Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Ritz Konditori och en salig blandning......

Av Malin wiper - 12 april 2012 17:30


Jag gick ut på en mindre promenad och hamnade på Ritz så småningom...  Köpte mig en tidning på Konfekthörnan och gick in och satt mig för att fika och bara slappa ett tag. Min man har ringt mig vid varje tågbyte och det känns bra för det är viktigt för oss att ha kontakt när vi reser ifrån varandra. Resan har gått bra och han var framme i Enköping 12.25 och sen skulle han äta och efter det möta upp min son efter hans jobb. Min son åker iväg till Sundsvall 17.00 så dom hinner inte umgås så mycket.


 


Spelbutiken "Konfekthörnan" bredvid Ritz har i två dagar skänkt bort lite saker från butiken. Ljushållare, Bygg & Fixa Lexikon och en cd film med Morden i Midsomer. Jag tog för mig en ljushållare i hjärtform och prickar... .


 



Här satt jag och fikade med min smörgås och njöt. 


 



Det är lätt att bli frestad när man ser dessa godsaker men jag har inget sug just nu tack och lov.

 


 

      


Vit läcker marsipantårta.



Jag skall baka päronkakor i morgon och inne på Konsum hade dom ekologiska tvättade ägg från höns som både får gå fritt både inne och  utomhus. Bara tanken på att hönsen sitter i burar blir man gråtfärdig av så jag betalar hellre lite mer för att få såna här ägg.  


                      


 

 


Detta är egentligen en kontorsgrej som jag köpt på IKEA för flera år sedan men jag har den till sygrejer och lådorna sitter löst i en vagn som har hjul baktill. Den är nu helt igenomgången och städad så allt ligger i ordning. Hela min syhörna är städad nu och det känns underbart för jag hade dragit fram så mycket när jag la upp min mans två par nya byxor (bloggtorka) är bara förnamnet...  

 


Dekorerad trådrulle (Chabby Chic". Klicka här för att komma in på sidan



I en av lådorna hittade jag detta nageletui som jag köpt på second hand man inte använt än

 

  Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.  Detta är nog nästa steg i nagelskulpturering.

Det är ett nagelset som man kan ha med på resa och det kostade bara 20 kr. Det ser helt oanvänt ut men det har blivit liggande.  

 
Good Afternoon - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!

 
 
Vicke

Vicke

12 april 2012 19:17

nu blev jag sugen på fika igen, ha en fin kväll nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 april 2012 23:11

;)) härligt.

God natt

 
Stintan

Stintan

13 april 2012 08:18

Jaha du! Det är där du sitter på din "lediga" tid! *skrattar*
Man vågar knappt se på alla godsaker som finns på det där konditoriet. Det vattnas i munnen så jag scrollar snabbt ner på sidan. :)

Nagelmodet? Nu har det varit franskt ett bra tag och man ser många med väldigt långa naglar. Även om de är fejk så förstår jag inte hur de kan jobba med något vettigt när de har dem. Men det kanske är så att de har en lycklig man? Män som är lyckliga är ju lydiga :)) ... maken får göra skitgörat ... fniZzar***

Ha nu en underbar dag min vän!
Jag har skrivit i min blogg om du vill läsa. Den är rolig den här gången :) Lovar!

Solskenskamr

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

13 april 2012 12:06

Det är där jag sitter ibland och bara njuter och får mig en fika. Jag har varit inne och läst ditt härliga inlägg. Man blir verkligen frestad men dom har så goda och fina smörgåsar också.

Jag har aldrig varit till nån nagelskulptör för jag är känslig mot nagellack numera också så jag får besvär av lukten. Tyckte muggen var så rolig ;))

Ha en underbar dag själv kära vän
kraamr

 
helga

helga

13 april 2012 09:11

Åh, vad mycket gott du frestar med. Jag ser att du var duktig och tog en smörgås istället. Det är så mysigt när det finns en tidning att läsa om man fikar ensam.'

Vad fint att man fick ta saker gratis. Ljushållaren du fick var läcker!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 april 2012 12:04

Ja du man skulle kunna sätta i sig allt hur lätt som helst

Iblan är det skönt att bara sitta själv och filosofera vid en kopp kaffe. Det var jättesnällt av konfekthörnan

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards