Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Divertikulit!

Av Malin wiper - 29 mars 2012 09:38

 


  Min man har haft problem med magen några dagar och jag sa till honom att det nog är hans divertikulit som kommit tillbaka. Det är inflammerade tarmfickor som måste behandlas med penicillin om det inte går tillbaka av sig själv. Första gången han fick det så hamnade han med dropp på sjukhuset men nu vet han ju vad det är så det är lika bra att gå till läkaren så fort som möjligt. Han har fått en tid i dag 13.40 på vårdcentralen och när han börjar medicinera så brukar det bara ta ett dygn så känns det bättre. Vi har en kort resa inplanerad i helgen så jag hoppas han blir bättre. Jag skriver inget om detta om det inte blir av.


      


Klicka här för att läsa om "Divertikulit". Det står att det bl.a kan bero på fiberfattig mat och det stämmer verkligen inte in på min man som ätit mycket fibrer i hela sitt liv. Jag däremot har inte kunnat äta så mycket fibrer för min mage tål inte för mycket sånt men ändå har jag en helt felfri tarm. Det är säkert ofta genetiskt betingat. Klicka här för att läsa ännu mer utförligt om divertikulit


 


Nu har dom kommit på nåt nytt att IBS kan behandlas med hypnos. Klicka här för att se vad dom skriver i Aftonbladet


 
 
Hebbe

Hebbe

29 mars 2012 14:19

Hoppas guben blir kry igen..Jag känner en Jonas här i byn,och ett kusinbarn heter Jens,,men det är inga vanliga namn mumera..Här mulnar det på,kan komma snö sägs det,,Usch o Fy..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

29 mars 2012 19:35

Vi kom nyss från sjukhuset och han slapp ligga kvar men fick två olika penicillinsorter. Vad kul att ni har båda namnen representerade i släkten. Det skall komma snö till veckan hörde vi

Ha en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

29 mars 2012 19:11

usch vad jobbigt det låter, brukar det hjälpa fort när han väl börjar behandlingen? hoppas han hinner bli bra så att ni kommer iväg på er resa
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

29 mars 2012 19:33

Ja du det är jobbigt för honom för han har så många krämpor också som kommit dom sista åren. Han har nu börjat sin behandling med två olika sorters penicillin. Vi får se i morgon om vi åker iväg

Ha en fin kväll
varm kram

 
Kristina

Kristina

29 mars 2012 19:29

Nu har tårarna trillat utmed mina kinder när jag lyssnat två ggr på duon Charlotte och Jonathan. Det var helt underbart, jag älskar när folk bedöms efter vad dom kan och inte utseendet.
Hoppas att din man mår bättre.
Jag är alldeles tagen av musiken så jag avslutar här.
Riktigt goa kramar och tack för youtubeklippet.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 mars 2012 19:32

Samma här för det är verkligen vackert och rörande. Det är för trist att det för det mesta döms efter utseende. Jag tycker han var jättesharmig och vilken röst wow!

Min man har fått två penicillinsorter och skall nu bara vila. Vad härligt att du gillade musiken ;) goa du

ha en riktigt fin kväll

Varma kramar till dig

 
Manne

Manne

19 augusti 2012 02:05

Heej!!
Jag läste om att din man har Diverti Kulit och den sjukdomen har jag med och min läkare sa att min sjukdom var ärftlig och min moster har samma sjukdom...
Och jag har själv ätit fiberrik mat men jag har ändå fått den så det stämmer verkligen inte in..
Läs gärna min blogg där skriver jag mycker om min sjukdom och hur jag har det varje dag och hur jag klarar av att leva med min sjukdom. Den är verkligen inte lätt att leva med...

MVH Manne

http://wiigren.blogg.se

Malin wiper

19 augusti 2012 20:05

Hej Manne! Vad kul att du tittade in. Tråkigt att du också har den sjukdomen. Min man har legat inne flera gånger för detta och fått dropp. Ibland hinner han in i tid och får då penicillin. Förstår att det inte är nån höjdare för det verkar inte gå att bota och op gör dom inte så gärna i första taget. Jag har pratat med min man så han kan också gå in och läsa på din blogg. Jag tittar in till dig så fort jag kan. Kom hem från en resa i dag.

Ha en skön kväll
Mvh Malin

 
Manne

Manne

20 augusti 2012 01:56

Hej! Nej nej operation gör dom inte i första taget men fortsätter mina magsmärtor göra så ont att jag måste ringa 112 för att jag inte vet var jag ska ta vägen så är dom tvunga att göra det. Nu har det varit lugnt ett tag. Senast jag fick åka in akut var på nyårsafton detta året för då var min tarm så inflamerad att jag hade blod i min avföring och det var bara slem som kom ut och blod, och smärtor hade jag så jag bara skrek av smärta....
Hoppas ni har haft en skön semester.

Kram Manne

http://wiigren.blogg.se

Malin wiper

20 augusti 2012 08:44

Det lät inget vidare. Jag tror inte det varit så allvarligt med min man än men en gång fick han åka in med ambulans. Jag kan inte kommentera på din blogg blogg.se sen dom gjorde om. Hälften av dom jag känner som har blogg.se kan jag inte komma in hos längre och jag är inte ensam om detta. Du har en annan blogg som jag skall testa om det funkar. Förstår att det var jobbigt när det var så illa.

Vi har haft det bra

ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards