Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Café Flanaden!

Av Malin wiper - 11 april 2012 17:40


När jag mötte upp min man igen så träffades vi inne på Flanaden och här ser ni ingången till Café Flanaden där vi ämnade äta lunch. Vi fickade rätt ofta där när första ägarna öppnade men sen sålde dom och det var inte lika bra längre men nu var det nya ägare och jättefind därinne och dom hade både fint kaffebröd, smörgåsar och maträtter


Grafik från Inger Maryissa 


Klicka här för att komma in på deras hemsida



Dagens rätter var nudelwok, laxlåda, lasagne och paj.


            



Här ser ni hon som driver cafét och det var en vänlig trevlig stämning därinne. 


                                



Före maten fick man en fantastisk fräsch och god sallad med en underbar dressing som förhöjde smaken. Jag gillade verkligen att dom skurit grönskerna smått, det tilltalar mig och min man brukar göra detsamma när han gör sallader.


            


Min man tog en laxlåda och den var snyggt serverad och supergod



Jag åt nudelwok som också var en höjdare. Jag gillade även att kycklingen som var med i nudelwoken var skivade i rätt tunna skivor, det tilltalar mig också.  Dessutom serverade dom all mat på ett snyggt porslin. Vi blev verkligen nöjda och går dit och äter igen så fort vi har vägarna förbi Värnamo


Detta är en lite ovanlig wokpanna från Smart Stuff. Om man tycker det ser coolt ut när kockar rör om i pannan genom att kasta upp maten i luften. Om man inte orkar träna på det så är en sån panna till stor hjälp. Klicka här för att komma in på sidan där den finns 


Vi satt vid ett sånt här runt bord.


    



Sen står det små bord vid sidorna och längst fram där min man befinner sig så går man ut till gallerian 


                   



Dom har en stor fin uteplats mot torget



Den här tjejen är en medhjälpare till ägaren och hon var så snäll och lät mig ta en bild av henne också


   

   


Här är vi på väg ut från Gallerian till bilen som står på en stor parkering på baksidan av huset  


 

   

Min  man skulle ta med sig sin apparat för sin sömnapné och hade packat in den i en väska för sköterskan skulle testa den för att se om han behövde en ny. Den har varit väldigt effektiv och min man har inga andningsuppehåll när han använder den. Nu skulle dom kolla även detta. När min man skulle ta ur väskan ur bilen för att gå upp till sköterskan så såg han att han inte hade med sig apparaten utan den hade han glömt hemma på soffan i hallen....  Detta är ju inte klokt så vi var dit i ofärättat ärende....  Han fick därför en ny tid 25/4. Vi kom ju i alla fall ut lite och fick god mat och handlat.    

 

Free Orkut,Facebook and My Space Flowers Graphics Glitters
Facebook Orkut Myspace Flowers Comments & Graphics


Ha en fin onsdagskväll

 
 
Vicke

Vicke

12 april 2012 07:05

ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 april 2012 07:09

Detsamma till dig goa vän
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards