Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Malin wiper - 28 februari 2012 14:00


Jag brukar inte gilla Actionfilmer men nu har jag sett en som jag verkligen kan rekommendera. Den är  välgjord, bra tempo, tätt inpå foto som förhöjer känslan. Filmen är intressant och jättespännande man sitter som på nålar utan att det är för mycket action som bara går ut på biljakt . Den är genomtänkt och huvudpersonen har fått en bra roll att bita i som tagit action till en högre nivå. Det gick inte att slita sig från filmen än om den var rätt våldsam i en del sekvenser. Tyvärr slarvade dom bort slutet på filmen som borde ha varit lite mer utförligt.


I rollerna ser vi:  Zoe Saldana (huvudrollen), Jordi Molla, Lennie James, Amandla Stenberg, Michael Vartan mfl.


 


Filmen heter Columbiana och är en fransk-amerikansk actionfilm från 2011 i regi av Olivier Megaton. Producent är Luc Besson.

 


                                 


Handlingen:


En ung kvinna växer upp till att bli en iskall mördare efter att ha sett sina
föräldrar brutalt mördas i Bogota. 
Hon arbetar för sin farbror som hitman om dagen, men hennes personliga tid
spenderas engagera sig i medborgargarden mord som hon hoppas kommer att leda
henne till hennes slutliga mål - att gangstern som är ansvarig för sina föräldrars
död elimineras

 


 


Trots slutet så var filmen så välgjord och spännande så jag ger den 4 pistoler av 5 möjliga i betyg



 

 

 Här kommer trailern till filmen.



Det blir extra många inlägg hos mig i dag för jag har skrivit lite i förväg och ställt in på tid. Här har vi sol och 5 grader varmt just nu

Av Malin wiper - 28 februari 2012 08:45


Här följer lite nytt som kommit in på Mimmis Magasin. Här en blekrosa hissgardin i lite romantisk stil. Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida

Nya kuddar även dom i lite romantisk stil med spetsar 



Hjärtliga muggar

Orange är en stor färg i vår och sommar

Ljushållare med nåt virkat runt glaset.

Finns även i turkos färg


En barnrumslampa och under en liten Handduk från Ekelunds väveri

Vackra glas för värmeljus som jag själv föll för och köpte 3 st som skall stå i myshörnan på bordsskivan ovanpå vår öltunna. Skivan är inte klar än men då har jag nåt att ställa dit senare som vi båda gillar

Läcker  brödduk att lägga på ett brödfat. Sånt skulle passa mig som är fikagalen

  

Min man höll upp denna handduk i samma tema "Fika"...  och då väcks ens intresse ännu mer  

Mimmi hade även fått in såna här små tavlor med olika ord med ordförklaringar

    

När jag såg denna så tänkte jag direkt på The Beatleslåten "All I need Is love" och då faller det sig naturligt att jag sätter in den här för att njutas av. Klicka här för att komma in på "Beatlessweden.com"


Morning Break
click to get More Morning Break Comments & Graphics


I dag blir det mycket om inredning för jag har besökt ett nytt ställe i Skillingaryd men det kommer in senare i dag. Jag har skrivit inläggen i förväg för det är rätt många och då kan jag ha ledigt lite i dag och fixa hemma.

Hoppas ni får en fin och givande dag

Av Malin wiper - 28 februari 2012 07:00


Den 18/3 15-17 är det dags för Mimmis Stickcafé igen som har blivit jättepopulärt och det blir bara mer folk för varje gång. Sist var det ca 20 st och det är rekord. Kan man inte sticka, virka eller brodera så är det bara att komma dit för att umgås och ta en kopp kaffe. Jag klippte till klädnypeklänningar sist så det finns alltid nåt man kan göra. Bara att samtala med alla trevliga tjejer och kvinnor är så givande. Det vore kul om det kom lite män också med eller utan stickning och virkning. Män har stickat i alla tider men först nu har många kommit ut ur garderoben...  


Patrick Hassel Zein 


Klicka här för att komma in på en sida som heter " Män som stickar". Klicka här för att komma in på en sida som heter "Patrick Hassel Zeins Stickade Tröjor". Klicka här för att komma in på hans hemsida.  Klicka här för att se lite av hans alster. Klicka här för att läsa om hans intresse för krokning


  


Kolla in dessa neonfärger på garn dom fått in...    



Klicka här för att läsa om Saeid Ghasemi en man som sticker ut. Att sticka är ju ett hantverk som alla andra hantverk men det har fått en kvinnostämpel på sig  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards