Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Pierre Isacsson!

Av Malin wiper - 7 mars 2012 15:00


Den 8/10 2011 så köpte jag denna moped (Kymo Z x 50 Super Fever)  av en kille som arbetar på samma ställe som min man. Jag köpte den för att jag inte kan cykla längre p.g.a nacken och när vi bodde i huset så var det för långt att gå till affären och handla större mängder. Nu bor vi närmare centrum men det kan vara kul att ha en moped ändå så jag skall iväg nån dag och köpa mig en hjälm men då får det bli en sån som man inte känner sig instängd i. Sen måste jag träna lite mer för det var inte så lätt som jag trodde att köra en sån. Det var värst i kurvorna då man måste sätta ner foten lite. Vi försöker hushålla med bilen för bensinen har blivit skyhög på sista tiden.


Klicka här för att kolla på en massa häftiga gamla mopeder 

 



  Det skall verkligen bli spännande för jag har aldrig förut ägt en moped...  Bättre sent än aldrig...  Skulle vara kul att ha en logga på moppen också...  


 


Hittade en passande låt till detta inlägg med Pierre Isacsson "Farfars moped". Klicka här för att läsa en biografi över Pierre Isacsson. Han föddes 1947 i Bergum i västergötland och gick ur tiden redan 1994 i samband med färjan Estonias förlisning. Han var ombord för att underhålla gästerna med sång och musik.  Han blev endast 47 år gammal. Hans mest kända låt är "Då går jag ner i min källare" Han hade en mörk och djup röst. Pierre har även arbetat som skådespelare åt Riksteatern och varit med i den kända gruppen "Family Four"

 


 

 Gruppen Family Four. Längst till vänster på bilden ser man Pierre Isacsson, Marie Bergman, Agneta Munther och Berndt Öst 

 

 
 
Paula

Paula

7 mars 2012 15:57

Men du....vilken fin moped! Riktigt modigt av dej att börja köra en sån! Pierre Isacsson var en väldigt bra artist, och det var så sorgligt när han gick bort. Han skulle egentligen inte vara på Estonia den gången, men hade hoppat in för någon (minns inte vem) som hade blivit sjuk. Fy vilket öde!
Önskar dej en skön eftermiddag och kväll!

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

7 mars 2012 17:13

Kul att du tycker det ;) Vi får se hur modig jag är ;)). Han var jättebra och vilket hemskt öde att han råkade vara på fel plats.

Ha en skön eftermiddag själv
kramar

 
helga

helga

7 mars 2012 19:47

Åh, vad sugen jag blir på att ha en moppe!!!

http://www.helga1.bloggplatsen.seHelt underbart

Malin wiper

8 mars 2012 08:26

Ja du det skall bli kul men i nu har det kommit snö så jag får vänta ett tag

Ha en fin dag goa du
varm kram

 
Cattis

Cattis

7 mars 2012 20:13

Du får berätta sen hur det går. Jag har bara 3 km till men känner att det är för långt att gå fram och tillbaka. Speciellt hem när jag är trött. En moppe hade varit perfekt den lilla biten. Den drar säkert inte mer än vad bilen gör bara genom att starta upp den.
Det märks jättemycket nu att bensinen har gått upp för man drar sig för att köra på utflykt om helgerna.
Nu hoppas jag det börjar grönska ute i skogarna häromkring så det blir lite roligare att komma ut.

Kram vännen och lycka till med mopedkörningen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

8 mars 2012 08:26

Det skall jag göra men i dag snöar det så den får stå inne ett tag till. Den drar ju inte lika mycket bensin som en bil och man åker ju inte så långt. Jag undrar om ni fått snö där också?

Ha en fin dag vännen
varm kram

 
Annelie

Annelie

7 mars 2012 21:34

Det är sååå härligt med moped. Det köpte jag mig ju en när jag jobbade hos min förra brukare,, då jag hade 3 km enkel väg så det tog värken på mig så fruktansvärt rejält att cykla fram och tillbaks i blåst som det alltid är här nere. Då, beslöt vi oss för att köpa en moped till mig.
Men, nu har den tyvärr bara stått i garaget så den startar inte på elstarten längre,, och nu är den till och med avställd. Men, jag vill ändå inte sälja den,, den kostar ju inget mer än försäkringen där den står.

Lycka till på dina mopedturer... liiite ovant är det ju i början, Men, ett smidigt och billigt fortskaffningsmedel.

Ha en underbar fortsättning på veckan... // Kramizzar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

8 mars 2012 08:24

Vad kul att du haft en moppe också. Som du säger så är det ett bra alternativ när man inte kan cykla. Bra att du kan ha kvar den ändå.

Nu har det snöat så moppen får stå inne ett tag till ;)

Ha en underbar dag själv vännen
varm kram

 
Sussi

Sussi

7 mars 2012 22:17

Ett smart och ekonomiskt val att köpa en moped. Snygg var den med :)
Perfekt att ta lite turer i sommar..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

8 mars 2012 08:22

Kul att du tycker den är snygg ;) vi får se hur det går efter lite träning. Det blir många utflykter med kaffekorg ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 mars 2012 22:19

Grattis till din fina moped! Riktigt flott fordon du har skaffat. Vänj dig försiktig bara;)
Pierre Isaksson var en favorit på den tid det begav sig, skicklig sångare.
Ha det gott!
Varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 mars 2012 08:21

Tack snälla du ;) Det kommer att ta lite tid för jag har sämre kropp än förr. Han var verkligen bra och vilken röst.

Ha det gott själv goa du
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards