Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Konditori Duvander i Kristianstad...

Av Malin wiper - 2 april 2012 07:00


När Vi var ute i de centrala delarna i lördags i Kristianstad så fastnade min blick på en Konditor som såg så påskgult fin ut. Han skulle sätta upp en reklambanderoll men fick lite problem med blåsten och det såg så kul ut så jag fotade en sekvens med hans medgivande. Konditoriet han är delägare  på heter "Konditori Duvander" Det skall vi besöka nästa gång vi är i Kristianstad. Vi hade redan bestämt oss för ett Café som min man läst om på nätet.

   

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Nu är jag så nyfiken på deras Konditori så jag hoppas vi kan åka dit inom en snar framtid igen. Klicka här för att läsa dess historia. I dag drivs Konditoriet av två bröder och det är tredje generationen.


Här försöker han veckla ut sin banderoll

Till slut fick han lite grepp om det hela och gick upp på stegen

Sen sträckte han sig upp för att fästa ena kanten

  

Till slut så såg det ut att fixa sig och man såg vad det stod på den. Inte bara Café utan lunchställe också

Den trevlige färgglada Konditorn tittade mot mitt håll och såg nöjd ut

Då var det bara att ta sig ner från stegen igen

Här ser man ena ingången till Konditori Duvander. Det finns en till på höger sida i gränden

       

På den sidan har dom en jättefin påskuppsättning med en tupp av ståltråd.  


Här kommer Anita Baker med "Sweet love". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1958 i Toledo, Ohio och växte upp i Detroit, Michigan. Hon är en amerikansk R & B/ soul Jazz singer- songwriter. Hittills har Baker vunnit åtta Grammy Awards, och fyra platina album och två guld albums   

 

Nu kommer det att bli morgonpromenad varje dag eftersom jag måste komma i form för en resa till min son. Han har i helgen varit uppe i Sundsvall för att städa ur sin pappas hus. Han har fått god hjälp av sin halvbror och hans dotter. Det kan inte vara lätt att gå igenom allt efter deras pappa och farfar. Minnena kommer nog över dom och jag tycker så synd om dom att dom mist sin far och farfar så tidigt. För mig är detta så overkligt så jag kan inte få in det i mitt system När jag åkter till min son så ska min man åka upp till sin mamma och övrig släkt i Piteå. Jag får följa med nästa gång för nu vill jag träffa min son som jag inte sett på 1 år.



Ha nu en fin måndag och sköt om er

 
 
skrivmoster

skrivmoster

2 april 2012 07:38

Det var en kul bildkavalkad över mödan att sätta upp en stor banderoll i blåsväder!

Kul att du ska få träffa din son - äntligen! Mr T kommer till våra trakter och vi får väl se om han får en minut över ... annars ses vi kanske nästa månad neröver!

Ha en skön måndag! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 april 2012 08:38

Ja du han hade så fina kläder i påskens tecken också. Det kommer att bli toppen att träffa min son. Hade tänkt följa med upp till Piteå men det är viktigare för mig nu att få vara med min son. Min man får säkert tid över till att träffa er en stund.

Härligt att ni kommer neröver

Ha en skön måndag
kramar

 
Cattis

Cattis

2 april 2012 08:23

Nu har jag bläddrat neråt i din blogg för att hitta när du skrev att du skulle till Kristianstad. Tycker det är så synd att vi missat varandra när vi var så nära. När jag kommer neråt en bit på bloggen så blir bakgrunden grå och texten grå så det är jättesvårt att läsa.
I fredags hade jag fullt och så då läste jag nog inte och i lördags var jag ju iväg men troligen så måste du ha skrivit det någonstans.

Det är kul att få se lite bilder därifrån för jag har inte varit inne i själva staden någon gång men det ser jättefint ut så kanske vi har lite tid med det om 2 veckor när vi ska ditåt nästa gång.

För din fråga är Ja i mitt inlägg. Vi har köpt hund men vi får inte hämta den förrän den 15 april då den blir 8 veckor.
Det ska bli så skönt att hund igen för det har jag längtat efter i 2 som du vet. Och nu äntligen blir drömmen sann.

Kram vännen och ha en bra måndag du med och nu ska jag titta mer på dina bilder från den vackra staden K-stad.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

2 april 2012 08:37

Tråkigt att det är fel på min text, det ser jag inte själv. Jag tänkte inte på att du bodde så nära Kristianstad men vad vi nu sett så är det 7 mil och det hade jag inte orkat åka på dom få dagarna.

Grattis till att ni köpt hund och den var bedårande vacker. Har man en gång haft hund så är det svårt att vara utan

Ha en jättefin dag¨
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 april 2012 09:53

Hej Wiper. Jaha det var inget dåligt kondis. Tuff gosse klänga på stegar och få upp sin reklam i detta eviga blåsandes.Chokladtårtan ser så god ut så man blir riktigt sugen redan före morgonens frukost,,
Ha en skön dag fast det är lite kyligt ännu här nere.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 april 2012 10:39

Hej! Vi är verkligen nyfikna på detta kondis men vi hade redan sett ut ett på nätet så det får bli nästa gång.

Här är det också kyligt

Ha en fin måndag

 
Cattis

Cattis

2 april 2012 14:57

Det är nog mer än 7 mil till mig från Kristianstad så det förstår jag om du inte hade orkat köra, ni hade ju kört långt ändå.
Jag var i Kristianstad för att titta på min lilla vovve och då var vi ju ganska nära varandra i lördags.

Jag känner av värken än efter i lördags för åka bil är något som jag har svårt för. Ryggvärk efter en kvart och sen kommer nackvärken när jag kommer hem för jag sitter nog och spänner mig hela tiden.
Det blir inte så mycket bilfärder längre pga av det sorgligt nog.
Om 2 veckor ska vi köra samma färd igen men jag hoppas jag får semester några dagar efter det så jag kan vila ut med Shiva. :)))
Det blir ju en omställning för både valpen och oss.

Kram igen vännen

http://jagmenjag.se

Malin wiper

2 april 2012 17:11

Det känns jättetrist att tänka på att vi hade kunnat ses i lördags. Nu har vi varit nära varandra två gånger utan att ses ;) fattar ingenting. Vilket fint namn ni döpt hunden till. Jag vet hur det känns för vi har liknande problem med nacken. Det tar en tid innan ni och hunden är vana vid varandra och då skall man nog ta det lite lugnt. Jag vet hur det var när syrran skaffade ny hund för drygt ett år sedan. Grattis till att ni blivit med hund ;))

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards