en ny åt mig på hans jobb som hänger på väggen i hallen. Jag längtar efter att göra en snygg header igen som har med film eller teater att göra. Håller på att fundera hur jag skall gå tillväga. Dom var så snälla så dom lät mig stå där och min man tog bilder.

 

Jag vaknade redan 06.30 i dag och fått en massa uträttat och det känns skönt.  Jag har gjort ett schema för att strukturera upp dagarna framöver. Så efter frukost blir det muskelavslappning, lite Zumbarörelser. När det är klart så förbereder jag för dagens lunch och sen är det promenad som gäller. Det liknar det jag lärt mig på KBT (kognitiv beteendeterapi) som jag fick lära mig efter min utbrändhet. Jag gillar egentligen inte att planera men i min situation måste man göra det för att göra sina övningar som gör att man mår bättre. Avslappning har positiv effekt på min personlighetstyp och jag har hållit på med det i omgångar men spårat ur ibland.


Ha nu en riktigt fin början på veckan...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards