Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

The Legion of Extraordinary dancers!

Av Malin wiper - 6 april 2012 14:45


Min man köpte hem lite tulpaner men vi hade velat haft gula och oranga men dom var slut. Tur att jag köpt både duken och tuppen på second hand för jag har inte hittat så många påsksaker i källaren och när jag hittar dom så är påsken slut...  


Detta tyg köpte jag på Mimmis Magasin för 10 kr/m och jag tog rätt många meter och även min vän Mrs -G köpte jättemycket. Jag hade tänkt sy klädnypeklänningar till påsken men det blev inte så jag får spara tyget till nästa påsk. Mrs A-G sydde dukar av tyget och det kan man ju också göra och jag tror hon sydde både stora och löpare. Som ni ser så är det två olika tyger.

 



Jag tog upp 3 kartonger från källaren för att rensa och av det blev det detta kvar som jag lagt i en stor plastlåda. Lite av det skall finrensas sen för vi skall ha minimalt i källaren när vi är klara.




Hittade ett inramat foto på mig och min son som är från nån gång på 80-talet.  Detta foto skall jag sätta upp på min anslagstavla som jag skall tillverka av porös board som min man sågat till. Klär den sen med tyg och sätter upp den ovanför syhörnan. Där skall jag hänga upp och dekorera tavlan med lite olika saker både foton och sygrejer.

 

 


Snygga lite annorlunda trätuppar jag såg i ett skyltfönster när vi var i Kristianstad

 


Utanför en intredningsbutik i Kristianstad. Som ni ser är jag inte färdig med den stan än....  Minst 2 inlägg återstår så nästa gång jag åker ut på äventyr så skall jag begränsa mig lite när det gäller foto


Lite påskpyntat på vardagsrumsbordet.  Hittar inte fler saker men vi är ändå bara hemma ensamma

   


Här bjuder Mr T på sig själv och agerar Påskkanin. En bild jag tog på honom när vi var på en second hand och dom hade såna diadem...  

 


    

   

Här kommer The Legion of Extraordinary dancers. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa om dansgruppen

 
 
Kristina

Kristina

6 april 2012 16:08

Jag känner igen duken den har jag med. den vann jag på miljonlotteriet för flera år sedan, den kom från ett väveri och hade ett högt pris som allt annat man vinner.
Jag önskar dig en riktigt glad påsk.
Här blir inte allt av heller som jag tänkt göra men det går ju att spara som sagt vad.
En riktigt Glad Påsk önskar jag dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2012 23:07

Vad kul att du vunnit en sån duk. Den var helt ny och jättefin kvalitet. Den var ofållad så det fick jag göra själv. Ja du man gör det man orkar och hinner

Glad Påsk själv kära du
kramar

 
Vicke

Vicke

6 april 2012 19:30

Fina tulpaner, du har inte hittat min blogg ännu ser jag

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2012 22:18

Det har jag helt missat. Tack för att du talade om detta. Då skall jag besöka dig

kram

 
Vicke

Vicke

7 april 2012 08:53

Ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 april 2012 09:54

Detsamma till dig

kramar

 
Annelie

Annelie

7 april 2012 09:16


FINT med tulpaner, men det är inte så roligt att ha här hemma då en av våra katter älskar de.. *grr..*
Så, man får ju springa som en hök hela tiden för att titta så han inte förstör de,, men oftast så hinner han det ändå.

Jag var upp till vår seconhandbutik förra torsdagen och kikade efter påsksaker,, ja även på annat.
Men, nu kommer jag inte att sätta min fot där nå mer,, för fyyyyy vad dyra de är. På begagnade saker, löjligt dyra alltså. *suck*

Ha nu en helt underbar påskhelg ihop med din älskade man... // Varm kram från ett väldigt mulet Skåne.

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 april 2012 09:53

Ja du har man katter så finns det risker om att det hamnar på golvet ;) Second hand har verkligen höjt sina priser och det är botten eftersom dom fått sakerna gratis och man vill inte betala nypris för begagnat. Vi har Sam-Hjälp i Huskvarna som är dom billigaste.



Ha en underbar påskhelg själv med din älskade

Varm Påskkram

Här har vi snö ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards