Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Tony Bennett!

Av Malin wiper - 12 april 2012 11:30


Så här dimmigt var det när jag skjutsade min man till tåget. Här står han framför Tågstationen och vi är på väg mot perrongen. Först åker han till Nässjö där det blir uppehåll en halvtimme och sen till Norrköping där han blir stannandes i 10 minuter och sen direkt till Enköping.


 



Här har jag instruerat min man att vinka med en pappersnäsduk... men den syns ju inte... Förr skämtade man alltid och stod där med en näsduk vid tågen och viftade för fullt...   



Detta är en handsydd näsduk från 1846. Klicka här för att komma in på sidan där jag såg den. sidan heter Lavendela-Linneglädje 

 

    

 


Här är han på väg mot tåget som snart kommer in på stationen


 



Här kommer nu tåget... och jag vill inte att han skall åka, hur barnslig får man bli?.


 



Dessa tåg heter "Krösatågen" och detta har fått namn efter författaren Pär Lagerkvist.  Klicka här för att läsa om Pär Lagerkvist


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på Pär Lagerkvist 

 

    

        

  

 Här kommer en passande låt när det gäller dimma. Tony Bennett med "A Foggy Day in London Town".  Klicka här för att höra ytterligare en bra version av låten. Klicka  här för att komma in på Tony Bennets hemsida


 


 

 
 
Ann-Sofi MATSAFARI

Ann-Sofi MATSAFARI

12 april 2012 11:48

Vilken härlig morgon med dimma:) Fina bilder

http://www.matsafari.matmolnet.se

Malin wiper

12 april 2012 11:50

Det är verkligen lite magiskt med dimma. Kul att du gillar bilderna.

Ha en fin dag

 
Johanna

Johanna

12 april 2012 14:12

oh din header känner jag väl igen, från min stad :)

Skulle du vilja rösta på min bild som jag tävlar med?
Du kan enkelt tjäna på det själv! Kika in här så får du veta mer!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/04/10/7708160-nu-tankte-jag-muta-er/#kommentarer

Vill du inte göra som det står i inlägget räcker en röst. Jag blir glad bara du vill rösta!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 april 2012 16:01

Kul att du bor på ett sånt fint ställe. Vi var där nyss och jag gillade detta motiv. Jag har nu röstat och gillar bilden. Det kommer en länk till dig så fort jag hinner

Ha en fin dag

 
Johanna

Johanna

12 april 2012 15:57

Tusen tack för du röstade! Skicka bara direktlänken sen när du bloggat om det i länken jag skrev, så jag ser det sen när tävlingen r avslutad så du får din länk :)

kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 april 2012 16:01

Länken kommer så fort jag hinner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards