Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Malin wiper - 6 april 2012 14:45


Min man köpte hem lite tulpaner men vi hade velat haft gula och oranga men dom var slut. Tur att jag köpt både duken och tuppen på second hand för jag har inte hittat så många påsksaker i källaren och när jag hittar dom så är påsken slut...  


Detta tyg köpte jag på Mimmis Magasin för 10 kr/m och jag tog rätt många meter och även min vän Mrs -G köpte jättemycket. Jag hade tänkt sy klädnypeklänningar till påsken men det blev inte så jag får spara tyget till nästa påsk. Mrs A-G sydde dukar av tyget och det kan man ju också göra och jag tror hon sydde både stora och löpare. Som ni ser så är det två olika tyger.

 



Jag tog upp 3 kartonger från källaren för att rensa och av det blev det detta kvar som jag lagt i en stor plastlåda. Lite av det skall finrensas sen för vi skall ha minimalt i källaren när vi är klara.




Hittade ett inramat foto på mig och min son som är från nån gång på 80-talet.  Detta foto skall jag sätta upp på min anslagstavla som jag skall tillverka av porös board som min man sågat till. Klär den sen med tyg och sätter upp den ovanför syhörnan. Där skall jag hänga upp och dekorera tavlan med lite olika saker både foton och sygrejer.

 

 


Snygga lite annorlunda trätuppar jag såg i ett skyltfönster när vi var i Kristianstad

 


Utanför en intredningsbutik i Kristianstad. Som ni ser är jag inte färdig med den stan än....  Minst 2 inlägg återstår så nästa gång jag åker ut på äventyr så skall jag begränsa mig lite när det gäller foto


Lite påskpyntat på vardagsrumsbordet.  Hittar inte fler saker men vi är ändå bara hemma ensamma

   


Här bjuder Mr T på sig själv och agerar Påskkanin. En bild jag tog på honom när vi var på en second hand och dom hade såna diadem...  

 


    

   

Här kommer The Legion of Extraordinary dancers. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa om dansgruppen

Av Malin wiper - 6 april 2012 09:45


Här en bild på min son och hans pappa med hunden Titti när dom var och hälsade på oss hösten 2010.  


Här kommer en hyllning från mig och min man till min sons pappa Arne som så sorgligt gick bort för ett tag sen. Hans största idol var saxofonisten Charlie Parker som även vår son är döpt efter.  Arne spelade själv saxofon i många år både alt, sopran och barryton. Han spelade även tvärflöjt ett tag och var med i Sundsvalls Storband i många år. När han var yngre så var han med i många mindre band och var ute och spelade på helger. Det känns jättekonstigt och overkligt att han inte finns ibland oss längre och vi känner stor sorg.  Låten heter "April in Paris"

 

 

Charlie "Bird" Parker föddes 20/8 1920 i Kansas City, Kansas. Han dog 12/3 1955 i New York och var en amerikansk altsaxofonist och kompositör Hans föräldrar separerade 1927 och då flyttade Charlie med sin mamma till Kansas City i Missouri. Charlie Parker lyssnade tidigt på jazzlegender som Count Basie och Benny Moten och blev själv stilbildare som har influerat flera generationer av musiker. Jag kom ihåg en gång när Arne sa att efter att ha hört Charlie parker spela så var det lika bra att slänga sin saxofon i sjön för det kan inte bli bättre än när Chalie Parker spelar. Parker flyttade till New York City och utvecklade där bebop tillsammans med Dizzy Gillespie. Tänk att han bara blev 35 år gammal men ändå hann influera så många. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om honom. Han var till stor del av sitt liv beroende av heroin och det var nog detta som bidrog till hans tidiga död

 

Klicka här för att komma in på Charlie Parkers hemsida. Det finns en biofilm om hans liv som heter "Bird" 1988 och är i regi av Clint Eastwood. Jag har själv sett den på bio och den är en höjdare som jag kan rekommendera


Av Malin wiper - 6 april 2012 09:00

Jag kom inte iväg till Blåkulla i går där jag skulle träffa så många av mina bloggvänner....  Jag siktar på lördag istället. Min man arbetade i går så påsken börjar väl på allvar i dag. Mr T har köpt en kyckling som han skall tillreda och jag  fixar tillbehören. Har haft lite besvär med magen så jag åt bara välling, te och skorpor i går och känner mig bättre i dag. Kyckling och lax är mina påskfavoriter. Hoppas ni får en fin lååååååååååååångfredag....  . Förr var långfredagen den längsta och tråkigaste på hela året för allt var igenbommat till och med i städer.



  När vi var till Kristianstad så låg detta bygge bredvid First hotell där vi bodde. Vi trodde det var en nybyggd fasad i gammal stil men fortsätt kolla längre ner. Som ni ser är det kraftiga stålkontruktioner som håller uppe fasaden medans dom bygger nytt inuti.


  Här ser man det pampiga tornet från en annan vinkel

 

   


  Sen går man längre ner på gatan och ser fasaden inifrån och det är fasaden på ett gammalt hus som stått där i många långa år. Att fasaden är kvar trots att ett nytt hus skall byggas inuti är för att husets fasad är K-märkt så fasaden måste vara kvar. Det känns ju lite märkligt med ett helt nytt hus och en gammal orginalfasad. Konstigt att inte hela huset var K-märkt


 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards