Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Malin wiper - 19 april 2012 19:15

Jag köpte själv två såna här konstgjorda blommor som var kraftigt nedsatta. Det är som en fyrkant som man bara sänker ner i krukan. Cultkrukan och hållaren för anteckningsblock har jag köpt förut hos Mimmis. Vi har kommit av oss lite efter flytten och vi måste ta nya tag så vi blir helt klara. Just nu håller vi på att möblera om lite i rummet där vi har våra datorer. Vår bäddsoffa  tar för mycket plats så vi skall sälja den och ta upp vår bäddfotölj från källaren istället.



Passa på att köpa garn för nu är det billigt   


Hon har rätt mycket syhandarbeten till halva priset nu också, här lite dukar att brodera på.


Klicka här för att se hur man syr olika slags stygn 


Brodyrgarn endast 1 kr/st



Nya kökshanddukar till normalpris. Det är recept på en del av dom


Änglaflickor till normalpris



Dom har fått in nya fina galonförkläden i olika färger och mönster


Detta skall föreställa diskborstar... . Klicka här för att se vart dom finns. Jag själv håller mig till mina praktiska med utbytbar borstdel. 

    


Jag köpte mig själv en av ljushållarna 10 kr och ett fat till som också var nedsatt i pris. Jag har den i badrumsfönstret och det är samma färg som på kaklet. Bredvid har vi Cultsaker för tanborstar och annat och nu har vi ju även en eltandborste så man får väl snart sluta med dom vanliga helt. Vi måste sätta upp ytterligare en hylla för såna saker 

 

Av Malin wiper - 19 april 2012 16:30


Nästa stickcafé hos Mimms är 13/5 mellan 25-17 och då hoppas jag verkligen att jag kan gå dit. Jag tittade in dit i går och dom har lite saker på rea så jag fotade lite som kommer här nedan

 

 

Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida

 

Vad sägs om en buss klädd med stickat?...  Tänk så färgstarkt och kul. Klicka här för att se mer roligt. Klicka här för att komma in på en kul sida som heter "Knitting art"=stickning  



Detta är såna där inlägg till Cultsaker som är kraftigt nedsatta från 35-45 kr till endast 5 kr/st. Det finns alla möjliga sorter med eller utan mönster och färger

 


Halva priset på olika träunderlägg till cultgrupper

 


Cult ljushållare nedsatt från 45 kr till endast 10 kr. Dom finns i olika färger

 


Dom säljer även konstgjorda blommor till halva priset


                

 


Sidenkvistar i olika former och storlekar för endast 10 kr/st


               

 


En snygg ljushållare för julen

 

   


Här även en kultunderdel i porslin för endast 10 kr

 

 


Studentfigurer nu aktuella snart och dessa är nedsatta till halva priset


 

 

Jättesnygg veckad kruka med underrede till halva priset. Är sugen på den själv  

 

Lite tyger kraftigt nedsatta. Antar att det är dukar på metervara

 

Fortsättning följer i nästa inlägg............................


    

Av Malin wiper - 19 april 2012 14:00


Min man åkte med detta läckra röda flygplan i går från Luleå till Arlanda. Tyvärr så är inte alla bilder han tagit klara än utan jag måste fixa till dom i fotoprogrammet. Han har även mms:at bilder till min nya smartphone med Touch men vi lyckas inte få in bilderna i datan för man måste spara ner dom nånstans först. Dessutom är bruksanvisningen obegriplig, jag fattar inte varför man inte kan göra en sån lättförståelig och ta punkt för punkt. Jag har själv fått gjort om en massa såna när jag arbetade inom industrin och då fick man ersättning för såna saker då man underlättade. Min son är otroligt bra på att skriva bruksanvisningar så han borde knäcka extra med detta


 



Här bytte han tåg i Katrineholm och där bodde vi i 8,5 år  från 1991 till 2000. Vi har åkt förbi där ibland och stannat till när vi varit på väg till min son. Jag har fått kontakt med två tjejer på fb som jag kände när vi bodde där och det är jättekul för dom är toppen båda två.


 
    



Här står min mans mamma i en park bredvid en rolig skulptur i form av en "Kaffepanna". Parken ligger vid busstationen.



Klicka här för att se fler gamla reklamaffischer  



Detta är lilla Emil som är min mans brors barnbarn. Det kommer fler bättre bilder sen när min man fått ur bilderna i sin kamera. Just nu är han på styrelsemöte genom sitt jobb. 

   



Här en bild från vardagsrummet hos min mans bror och hans fru. Min man är äldst av tre bröder. Det kommer mer bilder senare. Dom flyttade till sitt hus redan på 90-talet och det ligger väldigt fint och dom har det så snyggt inne och även ute på gården.


 


 

Här kommer Frank Sinatra med en bullrig version av "Come fly with me".  Jag har en bloggvän som är flygvärdinna. Klicka här för att komma in på hennes blogg

Av Malin wiper - 19 april 2012 10:00


  Här kom då min man gående från tåget mot sin fru wiper som väntade tålmodigt... Han såg pigg ut trots en resa med både tåg, bil, buss, flyg och en massa väntan på stationer. Vi hade en toppenkväll i går och bara umgicks och myste.

  

 


Detta är den fina nedgången till tunneln och upp mot järnvägsspåren. Jag behövde inte gå ner där för hans tåg kom på spår 1. Det är så fint med alla stora krukor och planteringar ner mot tunneln och snart kommer det upp mer blommor och då brukar det se så snyggt ut

 


Dom har till och med gjort en liten bänkplats ner mot tunneln från andra hållet

 


I stationshuset har en datafirma flyttat in efter att det funnits en cykel och motorcykelbutik där i några år. Datafirman som heter Edqvist IT har legat på ett annat ställe förut


          

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida


 


Här går man in till databutiken


 

 


Min son hade köpt en box åt mig med tv-serien "V" Som gick på tv för ett antal år sedan. Det blev jag jätteglad för eftersom jag gillar den serien och nu skall jag se om den. Fortfarande ingen komedi i sikte....  det verkar som min son och jag har samma filmsmak mest drama, thriller, sicence fiction och lite annat. 

 

Klicka här för att läsa om Tv-serien "V". Han skickade med lite andra filmer också men dom vet jag inte om jag fått eller lånat  


Hoppas ni får en fin dag och på rätt spår men livet är ju fullt av överraskningar och går ofta in på ett sidospår 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards